Ik ben Muis.

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een (best wel) leuk mens. Het is mijn allerste eerste!
Ik word vier, dus ik ben misschien een beetje jong voor mijn eerste eigen mens, maar ik zorg er goed voor. Met een gelukkig en gezond mens kun je veel leuke dingen doen en ik wil andere paarden leren hoe je goed voor je mens kunt zorgen.
Ze hebben regels nodig; je moet kont... konse... kon-se-kwent zijn.
Je moet ze ook weleens wijzen op dingen die ze moeten doen, zoals een hekje maken.

Je moet je mens ook leren dat ze netjes opruimen en dan ook meteen DE SJEP OPRUIMEN.

Ook moet je de stal van je mens goed in de gaten houden. Mensen zijn best schoon, maar toch. Die van mij is in de serre niet zo schoon.

Je mens moet genoeg bewegen, dat kan door te lopen. Wan-de-len noem je dat in perfessionele termen.

Neem je mens eens mee naar het bos, dat vinden ze leuk. Als ze iets mee moeten nemen, eerst controleren! Ze nemen vaak snoepjes en krentebollen mee. Daar worden ze dik van dus die moet je uit het tasje halen.

Je kunt ook spelletjes met ze doen om het extra leuk te houden. Niet te moeilijk maken! Hier doen we verstoppertje. (ze noemde me een kamoeflaasje-paard, is dat goed?)

Als je mens zich goed gedragen heeft, kun je er ook even mee spelen , dan raken ze hun energie ook kwijt. Met dit weer worden ze nogal frisjes.

Na zo'n lange dag voor je mens zorgen, eindelijk terug in je paddock of in je stal- ook even goed voor jezelf zorgen!

hopelijk helpt je dit, groetjes!