Buitenrit Millranch + Val op film

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Buitenrit Millranch + Val op film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 02:54

Hoi!

Afgelopen zaterdag ben ik met een paar bokkers naar de Millranch geweest om lekker een buitenrit te maken. Eenmaal aangekomen even kennisgemaakt en gezellig gekletst. En toevallig was een van de bokkers een oud basisschoolgenootje van mij. Dus dat was erg leuk om even herinneringen op te halen :D
Toen we paarden gingen kiezen had Willem een leuk paard voor mij. Een blauwschimmel (zo noem je dat volgens mij :P ) Georgia. Ze was nog erg jong en was nog niet vaak met de ritten mee geweest.
Toen we op buitenrit waren gingen we een stuk galopperen. Toen we in galop zaten ging Georgia opeens in de volle versnelling langs de paarden en ging ik samen met een man in volle galop er vandoor. Ik bleef rustig en probeerde haar terug te nemen wat helaas nog niet ging. Jong paard haha :P Gelukkig ging het goed en konden we lekker verder rijden.
Toen kwamen we bij een grote plas waar we doorheen gingen stappen. Was erg gaaf! Alleen toen mochten we omstebeurt in groepjes door de plas galopperen. Georgia was onrustig dus ik wilde gauw gaan. Alleen toen ik haar naar de plas stuurde maakte ze opeens een hele scherpe bocht en begon ze te bokken _O- Helaas was ik er niet op voorbereid en bleef ik niet zitten. Dus ik kukelde er mooi naast :')
Ik stond weer op en ging Georgia weer pakken. Zo een emotionele theemuts als ik ging weer gelijk janken ^) Ik was alleen het vertrouwen een beetje kwijt dus toen mocht ik op Gertje verder. Heel braaf en lief paard. Ik heb de rit verder uitgereden.

Toen ik 's avonds thuis kwam had ik nog een feestje. Ik voelde me niet helemaal lekker en ik had erge hoofdpijn en last van mijn arm. Vandaag is dat met het uur erger geworden en ik kan nu mijn arm niet bewegen zonder dat ik verrek van de pijn :( Ook heb ik bijna geen kracht in mijn arm en voel ik er een stuk minder mee. Heb er even een vriend naar laten kijken die er verstand van heeft en die denkt dat er een klein fractuurtje in mijn bovenarm zit. Natuurlijk weten we niet of dit ook echt zo is maar morgen moet ik even naar de dokter en waarschijnlijk wordt ik doorgestuurd om foto's te laten maken. Dus ik ben erg benieuwd!

Waar ik wel blij mee ben is dat ik het mooi heb op kunnen nemen :D Dus mijn val staat er mooi op!

Wat ik nog graag even wil vermelden is dat ik zelf heb gekozen om op het jonge paard te gaan rijden en ik wist van de risico's. Een paard blijft een dier, hoe lief en rustig hij ook is, het is een vluchtdier die kan schrikken. Ik vond het verder echt geweldig dus ik ga binnenkort gewoon daar weer een buitenrit doen!
Ik hoop trouwens niet dat het een warrig verhaal is geworden _O-

Hier is de video

ClaudiaDer

Re: Buitenrit Millranch + Val op film

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 04:29

Oeh auw! Hopelijk valt het allemaal mee!
Leuk filmpje trouwens (behalve het einde :))), volgens mij was het wel gezellig!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 10:33

Ja ik hoop het ook! Ik heb om half 3 de afspraak bij de dokter dus ben benieuwd haha

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 16:41

Ik ben net bij de dokter geweest. Ik heb óf een spierscheur óf een peesscheurtje :(

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:46

Ziet er leuk uit :))
En het paardje lijkt me trouwens ook wel een knappertje zeg :o
Jammer dat het dan weer zo afloopt ... sterkte :\

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:48

Wat jammer van je val, maar verder wel een leuke buitenrit gelukkig. Ik heb een paar weken terug ook die rit gedaan met wat vriendinnen :D Beterschap met je arm!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 16:53

Ja het is echt een knap paardje! Leuk kleurtje die je niet vaak tegenkomt.
Ik vond de rit het ook echt waard :D nu mag mn vriend me lekker helpen met dingetjes O:) koken enzo hehee

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:55

Haha super sportief hoe je jou verhaal doet en dit filmpje plaatst :D
Vind je wel stoer hoor, ik had in die galop al 10 x geroepen dat ik geen controle meer heb,
of deed je dat al?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:59

Georgia reed ook mee met mijn rit vorige week, super mooi dier, houdt ook van water volgens mij. Jammer dat je gevallen bent, hoop dat het meevalt met je arm!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 17:15

leeneliefje schreef:
Haha super sportief hoe je jou verhaal doet en dit filmpje plaatst :D
Vind je wel stoer hoor, ik had in die galop al 10 x geroepen dat ik geen controle meer heb,
of deed je dat al?

Dankjewel! Als een paard er vandoor gaat blijf ik eigenlijk altijd rustig. Hij ging toch rechtdoor en deed niks raars verder waardoor ik erop vertrouwde dat het wel goed ging komen. En dat gebeurde ook haha. En ik heb al zo vaak bij de Mill Ranch gereden dat ik weet dat het altijd goed en veilig gaat. En nu dan die ene keer. Daar kunnen hun ook niks aan doen. Een paard blijft toch een vluchtdier :)

Aah leuk Selina! En ja ik hoop het ook. Morgenavond de echo. Dokter zei dat er een bloeduitstorting zit en er zit een bult op. Dus er is wel iets aan de hand maar ze wist niet precies of het nou de spier of de pees was.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:25

Dat lijkt me toch ook zo gaaf om een keer te doen! Ik zie telkens van die topics voorbij komen. Misschien toch maar een keer aanmelden. Maar dan wel een ritje in 'ouwewijventempo', hahah! (En met de grootste brave goedzak die ze hebben)

Veel beterschap met je arm!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:29

Haha, noem je dat een plas? Dat is meer een buitenzwembad :')
Wel een prima instelling hoor, inderdaad eigen keuze om op een jong dier mee te gaan, maar ondanks je val lijkt het me wel een gave ervaring.. zo'n mooi gebied daar! Hopen dat het meevalt me je arm.. :(:)
Één tipje alleen, misschien voor het mooie de volgende keer je camera op een schoulder strap zetten of aan de zijkant van je cap? Je ziet nu niet zoveel behalve je armen en de zadelknop... :o (zoiets: klikje)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 17:33

mairead schreef:
Dat lijkt me toch ook zo gaaf om een keer te doen! Ik zie telkens van die topics voorbij komen. Misschien toch maar een keer aanmelden. Maar dan wel een ritje in 'ouwewijventempo', hahah! (En met de grootste brave goedzak die ze hebben)

Veel beterschap met je arm!

Het is echt heel gaaf! En eigenlijk zijn alle paarden heel braaf! Ze bokken niet en gaan er niet vandoor. Wel heb je keuze uit wat pittigere paarden en de wat rustigere paarden :D

_l_amanda_l_ schreef:
Haha, noem je dat een plas? Dat is meer een buitenzwembad :')
Wel een prima instelling hoor, inderdaad eigen keuze om op een jong dier mee te gaan, maar ondanks je val lijkt het me wel een gave ervaring.. zo'n mooi gebied daar! Hopen dat het meevalt me je arm.. :(:)
Één tipje alleen, misschien voor het mooie de volgende keer je camera op een schoulder strap zetten of aan de zijkant van je cap? Je ziet nu niet zoveel behalve je armen en de zadelknop... :o (zoiets: klikje)

Ik heb deze cam geleend van een vriend. Het is een WASP cap ( amerikaans merk) en vriend had geen houder voor de cam. Dus ik heb toen met klittenband de cam aan de houder gemaakt. Er is nu een houder van hetzelfde merk onderweg dus dan kan het beeld ook een stuk hoger zijn :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:44

Balen van de val zeg.. Beterschap :(:)
Ik zou het nooit durven, ik knijp hem al wanneer ik opstap en ik het paard niet ken..
(ik denk nog even aan Dakota en het korte uitstapje over de heide).

Het ziet er wel uit als een mooie rit! Wie hadden jullie allemaal mee? Dakota ook?
*Ja, ik heb een nieuwe favoriet :') *

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:52

Leuk filmpje!
Ik heb wel wat tips, geen idee of je er behoefte aan hebt, maar anders lees er maar overheen :P.
Daar waar je de controle verliest in galop, lijk je er vrij weinig aan te doen. Je blijft wel mooi rustig, maar verder lift je een beetje mee. Op sommige stukken heb je de teugels zelfs in één hand. Als je nog eens in zo'n situatie komt, zou ik in ieder geval proberen om het paard af te remmen. Dus, teugels in 2 handen, en teugels aannemen. Eventueel een flinke ruk geven als je écht de controle kwijt bent.
Vlak voor het bokken, is je paard wat onrustig. Maar volgens mij ben jij daar zelf ook wat onrustig, je stuurt van links naar rechts naar links etc. Ik vind het niet gek dat het paard het dan even niet meer weet. Bovendien stuur je haar ook nog weg van de groep. Volgende keer: altijd naar de groep toesturen. Wil je paard niet stilstaan, ga dan niet zigzaggen maar rij in een cirkeltje om de groep heen.
Beterschap met je arm in ieder geval!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:56

Wat je in het filmpje niet zit is dat er aan de andere kant van de plas nog een groep paarden staat. Daar stuurde ze heen.

En nogmaals vind het knap dat je bent doorgereden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:44

Tik galopeer ook altijd met 1 hand. Heb ik een beter belang en kan ik goed loslaten van voren en wanneer nodig kan ik ook goed ingrijpen.houd de teugels dan vast als romal reins. Maar we hebben het hier wel over een jong nieuw paard, weet niet wat die al gewend was? Verder ziet het er uit als een leuke en herkenbare rit en vibd het knap dat je weer opstapte. Leuk filmpje ook!

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:00

Beterschap, en de omgeving ziet er leuk uit :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:08

Dankjewel! Ik heb gelukkig bijna geen last meer van mijn arm :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:25

Je reageert erg sportief op je val, maar ik vind toch dat je in een gevaarlijke situatie hebt gezeten die veel slechter had kunnen aflopen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:26

Vond je? Ik denk dat dat het risico is van zo een buitenrit :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:28

Maureen95 schreef:
Vond je? Ik denk dat dat het risico is van zo een buitenrit :D

Neen, ik denk dat het paard Georgia nog te groen was om op zo'n buitenrit meegegeven te worden aan een klant. -O- Hiermee hadden echt ergere ongelukken kunnen gebeuren.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:32

Misschien wel ja :j Maar ze hebben het gezegd dat ze wat groen was. Dus ik ben er zelf op gaan zitten. Anders had ik gewoon op een ander paard gekund.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:58

En je kan gewoon goed rijden. Verder was ze heel braaf toch? Ze raakte bij het water net wat in paniek denk ik

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:59

Daarom :D