Tips om beter te rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

Tips om beter te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 18:29

Hooii allemaal,

Ik wil graag tips, maar ik ben ook een beetje bang voor wat er allemaal gaat komen :\ Ik rijd af en toe op mijn verzorgshetlander, ik heb nooit dressuur lessen gehad ofzo ( van de zomer krijg ik les) dus ik ken niet al die regeltjes. Ik heb dan ook graag tips over de basis dingen :D Alsjeblieft een beetje vriendelijk commentaar dat ik niet helemaal word "afgezeken"

Afbeelding
Afbeelding
( op de 2e foto was ik een beetje aan het remmen want hij ging wel heel hard dus vandaar dat ik mijn handen zo hen heb..)

Evercreek

Re: Rijtips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:19

In je profiel staat dat je al 2,5 jaar les hebt?

Op je eerste foto kan ik niet veel zien en echt commentaar wil ik niet leveren op de tweede foto omdat ze daar te snel ging. Dit is te zien aan jouw houding; je handen trek je naar je toe en je benen steek je af, wat aanduid op remmen. Heb je misschien andere fotos waar de pony wel goed loopt?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 22:43

Ik heb al 2,5 jaar westernles maar tenzij we daar ook alleen een buitenbak hebben rijd ik heel veel in de bossen enzo ;)
Afbeelding
Beter??
( ik keek heeel raar op deze foto dus vandaar de smiley )

Nuggetbaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:36

Enigste wat meteen opvalt waren je 'piano' handen. Zelf viel het jou ook al op ;)
Mijn tip is als je je rijstijl wilt verbeteren, is dat je jezelf moet filmen. Ofja een vriendin ofso. Op video kun je het beste zien hoe je rijd en zieje dingen die je zelf niet door hebt :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:59

Patlican

Re: Tips om beter te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:07

Zou meer les nemen of evt iemand die je kent met kennis laten meekijken.

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:44

Erg lastig te beoordelen aan de hand van de foto's. Op het eerste oog zit je mooi recht hoor.
Lekker lessen, maar ook veel plezier maken met deze leuke pony :)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:22

Leuke combinatie en leuke pony! Je benen zou iets naar achter kunnen leggen waardoor schouder heup en enkel op 1 lijn komen te liggen. Verders zou je je handen wat naar voren kunnen plaatsen ipv naar je toe halen. Probeer goed te voelen aan de teugels en daardoor zachtjes en ontspannen met de beweging van je pony mee te gaan. Succes!