Een prachtige winterdag met mijn jonge toppers!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Een prachtige winterdag met mijn jonge toppers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:59

Met dit mooie weer op mijn vrije dag, kon ik het natuurlijk niet laten om mijn jonge toppers weer eens op de foto te zetten. En wat waren zij ook blij met het mooie weer, ze hebben zich allemaal enorm uitgesloofd <3

Om de vragen alvast voor te zijn, ze zijn geschoren zoals dat bij Arabieren vaak gedaan wordt om hun hoofd zo goed mogelijk uit te laten komen. En daarnaast worden ze er heel makkelijk van voor op latere leeftijd. Alle drie staan ze gewoon te slapen als ze geschoren worden, ze vinden het heerlijk.

Eerst de 'oudste' van het stel, Aleeyah, geboren in juni 2014 en dochter van Mausi en GR Lahab.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna hebben we mijn speciale vriendje Amir, geboren in februari 2015 en over 3 dagen alweer een jaar oud, zoon van Aziza en GR Lahab.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de jongste van het stel, Almaz, geboren in augustus 2015, zoon van Mausi en Amirat Al Ashaanon.
Almaz is nog een klein teddybeertje, ik ben heel benieuwd wat er straks onder die pluizige vacht vandaan komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marjo1996

Re: Een prachtige winterdag met mijn jonge toppers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:23

Wat heb je toch een prachtige paardjes!!! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:41

Mausi kindjes! <3

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:45

Aaaah wat is Almaz een droppie! <3 Die vacht!

De andere twee zijn ook prachtig :D Wow!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:46

Aleeyah wordt met de dag mooier <3 Almaz heeft echt een heerlijk pretbekkie, ben benieuwd hoe hij onder zijn teddy-look er uitziet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 14:05

Thanks allemaal!
Ik kan ook niet wachten totdat al dat haar er eenmaal af is!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:47

Wat een prachtige beestjes zijn het toch! <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:54

Ze zijn echt helemaal geweldig :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:49

Ze zijn hartstikke leuk, maar Almaz steelt voor mij toch echt de show, wat een expressie <3

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:45

Wat een plaatjes heb je toch staan! Terechte fokkerstrots. Maar Amir <3 . Die ogen! Om in te verdrinken...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:15

Alledrie... <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:25

Prachtige foto's van prachtige paarden. <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:50

:~ wat een mooi paardjes hebben toch lopen!!

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:31

Mooie paardjes! Waarom zijn eigenlijk hun neusjes geschoren als ik vragen mag?

Rachel28061

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:52

Jeetje wat zijn ze mooi! <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 18:46

Bedankt allemaal, wat een leuke reacties!

Arianne, dat ben ik helemaal met je eens! Aleeyah is voor mij speciaal omdat het een merrietje is, en we haar aanhouden als toekomstige fokmerrie, maar Amir betoverd mij eigenlijk nog meer. Ik vind het ook heel moeilijk dat ik weet dat ik hem eigenlijk wel moet verkopen, maar ik wacht eerst lekker even af totdat zijn zusje of broertje geboren is. Mocht het een broertje zijn, kan het zomaar zijn dat Amir nog even blijft :o

Iriswolf, ik had het expres al in de openingspost gezet, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die leest.
Al_Zawraa schreef:
Om de vragen alvast voor te zijn, ze zijn geschoren zoals dat bij Arabieren vaak gedaan wordt om hun hoofd zo goed mogelijk uit te laten komen. En daarnaast worden ze er heel makkelijk van voor op latere leeftijd. Alle drie staan ze gewoon te slapen als ze geschoren worden, ze vinden het heerlijk.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:05

Oh wat lastig is dat toch altijd, dat je als je fokt toch ook weer moet verkopen. Ik hoop bijna (bijna!) op een hengstje zodat we nog van foto's van Amir kunnen genieten :D Is hij goed genoeg om op te fokken voor de dekdienst? Qua papier enzo, want daar heb ik allemaal geen verstand van. Zucht, volgens mij ga ik maar eens een mini-break Texel boeken :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 16:01

Ja, ik vind hem zeker goed genoeg. Mocht ik hem zelf aanhouden, zou ik hem ook zeker opfokken als hengst. Het jammere is alleen dat hij voor mijzelf totaal niet interessant is als hengst. Zijn moeder is namelijk mijn enige niet puur Egyptische merrie (zij heeft 92% Egyptisch bloed), en ik zou hem nooit voor mijn Egyptische merries gebruiken. En daarnaast heb ik natuurlijk zijn moeder en halfzus al op stal.

Als ik hem aan zou houden, en aan zou bieden voor dekdienst, zou dat natuurlijk wel kunnen. Alleen hebben wij op Texel helaas geen mogelijkheid om sperma af te nemen, wat dus zou betekenen, dat hij het hele dekseizoen op een stal ergens anders in Nederland zou moeten staan. En wat heb ik aan een paard als hij zover weg staat?

Qua bloedlijnen is hij ontzettend interessant, al wordt er in Nederland niet veel met zijn lijnen gefokt, maar daardoor zou hij ook juist een mooie outcross kunnen zijn. Zijn opa's aan vaders kant zijn Wereldkampioen Al Lahab en de welbekende Classic Shadwan, de moeder van GR Lahab is één van de beste Classic Shadwan dochters. Opa aan moeders kant is Wereldkampioen Ansata Sinan. Deze laatste heeft maar een jaar in Europa gestaan voor de show en dekdienst, dus er zijn zeer weinig Ansata Sinan dochters in Europa, wat Amir ook erg interessant maakt.
Verder kom je nog een heel aantal andere grote namen in zijn afstamming tegen.
Als je het interessant vind, is dit zijn complete afstamming: http://www.allbreedpedigree.com/az+amir+lateef

Ik heb afgelopen dinsdag ook nog wat videobeelden van Amir gemaakt, zodra ik hier een video van in elkaar gezet heb, zal ik deze hier ook even neer zetten.

En je bent natuurlijk altijd welkom om eens langs te komen! :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:13

Dank je wel voor de uitleg; hartstikke interessant. Ik heb als leek even gegoogled op afbeeldingen, maar wat een mooie dieren in deze lijn. Geen wonder dat daar zo'n knapperd uitkomt. Ben benieuwd naar de video.
Ja, ik snap dat je dan niet eens de lol hebt aan een goedgekeurde hengst. Lastig zeg! Eigenlijk is hij dus te goed om er niet voor te gaan, maar dat houdt je dan misschien toch tegen...
Haha, nou dat aanbod hou ik zéker in gedachten. Leuk!! Denk dat ik maar eens wat ga plannen dit jaar ;-)

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:44

Prachtig stel, hoor! Wat een mooie hoofdjes, alle drie, en dan dat schitterende oog van Amir! <3

Ze lijken alle drie zo blij en zelfbewust, heel mooi om te zien.

Maar ik ben toch vooral weg van de laatste kleine man: Almaz heeft zo'n bijzondere uitstraling. Hij heeft iets heel 'opens' over zich, alsof ie nog net een beetje meer mensgericht is dan de andere twee, maar ik zal er vast helemaal naast zitten :D

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:49

wat een schatjes!!!! <3 <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 21:53

Arianne, hier de video van Amir!

Selima schreef:
Prachtig stel, hoor! Wat een mooie hoofdjes, alle drie, en dan dat schitterende oog van Amir! <3

Ze lijken alle drie zo blij en zelfbewust, heel mooi om te zien.

Maar ik ben toch vooral weg van de laatste kleine man: Almaz heeft zo'n bijzondere uitstraling. Hij heeft iets heel 'opens' over zich, alsof ie nog net een beetje meer mensgericht is dan de andere twee, maar ik zal er vast helemaal naast zitten :D

Toch is Amir de meest mensgerichte van de drie, Almaz was in het begin juist een heel verlegen mannetje. Maar al mijn veulens zijn vrij mensgericht, en dat verlegene gaat er inmiddels wel aardig af en meneer begint nu af en toe praatjes te krijgen :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:01

Oef.... Word mijn crush niet minder van :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:03

Hij is leuk hè? :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:10

Neehee, hij is súperleuk!