Voor wie mijn geweldige paard nog niet kent:
(Bella is omgedoopt tot Mac Flurry)
Mac Flurry (v. Artiflex)
5jarig tuigpaard
Zo begonnen wij, eerste keer rijden en nog niet in mijn bezit.

Flurry en ik waren eindelijk aan elkaar gewend en de knopjes waren gevonden.

Ze zat goed in haar vel en we deden leuke dingen samen om een team te worden.

Miscommunicatie was bij ons toch nog niet geheel onbekend

Wat we het liefst doen:

Helaas werd Flur kreupel en door de dierenarts werd de conclusie getrokken: Het is een breukje in haar hoefbeen of een hoefzweer. Tja en dan... Flur is geen makkelijk paard op de trailer, dus dat wordt verdoven en op naar de kliniek voor foto's om uit te sluiten dat het een breuk is.
(Bij het ophalen van Flur bij de vorige eigenaar is ze vast komen te zitten in de trailer, na t inladen. Gelukkig hierna veel geoefend en liep ze in ieder geval wel de trailer op.)
Voor ons was dit een lange dag van afwachten en stress.

Na foto's gemaakt te hebben, bleek het geen breuk te zijn maar een hoefzweer. Het was ontzettend mooi hoe ze mij vertrouwd na zo'n korte tijd samen. Nog geen twee maanden samen en ook al was het een totaal onbekende plek, bleef ze heel braaf. Lief stresspaard
Ze was nog duf van de verdoving toen haar hoef behandeld werd, dus de gok genomen om zonder verdoving naar huis te rijden.
Helaas nadat ik haar weer op wilde pakken met longeren kreeg ze een blessure aan rechtsvoor. Opnieuw een domper. Stalrust, stappen en afwachten.
Dit heeft zeker 6 weken geduurd en hebben we langzaam steeds weer het aantal uur weidegang opgebouwd. Helaas is ze al haar spieren kwijtgeraakt en zat ze helemaal niet goed in haar vel.
Gelukkig met veel liefde en quasha-behandelingen ging ze weer de goede kant op.
In deze 6 weken zijn we ontzettend naar elkaar toegegroeid.

Ik had geen fijner paard kunnen wensen. We pakken nu het rijden weer op en het gaat beter dan ooit.
We zijn een team geworden, voelen elkaar feilloos aan en genieten weer.

Dit uitzicht had ik zo gemist

Bedankt voor t lezen en hopelijk tot snel!