Knollie met aanstelleritis...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Knollie met aanstelleritis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:32

Komt echt niet vaak voor, maar ik mocht weer even rijden op mijn vrije dag. Kom ik ineens bij een klein plasje, gaat peerdlief erg nerveus doen. Voor en achteruit dribbelen, raar doen, niet vooruit willen en steeds maar kijken naar dat MEGAKLEINE PLASJE vóór hem. Want ojee hoor, er zouden weleens hááien erin zitten of piraña's. Na heel wat aansporen en ompraten ging hij er toch met een heel gek bokje eroverheen, want je weet het maar nooit bij waterplasjes. Alsof het de NOORDZEE was... hahaha!

Gekke beesten toch... :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:39

Hahah, ah wat een mietje dan. Maar heel herkenbaar, komt volgende keer wel goed
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 10-02-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:39

Paarden kunnen niet goed zien of er geen heel diep gat zit in dat water, dus is het spannend. Niks geen aanstellerites gewoon zorgen dat je je poten niet breekt.Blijkbaar moet er nog wat aan het vertrouwen tussen jullie gewerkt worden zodat hij als jij hem er in stuurt ook weet dat het goed is.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:42

HorseyDude schreef:
Komt echt niet vaak voor, maar ik mocht weer even rijden op mijn vrije dag. Kom ik ineens bij een klein plasje, gaat peerdlief erg nerveus doen. Voor en achteruit dribbelen, raar doen, niet vooruit willen en steeds maar kijken naar dat MEGAKLEINE PLASJE vóór hem. Want ojee hoor, er zouden weleens hááien erin zitten of piraña's. Na heel wat aansporen en ompraten ging hij er toch met een heel gek bokje eroverheen, want je weet het maar nooit bij waterplasjes. Alsof het de NOORDZEE was... hahaha!

Gekke beesten toch... :')

Zo gek is het niet, een paard kan niet zien hoe diep het is. Als je ze dus niet geleerd hebt op jou te vertrouwen daarin zullen ze plassen als enge dieptes met roofdieren erin zien.
Dat is geen aanstelleritis, maar broodnodig instinct.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:42

mrie schreef:
Paarden kunnen niet goed zien of er geen heel diep gat zit in dat water, dus is het spannend. Niks geen aanstellerites gewoon zorgen dat je je poten niet breekt.Blijkbaar moet er nog wat aan het vertrouwen tussen jullie gewerkt worden zodat hij als jij hem er in stuurt ook weet dat het goed is.

Je leert iets elke dag! :)

No_No

Re: Knollie met aanstelleritis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:46

Mijn hond is net zo erg. Zodra hij merkt dat de tegels nat zijn vertikt hij het naar buiten te gaan |o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:52

Zo gaat mijn shetlander met lange lijnen NIET door het water. Maar als ik eerst voor ga, en hij ziet dat het oke is, volgt hij wel en is er niks aan de hand. Hij vertrouwd dan op mij. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:54

Hij offert jou aan de krokodillen, Chasey ;)
Slimme Bilksem!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:55

doet ie van mij ook bij de eerste drie plassen..
bij de vierde loopt hij er zo in ineens

en bij nummer vijf bleek van de week een enorme gat verborgen te zitten onder het wateroppervlakte

van 10 cm naar bijna 40 cm diepte op het pad binnen 1 pas..

Hij verstijfde even, stak zijn kop in de lucht alsof ie dacht
Damn, zie je wel dat je die plassen niet kunt vertrouwen..

en zonder blikken of blozen baggert ie rustig door naar het einde van de plas en stapt eruit..

waarom ie zo moeilijk doet over natte voetjes aan het begin van iedere rit is mij dan ook een raadsel, want hij klost gewoon door water heen.. Ok, normaal is dat de menvijver en niet een plas midden op het pad die ineens tot waterput is geworden :').. Om eerlijk te zijn toen ik m voelde verstijven, dacht ik dat hij zich ineens voorwaarts de plas uit zou lanceren.. maar niet dus.

ben dus daarna wel even afgestapt en heb het gat dicht gegooid met grond vanaf de zijkant van het pad.. een paard zou een rare val kunnen maken.. nog steeds een raadsel hoe het gat er ineens kwam.. pad was zeker over een lengte van een meter of 3 en een breedte van zo'n 30 cm precies op het midden verzakt.. week ervoor was het nog gewoon goed.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-02-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

thijs_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:58

Hahaha je zou maar natte hoeven krijgen :')

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:03

Hahaha , het komt mij bekent voor. Mijn tinkers denken dat er kabouters in zwemmen .

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:21

Shirley schreef:
Hij offert jou aan de krokodillen, Chasey ;)
Slimme Bilksem!

Oh dat is het. _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:26

Ik heb eens gehad dat ik een plas inliep om aan mijn paard te laten zien dat het echt niet eng was, maar omdat ik een onhandig geval ben, struikel ik uiteraard over mijn eigen voeten en beland ik met een mooie zwiep midden in de plas.
Ik wil niet weten wat paardlief toen dacht. :o

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:58

Heb ik ook al eens voorgehad :) Ik heb ze gewoon blijven aansporen