Vandaag was het zulk mooi weer dat het tijd werd voor wat foto's! En sinds korte tijd geniet ik echt weer van het rijden op mijn Friese ruin gossa.
Vorig jaar april is hij geopereerd aan zijn linker achterknie aan patella fixatie en 3 grote stukken ocd en helaas al wat lichte artrose daardoor
Na de operatie heeft hij 3 dikke maanden op boxrust moeten staan en hebben we heel langzaam opgebouwd, we hebben en maand aan de hand gestapt en daarna is hij samen met mijn andere paard meegegaan op vakantie in Drenthe.
Daar zaten we vlakbij paarden revalidatie Health4horses en we zijn in de maand dat wij daar waren 3 keer per week wezen Seawalken daar.
Dat deed hem enorm goed, hij werd opgepakt onder het zadel en liep enorm lekker.
Zo fijn dat we een aantal weken later voor de lol een B proefje starten waarbij hij een 1e en 2e plaats kreeg met 193 en 194 punten..
Daarna was hij nog een aantal weken heel fijn, tot hij ineens een dipje kreeg...
Hij wilde niet meer lopen, was soms licht onregelmatig en vooral niet zichzelf, we besloten toen terug te gaan naar de kliniek en hem daar door te laten lichten.
Gelukkig was alles goed en vertelde de chirurg dat hij al bang was voor een kleine terug val en adviseerde ons om een 2 weken rustig aan te longeren en daarna weer normaal aan het werk te zetten, hij moest er doorheen en weer vertrouwen in zijn eigen lijf gaan krijgen..
En jahoor een paar weken later ging de knop ineens om en ging het motortje aan!
Hij begint steeds sterker te worden en gaat steeds fijner lopen
Inmiddels zijn we al weer een aantal keren gestart en hebben we genoeg punten om naar de volgende klasse te mogen..
Volgende week vrijdag starten we voor de allereerste keer l1, iets wat ik 2 à 3 maanden terug nooit had durven te denken!
Ik heb een poosje getwijfeld of ik een topic aan zou maken, maar ik ben zo trots op mijn lieve friesje dat ik ze toch heel erg graag wil delen met jullie!
ik hoop dat jullie snappen waarom ik op zo'n
heerlijk zonnige dag extra geniet van mijn ruin!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.