Wij mochten mee rijden in de clinic van H. Langehanenberg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Wij mochten mee rijden in de clinic van H. Langehanenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 13:42

Hoi,

Enkele weken terug kreeg ik een telefoontje, hoe staat het met de training? Hoe is de conditie? Heb je zin om mee te rijden tijdens de clinic van Helen? Nou, dat was een makkelijk antwoord :):) :))

Donderwolk ( zoals te zien op haar bil :P ) is een zeven jarige merrie van Diamond Hit x Negro. Ik heb ze zelf zadelmak gemaakt en zijn ondertussen in de klasse Z2 aangekomen.

Op vraag van Helen moesten wij de verschillende stappen laten zien om het aanleren van een appuyement en de eenvoudige wissel.
Ik had graag de vliegende wissel erbij genomen, maar daar was geen tijd meer voor.

Het was super interessant, zeer leerrijk en ze legt alles netjes uit met veel geduld!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een klein samengesteld filmpje :

Heleennn

Re: Wij mochten mee rijden in de clinic van H. Langehaenenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:44

Leuk! Ben vorig jaar ook naar een clinic van Helen geweest, top instructie als je het mij vraagt.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:29

Mooi topic, Nathalie! Don ziet er goed uit en netjes gereden. Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt alsof je je linkerheup intrekt. Je ziet dat ook terug in je schouders. Kijk er maar eens naar.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:32

Leuk hoor Webster. Ziet er toppie uit! Een mooie ervaring om van zo'n toptrainer les te krijgen volgens mij. :j

webster543

Re: Wij mochten mee rijden in de clinic van H. Langehanenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 21:56

Merci voor de enkele reacties!
Fijne lesgeefster ja zeker!

Roosje, zag het ook. Ik denk dat ik schuin naar haar kijk om te zien of ze het goed doet :D

bossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:24

Wat een geweldige ervaring! Netjes gereden Nathalie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:24

Wat gaaf zeg! Ik heb alleen het idee dat je zadel niet goed ligt, volgens mij is het een macrider (als ik het goed gezien heb? ). Door dat het zadel zo op de voorkant trekt ga je zelf ook scheef zitten volgens mij, al is dit minimaal! :)

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:58

Wat een mooie kans! Wat waren de belangrijkste tips die je gekregen hebt? Je hebt een heel leuk paard vind ik, maar als ik je filmpje zie, vind ik het nog een beetje onrustig af en toe. Zowel in de aanleuning als in jouw eigen houding en hulpen. Vandaar benieuwd naar wat je mee hebt gekregen!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 16:05

Zadel is geen makkelijke zaak bij haar. Deze past het beste. Ze is rond, kort, sterk uitstekende spieren aan de schouderbladen en met gigantisch scherpe schoft.
Maar ik zit zelf wel scheef hoor. Moet er echt eens op letten!

Punten die ik onthouden heb : handen samen houden, afspelen en ronder maken in de oefeningen en wat betreft algemeen.. Enkele ideeën hoe bepaalde oefeningen aan te leren.

Bedankt voor de reacties!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:44

Wat heb jij een gaaf paard zeg <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:52

Leuk om te zien en natuurlijk erg gaaf om bij haar de clinic te rijden.
Vraag: welk advies heb je gekregen voor het kantelen? Ik zie je paard in de zijgangen toch behoorlijk kantelen in het hoofd. Ik vind dat zelf ook erg lastig. Dus ik ben wel benieuwd welk advies jij hebt gekregen?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 10:58

Zoals in het filmpje, vanuit je binnenbeen naar de buitenteugel toe kunnen rijden. En dan de binnenhand kunnen loslaten. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:04

Wat ik eigenlijk bij de foto's al verwachten, vind ik het er in het filmpje heel onrustig en ergens ook grof uit zien. Als je kijkt rond de 2 minuten, handen strak naar beneden en zagen aan het mondje. Je laat je teugels langer worden maar daarmee trek je eigenlijk meer.
Paard krijgt daarbij niet de mogelijkheid voor rust in de aanleuning en kantelt om te ontwijken.

Ik zou eerst aan jou eigen houding verder werken. Het paard is soepel en zeer gehoorzaam, met rust in jou eigen lichaam kun je heel veel winst behalen waardoor het een fijnere combinatie wordt om naar te kijken.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:58

smurffie schreef:
Wat ik eigenlijk bij de foto's al verwachten, vind ik het er in het filmpje heel onrustig en ergens ook grof uit zien. Als je kijkt rond de 2 minuten, handen strak naar beneden en zagen aan het mondje. Je laat je teugels langer worden maar daarmee trek je eigenlijk meer.
Paard krijgt daarbij niet de mogelijkheid voor rust in de aanleuning en kantelt om te ontwijken.

Ik zou eerst aan jou eigen houding verder werken. Het paard is soepel en zeer gehoorzaam, met rust in jou eigen lichaam kun je heel veel winst behalen waardoor het een fijnere combinatie wordt om naar te kijken.

Eerlijk gezegd ben ik het hier mee eens, ik zal zeker niet zeggen dat ik het beter kan maar ik vind het niet zo'n fijn beeld allemaal eigenlijk. Het lijkt wel alsof je je teugels te lang hebt want ik zie je paard constant bewegen met z'n hoofd, vind het niet heel ontspannen ogen laat ik het zo zeggen.
Daarnaast stoor ik me aan je houding in het filmpje, ik vind niet dat je heel netjes en stabiel zit eigenlijk..

Ik vroeg me ook af wat je paard op z'n kont heeft eigenlijk, of nouja wat het voor moet stellen. Vind het eerlijk gezegd vreselijk lelijk er uit zien sorry :x

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:32

Wat een negativiteit allemaal.
Het paard heeft een donderwolk op zijn bil. Zo heet hij ook. Dus wat mij betreft gewoon grappig. :j

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 13:36

Tja, smaken verschillen en gelukkig krijg je er geen punten voor af of bij in de ring :P

Voor de rest, tja. Alleen maar het goede tonen zou ook maar saai zijn. En de overwinning van dit weekeinde toont toch dat wij het zo slecht nog niet doen :D