En toen was er plots een jaar voorbijgevlogen... Misschien even voorstellen: ik ben Jolien, mijn paard is Graphit van de Kleine Hoeve, beter bekend als Frietje de grote vriendelijke reus! Ik heb hem ondertussen bijna 3jaar. Ik en mn vriend hebben hem destijds gekocht om recreatief te rijden en misschien af en toe wat wedstrijdjes mee te doen. Dat laatste is in 2015 niet echt gelukt. In het begin van het jaar had ik nog een heel goed gevoel (toen ook een heel leuke clinic bij Claudi.a F.assaert gereden), maar in het najaar ging het wat bergaf. Ondertussen hebben we z'n ene zadel die niet meer paste weggedaan, is zn ander zadel bijgevuld en is de ostheo al eens langsgekomen. We zijn dus klaar voor 2016!

Dressuurmatig zijn we blijven lessen:
2.

3.

4.

Onze laatste les vorige week heb ik erg afgezien, maar wat een resultaat, nu loopt hij op wolkjes
!5.

En springen, hoewel ik nog steeds geen grote held ben, doen we ook vaak omdat Frietje het zelf zo graag doet

6.

Gaan wandelen proberen we steeds meer te doen omdat we er allebei van gaan genieten en dan fietst een van ons beide gwn mee! Deze zomer hebben we een wandeling gedaan waar we helemaal alleen waren in het bos, zalig!!
7.

8.

Een lesje schriktraining bij Kseniya van PKhorses zat er ook bij. Hoewel in het begin écht niet moest hebben van een blauw zeiltje, was hij op het einde zo vol van zichzelf dat hij zo stoer was
Achteraf heb ik nog eens eentje in zn wei gelegd en begon hij er spontaan mee te spelen de koddigaard 
9.

In de zomer zijn we na een wandeling nog eens bij mijn ouderlijk huis gepasseerd. Grafiet hebben we daar weer losgelaten in de tuin, het was zijn tweede bezoekje
Hij heeft het daar precies enorm naar zijn zin -ik vermoed door het groene gras
-10.

Mijn grootouders zijn ook op bezoek gekomen en natuurlijk moest er een volledige familiefoto getrokken worden. Hoewel mijn ene oma hem enooorm graag ziet van achter de omheining, als ze er naast staat en hij beweegt, is ze er niet zo'n fan van
11.

Ons kerstkaartje werd dit jaar weer een succes, met frietje in een hoofdrol natuurlijk!
12.

Frietje is voor mij nog steeds het allerliefste koddigste paard ter wereld door zijn geweldige karakter en zijn hoofd waarvan je altijd kan aflezen hoe hij zich voelt! volgende plaatjes wou ik jullie dan ook zeker delen, want wie wordt hier nu niet blij van

13.

Hij wil immers ALTIJD vriendjes worden, hoewel andere paarden dit niet altijd kunnen appreciëren

14.

Laat 2016 maar komen, zodat ik en mijn 2 knappe mannen er 200% van kunnen genieten!
15.