Cheveyo gaat naar school..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Cheveyo gaat naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 19:41

Hallo allemaal,

Ik ben Cheveyo, 80 cm klein, maar groots van karakter, al zeg ik het zelf.
In april word ik 5 jaar en mijn vrouwtje zegt dat ik dan al een grote jongen ben (beetje gek, want ik ben nog net zo groot als toen ik 3 was!).. En dat dat betekent dat ik een beetje mag gaan werken.

Ik wil jullie graag laten zien wat ik allemaal al geleerd heb!

Afbeelding

Knuffelen ben ik erg goed in!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En meehelpen kan ik als geen ander!

Maar sinds een tijdje moet ik ook wel eens ander werk doen..
Het begon met loswerken, dat heet zo omdat ik dan los loop en goed naar het vrouwtje moet kijken, zij laat dan zien wat ik moet doen. Daar ben ik erg goed in, al zeg ik het zelf.

Daarna moest ik het zelfde doen, maar dan met een touw aan mijn hoofd. Heet dit dan vastwerken?

Afbeelding

Ook dat vond ik niet heel moeilijk..

Maar toen... Deed het vrouwtje TWEE touwen aan mijn hoofd... Stoer als ik ben, vond ik dat niet eng en deed ik netjes wat het vrouwtje me vroeg. Ik liep braaf mijn rondjes, maar dan ineens... Vrouwtje foetsie!!!
Dat vond ik ZO eng, dat ik helemaal in paniek raakte... Gelukkig heeft mijn vrouwtje heel veel geduld en heeft zij me uitgelegd dat dit niet eng is. Vrouwtje is er dan nog wel, maar ze loopt achter me, waardoor ik haar niet zie...

Afbeelding

Toen ik dat allemaal gewend was, kreeg ik eventjes vakantie, zodat ik voor kerst pony kon spelen...

Afbeelding

Toen mijn vakantie voorbij was, kreeg ik een tuig om.. Gek woord, tuig.. Maar vrouwtje zei dat dit niet eng was en dat ik hieraan moest wennen, om straks een stoere karrepony te zijn.. Ik weet ook niet wat dat is, maar t klinkt super leuk :):)
Met dat tuig ging ze me longeren.. Maar ik weet al lang hoe dat moet! En een touwtje meer of minder om me heen, dat maakt toch geen verschil?!

Afbeelding

Nou, omdat dat wel héél makkelijk was, deed de vrouw daarna weer twee touwen aan mijn neus (gelukkig geen roze deze keer, maar stoere zwarte!) en moest ik met het tuig lopen..

Afbeelding

Ik weet inmiddels wel hoe dat moet.. Vandaag deed de vrouw hetzelfde en kwam mijn vriendje Bikkel even kijken..

Afbeelding

Bikkel vroeg waarom ik zo'n gek pak aan had.. Ik heb hem verteld dat dat is omdat ik volwassen wordt... Wat ik alleen niet snap: Bikkel is twee jaar ouder dan ik ben, waarom moet hij nog geen volwassen paarden pak aan?!

Eerst hebben we even thuis getraind, Bikkel deed gezellig mee!

Afbeelding

Vrouwtje was heel trots op mij, want ik luisterde heel goed, terwijl Bikkel mij soms afleidde door te gaan rennen... Dat was wel heel moeilijk, maar als de vrouw trots is, ben ik super blij!

Omdat Bikkel een beetje in de weg liep, zei het vrouwtje dat we gingen proberen om over de weg te gaan... Hoezo proberen? Dat doe ik zo vaak.. En vrouwtje loopt altijd voorop, dus dan is het niet meer dan eerlijk dat ik ook een keer voorop loop, toch?

Afbeelding

Afbeelding

Al met al vind ik dat volwassen worden behoorlijk leuk!
Gelukkig mag ik ook nog vaak spelen met borstels en helpen met kleine werkjes!
En zelfs als ik er vandoor ga met dekjes en teugels, als de vrouw met Anneloes gaat werken, vindt t vrouwtje dat heel erg leuk!

Wat vinden jullie van mijn weg naar volwassenheid? Staat me best goed he?

Groetjes Cheveyo!

HiFive5

Re: Cheveyo gaat naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:46

8-) stoere pony! Heb het met een glimlach op mijn snoet gelezen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:50

Je bent goed bezig hoor! Je wordt zo echt een stoere volwassen pony zo te zien! Ga zo door!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:50

Wat een berenvachtje zeg, super schattig! Heel veel plezier met je spelenderwijs volwassen worden :)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:53

Cheveyo <3
Knappe mini man
Wat doet hij dat goed

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:17

Nou dat komt helemaal goed :) heb je al een karretje?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 20:30

Dankjewel allemaal!
Ik krijg ook elke dag een grote glimlach op m'n gezicht van Cheveyo! Hij heeft zoveel humor.. Hij is alles wat een mens nodig heeft :D

Hij heeft inderdaad een echte berenvacht, maar z'n maatje Bikkel is nóg erger.. Dat is net zo'n mammoet :')

Oedsje, dankjewel! Hij doet het zeker heel goed... En hij geniet zo enorm van het 'werken'!

Eliana: ja ik heb een sulky cavaletti om mee te beginnen... Ik heb op bokt iemand gevonden waar ik graag (men)les van wil, zij gaat me helpen met hem daadwerkelijk voor de kar zetten! :):)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:44

Daar hebben we checken.

Bikkel lijkt inderdaad net een mammoet haha.

Het is echt een dotje

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:51

Haha leuk zeg :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:08

Arme Bik, wordt ie gewoon uitgescholden voor mammoet... Dat zou ik nooit doen O:)

Cheveyo heeft vandaag een dagje vrij gekregen om z'n rondje van gisteren te verwerken.. Dat vond ie maar saai, dus heeft ie Annes nieuwe zadel uitgebreid onderzocht, ging ie er vandoor met m'n borstels en later met m'n hoofdstel... Het blijft een puppy :+:

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:01

Wie was er nou als eerst mee gekomen haha.

Hij wil ook gewoon meedoen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 10:37

Haha, ik geloof ikke... :') Bikje is in de winter al een mammoet sinds ik hem ken, arm dier :(:)

Cheveyo wil inderdaad overal aan meedoen en hij vindt echt álles leuk... Pretpony :+:

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:49

Ziet er goed uit! Wat een twee heerlijke wolletjes heb je daar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:54

Wat leuk geschreven! En wat een stoer ventje!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 11:28

Dankjewel! Cheveyo is inderdaad een stoere kerel, maar stiekem ook nog een heel onzeker puppy paard :+: