FNRS Springwedstrijd met Starlight

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DorienA

FNRS Springwedstrijd met Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:46

Hoi bokkers!

Afgelopen zondag deed ik voor het eerst sinds tijden weer mee aan de FNRS springwedstrijd op de manege. We reden de S40.

Starlight is een 12 jarige New Forest en mijn leasepony sinds 14 december 2015.

Ik ben geen springruiter en heb ook geen springles.
Ondanks dat ben ik ontzettend trots op het resultaat, we behaalde samen de 3e plaats!

We beginnnen met inrijden, lekker laag :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Het was toch 80 cm?" :')
Afbeelding

En als afsluiter, een foto samen <3
Afbeelding

En mijn vader heeft het parcours en de barrage gefilmd *\o/*

Een reactie zou leuk zijn! /3

Liefs Dorien

leeneliefje

Re: FNRS Springwedstrijd met Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:48

Leuk dier, ziet er erg lief uit. Mooi jasje heb je aan, goeie snit! Mag ik vragen wat voor één t is? :D

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:53

Leuke pony, altijd leuk om af en toe te springen!
Wat ik als tip mee wil geven is om op je benen te letten. Ze liggen nu veel te ver naar achteren, waardoor je te ver uit het zadel komt. Probeer je hakken naar beneden te drukken, op die manier zullen je benen automatisch meer naar voren liggen. Tot slot is het voor de pony wel fijn als je je handen meer richting zijn mond brengt, ipv naar zijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:55

regel 1: altijd eerst even een rondje galopperen na het groeten. Even in je ritme komen, even het paard de baan laten zien en zo kun je goed aanrijden op de eerste sprong.
Verder let op je goede galop. Als je voelt dati e verkeerd zit, corrigeer m dan.
Ook mogen je beugels een stuk korter, want nu val je een beetje voorover.

maar al met al, net parcours hoor. Ik zou gewoon af en toe eens een paar lesjes nemen.

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:59

leeneliefje schreef:
Leuk dier, ziet er erg lief uit. Mooi jasje heb je aan, goeie snit! Mag ik vragen wat voor één t is? :D

Ik zou het niet meer precies weten, maar hij is van Anky. :o

miramii schreef:
Leuke pony, altijd leuk om af en toe te springen!
Wat ik als tip mee wil geven is om op je benen te letten. Ze liggen nu veel te ver naar achteren, waardoor je te ver uit het zadel komt. Probeer je hakken naar beneden te drukken, op die manier zullen je benen automatisch meer naar voren liggen. Tot slot is het voor de pony wel fijn als je je handen meer richting zijn mond brengt, ipv naar zijn oren.

Bedankt voor de tips, ik ga er op letten!

Joolien schreef:
regel 1: altijd eerst even een rondje galopperen na het groeten. Even in je ritme komen, even het paard de baan laten zien en zo kun je goed aanrijden op de eerste sprong.
Verder let op je goede galop. Als je voelt dati e verkeerd zit, corrigeer m dan.
Ook mogen je beugels een stuk korter, want nu val je een beetje voorover.

maar al met al, net parcours hoor. Ik zou gewoon af en toe eens een paar lesjes nemen.

Bedankt voor de tips, dat waren ook precies de punten die op mijn protocol stonden! :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:00

Gefeliciteerd met je 3e prijs!

Ik wil je wel aanraden om springlesjes te nemen. Even wat basisdingetjes leren over hoe je moet aanrijden op een hindernis, welk tempo je moet rijden en hoe je in de goede galop kan landen (of snel wisselen). Dat maakt het springen nog leuker.
Je beugels mogen een gat of 3 korter, dan kan je waarschijnlijk ook makkelijker meezitten boven de sprong. Nu zit je bij elke sprong achter de beweging aan.
Klinkt misschien wat negatief maar zo bedoel ik het niet hoor. Je doet namelijk ook al van alles goed. Je rijdt bijvoorbeeld keurig je lijnen uit en de hoeken door.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:12

Gefeliciteerd! Altijd leuk om een mooie plek te hebben :).

Ik zou je ook aanraden om je wat korter te zetten, dan ga je veel steviger zitten.

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 18:01

Dankjulliewel voor de tips! Ik ga er zeker iets mee doen!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:26

Gefeliciteerd met je prijs! Leuke pony heb je.