Wat een jaar tijd niet kan doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valtos

Wat een jaar tijd niet kan doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 15:59

2015 was een vrij moeilijk jaar voor mij. Precies een jaar geleden (17 feb -een dinsdag-) verloor ik mijn 'verzorgpaard' Naomi. Na het rollen was ze gevallen en daardoor brak ze iets in haar heupbot. Het was einde verhaal.
Ik zat er heel erg mee. Naomi bood mij wat manegepaarden niet meer konden bieden; kansen om te ontwikkelen. En zonder haar zou ik er veel moeilijker kunnen komen. Na drie maanden gaf ik de hoop op en legde ik mezelf er bij neer dat ik paardrijden gewoon als een hobby zou moeten gaan zien.
Totdat mijn ouders aanboden om een paard te kopen. Wow. Wat was ik blij.

Een half jaar (en 4 paarden) later kwam Waldemar op mijn pad.
En damn, wat een paard. Het voelde gelijk goed, de tweede keer rijden nog beter dan de eerste en ik wist het zeker. Hij was mijn droompaard.

Waldemar Ginnflairs (Waldi)
KWPN (v. Rousseau, vm. Derrick)
Ruin
1,72 meter
23 maart 2003

Waldi is in mijn bezit sinds 27 november 2015, dus hij is al bijna drie maanden van mij!
Ons hoofddoel is dressuur, maar ik ben wel van de afwisseling en pak daarom ook graag hier en daar een buitenrit en sprongetje mee. Zijn hoogst behaalde niveau bij de vorige eigenaar is ZZ licht. Ik heb nog nooit een paard gestart in de KNHS, dus wij zullen samen in de B beginnen. Ik hoop ergens deze zomer te starten met hem!

Ik ben niet zo actief op Bokt, maar ik ben toch zo trots op hem dat ik jullie deze foto's niet kan weerhouden!
ik ben trouwens een beetje setjes verslaafd, excuses

Eerste keer uitproberen
Afbeelding

Eerste keer rijden thuis
Afbeelding

Na een weekje
Afbeelding

Afbeelding

Hij had niet altijd even veel zin in foto's :')
(klikje)

Eerste buitenrit! *\o/* Hij was super braaf, ik was echt zo trots! :D
Afbeelding
Afbeelding

Tja, en dan ben je ook het slachtoffer van de kerstkaartgekte (en stiekem ook mijn tekenagressie).
Afbeelding
(klik voor de high-res versie zonder mutsje :+)

Ook in een -voor ons beiden- vreemd bos is het een toffe peer (ik was echt gestresst :'))
Afbeelding

Springen? Springen. 8-)
Afbeelding

Les op vreemd terrein? Puppy-face naar buiten!
Afbeelding

Ondertussen ging het rijden ook wel heel erg lekker... Hoewel ik weet dat er nog genoeg te verbeteren valt (voornamelijk bij mij), heb ik nog nooit zo'n lekker paard onder mijn kont gehad en dat zie ik zeker terug in de foto's!
Afbeelding
Afbeelding

Door het koude weer moesten we drastische maatregelen nemen...
Afbeelding

Hij leek ook wel steeds schattiger te worden? Ik kan het in ieder geval niet meer aan.
Afbeelding
Klik voor nog eentje, dan.

En met de sneeuw die afgelopen week is gevallen hebben we ook weer lol gehad...
Afbeelding

(jeetje, vijftien foto's zijn er maar weinig! :'))
Waldi is voor mij een lot uit de loterij en ik ben zo verschrikkelijk blij met hem. In deze korte tijd zijn wij echt al maatjes geworden en dat geeft zo'n voldaan gevoel! Ondertussen blijven we lekker doortrainen, met zo af en toe eens een uitstapje. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:07

jeetje, wat een rot manier om je verzorgpaard te verliezen zeg!!
Maar wat heb je er een knapperd aan over gehouden!! <3
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat samen!

Femkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:10

Prachtigpaard <3 Leuk dat je al zoveel met hem gedaan hebt. Veel plezier nog samen :)

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:11

Wat een prachtig paard zeg! Veel plezier en succes samen!

Doutz16

Re: Wat een jaar tijd niet kan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:14

Prachtig dier !

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:33

Ik denk, he die plek komt me bekend voor! Hoi 'paardenbuurvrouw' hier de 'minipony-buurvrouw' :P Grappig je op bokt tegen te komen. Zoals ik laatst al zei, vind het echt een gaaf paard. Je hebt hem lekker aan het lopen van wat ik zo af en toe snel zie door de bosjes :P Die wedstrijden gaan ook wel goed komen!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:43

Jeetje, wat een knappert. Laat nog maar veel topics voor bij komen :9

Valtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 19:59

Dank iedereen! :D

Pandakaas schreef:
Ik denk, he die plek komt me bekend voor! Hoi 'paardenbuurvrouw' hier de 'minipony-buurvrouw' :P Grappig je op bokt tegen te komen. Zoals ik laatst al zei, vind het echt een gaaf paard. Je hebt hem lekker aan het lopen van wat ik zo af en toe snel zie door de bosjes :P Die wedstrijden gaan ook wel goed komen!

He, wat leuk om je zo tegen te komen! Haha, leuk om ook jouw pony's eens van een andere kant van het hek te bekijken. ;)
Dankjewel voor het compliment! :o
Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar hoe hij het dan gaat doen! Nog even de puntjes op de 'i' zetten samen en dan vliegen we hopelijk door de B heen! :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:00

Wat een lekker ding zeg! De rijfoto's zien er fijn uit!
Valt je bitje nou zo groot uit of is dat gezichtsbedrog?
Leuk hoofdstel en setjes trouwens ook, je dekje en bandages matchen zelfs met je uitrijdeken :D

Valtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 22:08

Duhelo schreef:
Wat een lekker ding zeg! De rijfoto's zien er fijn uit!
Valt je bitje nou zo groot uit of is dat gezichtsbedrog?
Leuk hoofdstel en setjes trouwens ook, je dekje en bandages matchen zelfs met je uitrijdeken :D

Dank je voor de complimenten!
Ja, bitje was een ding! Ik had een oud bit nog liggen, die leek redelijk te passen. Die zie je in de eerste foto's. Achteraf was hij toch aan de grote kant en heb ik hem vervangen voor een maat kleiner. Daarvan zaten de ringen juist strak tegen zijn mond aan en ook rijden ging minder.
Dus toch maar voor de tussenmaat gegaan, die zie je vanaf de rij foto's. Met een eerlijk en kritisch oog kan ik wel zeggen dat het aan de grote kant is, maar hij loopt er goed op, dus ik vind het prima zo. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:17

Jullie zijn leuk samen! Heel veel succes en plezier voor in de toekomst. :j

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:21

Prachtig! Bij de eerste foto zie je het al. Jullie passen bij elkaar! Leuk! :)