Even voorstellen: Tinky Winky (v. Guidam)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Even voorstellen: Tinky Winky (v. Guidam)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 17:39

Hoi allemaal,

Na de verkoop van mijn meest geweldige pony Glenstorm, gaat het paardenleven natuurlijk gewoon door.
Ik heb namelijk de overstap naar de paarden gemaakt met mijn grote bruine vriend Tinky Winky. Een al bijna 16 jarige afstammeling van Guidam, maar ondanks zijn leeftijd nog praktisch zo groen als gras. Hij is destijds bij ons geboren en zeker niet de makkelijkste geweest (nog steeds niet). En ook al doet hij altijd zo stoer, hij heeft toch wel echt een heel erg klein hartje. <3

Even een portretje:
Afbeelding

En omdat ik zelf toch wel in de categorie springruiter val, moet paardlief er ook aan geloven. Niet dat hij het erg vindt, want springen is toch echt wat hij het liefste doet. Maar omdat hij nog nooit een parcours had gelopen zijn we maar eens begonnen met een rondje impuls 60cm.

Ondanks dat hij bang was voor alles behalve de hindernissen, liep hij toch direct 74 stijlpunten bij elkaar.

En ook een oefenparcours kon natuulijk niet uitblijven

En toen mocht hij voor het eerst mee naar een rondje BB 80. In onze thuismanege, dus behalve wat paardetende start en finishbordjes had hij een stuk minder spanning.

En eens een rondje BB 80 op vreemd terrein. Helaas kwamen er toen ik de baan in moest zo veel stress gevende factoren dat ik hem over de zeik had toen ik het parcours in moest. Dus in 45 seconden proberen te kalmeren en van start te gaan. Ik wilde het lijntje 7-8 op 7 galopssprongen rijden, puur als controle test, maar paardlief dacht er anders over. Dit is precies de reden waarom hij eerst nog een paar keer mee mag naar de BB voordat we aan de B beginnen.

En dan gisteren nog een rondje BB 80. Ik had expres een kijkerige locatie uitgezocht. Paard was erg bang voor alles toen hij de baan in mocht. Maar in de rust en met wat voltes hem rondgestuurd. Voor de ervaring besloten nog een rondje te starten en die liep die foutloos. Alleen de hoek voor de dubbel vond hij nog vrij eng waardoor ik geen tijd had hem goed aan te rijden. Gelukkig is mijn paard dan handig genoeg om ons er doorheen te loodsen.

Bedankt voor het kijken en laat als je wilt een reactie achter, dat vind ik leuk!
Rijtechnisch commentaar is ook welkom.

_Sofie

Re: Even voorstellen: Tinky Winky (v. Guidam)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:13

Leuk dier! Je rijdt hem vriendelijk :j

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:08

Wauw! Mijn paard heeft ook als vader Guidam, maar die van jou lijkt precies op die van mij!
Leuk om dat zo te zien! Btw, Netjes gereden!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:41

Sofie dankjewel!
Celeste oh wat leuk zeg. Nu ben ik benieuwd. Heb je een foto?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:23

He dit topic had ik even gemist Glenstorm! Hij loopt er knap doorheen voor zo'n onervaren paard, netjes gereden hoor :j

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:26

stadgenoot! :)

Wat een leuk dier!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:29

Wat leuk! Ziet er goed uit! En wat een verschil met Glenstorm :P

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:58

ziet er simpel uit, zie van de stress niet veel terug.. Knap paard

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 23:36

Bedankt voor de leuke reacties!

Geryon een heel verschil hè, maar ik heb er wel een boel geleerd van Glenstorm.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:48

mooi hoofdje, hij lijkt niet echt snel en ook niet echt blij te zijn met springen maar kan aan mij liggen

wat ik me afvraag why loopt er steeds ook n ander paard in de bak tijdens je springen is daar n reden voor?

ik zelf zou dat hinderlijk vinden :)

btw zo erg over de zeik zag ie er niet uit :)

leuk koppie volgens mij best n lief paard!

@robbie88 idd vind ik dus ook hij springt ook "makkelijk" maar of ie t echt leuk vind ik weet niet
vind t wel n leuk paardje

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:49

Wat een leuk paard! Hij doet het erg goed voor een 15/16-jarig 'groen' paard! Mooi sprekend hoofdje ook!
Jullie zijn een mooi stel!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 22:32

Crypto, hij is niet zo zeer snel (ook al kan hij heel vlug opzij springen voor enge dingen), maar hij wordt vooral sterk door zijn enthousiasme. Springen vindt hij namelijk echt het leukste wat er is, dus ik ben benieuwd waardoor jij kan zien dat hij het niet leuk vindt.
Op eigenlijk alle springwedstrijden is het heel erg normaal dat de volgende ruiter in het parcours rijdt. Zolang iedereen goed oplet gebeurt er niks hoor. En zo kunnen de paarden alvast aan de omgeving wennen. (Loslopende parcoursbouwers zijn overigens veel hinderlijker, die willen blijkbaar altijd graag onder gereden worden)

Kiwiris, bedankt! Ben ook echt blij dat hij het zo goed oppakt. Hij heeft al die jaren wel wat huppeltjes gemaakt, maar een parcours heeft hij nog nooit gezien.

Vandaag liep hij overigens weer een heel erg fijn foutloos parcours zonder enige stress, dus in maart gaan we een rondje B starten!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:52

Leuk topic glenstorm! Gaat mooi vooruit zo!

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:23

Ziet er netjes uit Renske, Tinky is een leuk paard! Die B gaat helemaal goed komen! :D

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 01:16

Citaat:
Crypto, hij is niet zo zeer snel (ook al kan hij heel vlug opzij springen voor enge dingen), maar hij wordt vooral sterk door zijn enthousiasme. Springen vindt hij namelijk echt het leukste wat er is, dus ik ben benieuwd waardoor jij kan zien dat hij het niet leuk vindt.
Op eigenlijk alle springwedstrijden is het heel erg normaal dat de volgende ruiter in het parcours rijdt. Zolang iedereen goed oplet gebeurt er niks hoor. En zo kunnen de paarden alvast aan de omgeving wennen. (Loslopende parcoursbouwers zijn overigens veel hinderlijker, die willen blijkbaar altijd graag onder gereden worden)

misschien moet i dan dfilmpjes in andere browser kijken edit sorry las je zin verkeerd, sterk oke
ik schreef niet dat ie t niet leuk vond ik schreef dat ik t me afvroeg ik vind m niet heel blij ogen maaar ga andere browser kijken later

oke op springwedstrijdjes die ik gereden heb (maar das al erg lang terug) was dat nooit dat er andere in baak kwamen

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:08

Ziet er goed uit hoor. Heel wat anders dan je vorige maar dit paard mis taat je zeker weten niet! Hij doet het goed hoor..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:35

Ziet dr zeer goed uit :D.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:39

Bedankt voor de leuke reacties!
Inmiddels heeft hij nog weer wat fijne rondjes gelopen in de BB en gaan we volgende week voor het eerst B starten.