Don Amigo en ik in de kou! (Lord Leatherdale x Edison)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Don Amigo en ik in de kou! (Lord Leatherdale x Edison)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:19

Hallo allemaal! :wave:

(ps: Hier even een lange tekst voor degene die mij herinneren uit mijn vorige topic :') Ik lees zelf vaak ook niet al die lange teksten dus scrol anders maar gewoon door naar de foto's := )

Dit jaar heb ik geen Jaar lang ITP gemaakt, dit vooral omdat voor mij op dat moment het begin van het nieuwe jaar er voor mij helemaal niet positief uitzag. eind november en december waren door persoonlijke reden meer even door hel gaan. Gelukkig is uiteindelijk het nieuwe jaar voor mij WEL positief gestart! :)

Een paar maanden geleden (eind oktober) had ik een topic gemaakt met rijfoto's waar toen veel (en ook terechte ;) ) rijtechnische commentaar en commentaar over mijn houding is op gekomen( achteruithang-syndroom). Zeer gemotiveerd om met onmiddellijke ingang drastisch aan dat punt te werken was er dan ook zeker!

Helaas kon dit niet lang want op 6 november werd ik geopereerd aan mijn kaak en dat betekende ook meteen 6 weken niet paardrijden.
Gelukkig hebben mijn fantastische ouders Amigo regelmatig gelongeerd en kwam een vriendin van mij Amigo 1x per week even rijden. Nog voor de 6 weken verplicht niet-paardrijden erop zaten belande ik even in een nachtmerrie en ben ik dan ook eerder terug beginnen met paardrijden om mijn gedachten te kunnen verzetten.

Dat begon erg goed maar naarmate de feestdagen dichterbij kwamen kwam ik weer even in een dip en ging het weer even minder. Vastberaden serieus aan mijn houding te werken heb ik mijn verbeterpunten in mijn achterhoofd gehouden en is het begin van nog veel werk toch goed ingezet!

Ondertussen gaat het rijden weer heel goed. Ookal hebben we al even geen les gehad (van voor mijn operatie) door mijn blokperiode (zit namelijk midden in de examens :P ) vind ik toch dat de verbetering in mijn houding al is te zien.

Terug op conditie zijn we wel nog belange na niet en ook Amigo heeft er een beetje een buikje aan overgehouden, maar dit is vast snel weer optop!
Na mijn examens staat ons eerste les en wedstrijdje weer gepland! Heb er heel veel zin in!

topics:
x_Kaat_x @ [ITP] Ook Don Amigo weer in de sneeuw!
[ITP] Sneeuwshoot met Don Amigo
x_Kaat_x @ [ITP] [EJL-ITP]Een jaar om nooit meer te vergeten - 2014
[RIJ-ITP] Don Amigo , ik en het achteruithang-syndroom

Paspoortje:
Don Amigo
Lord Leatherdale x Edison
kwpn
7jaar
1,74m
Ik heb Amigo nu iets langer dan 1 jaartje, hij is mijn eerste eigen paard.

Rijtechnisch commentaar mag worden gegeven, maar geef opbouwende en goed onderbouwde commentaar. Daar leer ik het meeste uit. Hou er ook rekening mee dat we beide groentjes zijn en nog heel erg veel te leren hebben! Ook hebben we beide dus even stilgestaan en missen we beide wel aan wat bespiering :P En ja die achterhand moet er veel meer onder enz.

eerst even knuffelen en poseren <3
Afbeelding

Afbeelding

Net erop en aan het losstappen

Afbeelding

Mijn persoonlijke favoriet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar dagen erna 's morgens ook even de camera gemaakt en deze leuke plaatjes kunnen trekken.

Afbeelding

Afbeelding

en als laatste ons minipaardje Juliet (GDF Rider's Guilietta ) die lekker in het stof, stro en hooi zit te rollen :')
Afbeelding

Heel erg bedankt om te kijken! We hebben nog een lang weg te gaan en heb er enorm veel zin in om erin te vliegen! Eerst nog meer even op mijn tanden bijten en studeren voor mijn examens.

Daag! :evaw:

AlwaysH

Re: Don Amigo en ik in de kou! (Lord Leatherdale x Edison)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:29

<3 <3
Veel te leuke combi, ga geen commentaar verzinnen :evaw:

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:34

Leuke combi! Je bent zeker al vooruit gegaan met je houding! :)
Hoe ziet je dagelijkse training eruit? Wissel je ook met verschillende houdingen?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:16

Leuk zeg je eerste eigen paard :)

Ik kan het niet heel duidelijk zien op de fotos maar het lijkt alsof je bit te laag hangt en misschien ook wel iets klein is ( maar dat zie ik niet zo goed)

Heb wel een tip voor je syndroom Probeer je handen verder naar voor te doen! Die mogen wat meer naar de manen kam Misschien kun je een staartje maken iets voorbij de schoft Dat is voor jezelf een hulp middel om daar je handen te kunnen houden Ga je ook niet zo makkelijk naar achter hangen

Veel plezier nog samen

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:20

Ben je je ervan bewust dat je heel sterk ben op links?

Ik vind je houding netjes hoor! Ik denk altijd aan een winkelkarretje vooruit duwen :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:34

Nja het is maar een vertekenend beeld, want ik ben meestal op die zijde van de piste rechts sterker, vroeger ging ik helemaal schuin zitten omdat hij wel naar de rand durft kruipen en ik schrik heb dat ik in de draad blijf hangen :+

Ik denk dat zijn bit toch iets te kort is want ookal kan het natuurlijk wel eens zijn dat ik per ongeluk meer sterker ben aan één hand, zoals waarschijnlijk even de momentopname van de 2e rijfoto het geval is (wat dan eigenlijk meestal juist rechts is), ik vind dat zelfs op de andere foto's het nog lijkt alsf ik links erg trek terwijl dat ik zeker weet dat dat daar niet het geval is. het bit past wel vrij netjes in zijn mond, maar misschien dat een maatje groter toch nog wat beter is.

Dankjewel! ^^

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:35

josje4 schreef:
Leuke combi! Je bent zeker al vooruit gegaan met je houding! :)
Hoe ziet je dagelijkse training eruit? Wissel je ook met verschillende houdingen?

Dankjewel! :D
Ja regelmatig, want hier heb ik hem eigenlijk vrij 'hoog' opgenomen voor de foto even en heb hem daarna dan weer gewoon wat langer en tussendoor laat ik hem altijd even zijn hals strekken.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:39

dresjoepie schreef:
Leuk zeg je eerste eigen paard :)

Ik kan het niet heel duidelijk zien op de fotos maar het lijkt alsof je bit te laag hangt en misschien ook wel iets klein is ( maar dat zie ik niet zo goed)

Heb wel een tip voor je syndroom Probeer je handen verder naar voor te doen! Die mogen wat meer naar de manen kam Misschien kun je een staartje maken iets voorbij de schoft Dat is voor jezelf een hulp middel om daar je handen te kunnen houden Ga je ook niet zo makkelijk naar achter hangen

Veel plezier nog samen

Ja dat heb ik ook al gemerkt haha, dat van mijn handen hoger en wat verder naar voren :j
dankje voor de tip!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:42

Ziet er al veel beter uit, wat me bij de eerste foto opviel, je bips steekt naar achteren. In dien mogelijk je bekken iets kantelen zodat je op de zitbeenknobbels zit. Wat betreft recht zitten, probeer je in te beelden dat er een touwtje aan je cap zit die je naar boven trekt en vooral, ontspan je bovenlichaam, specifiek je schouders. Heel veel succes , je hebt een prachtig paard en samen komen jullie er wel.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:44

Wat een gaaf paard! <3
En qua houding ben je al heel veel vooruit gegaan, zo in vergelijking met je vorige topic, ga zo door zou ik zeggen! :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:52

Leuk beest :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 12:05

dankjewel allemaal, ook allemaal erg bedankt voor de tips! :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:17

Wat een knap paard <3

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:02

Mooi paard!!!
En wat een koddige Juliet <3

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:20

Ja juliet is een schatje hee! Dank jullie wel voor de lieve complimentjes!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:20

Ik zie op alle rijfoto's dat je naar beneden kijkt, dit versterkt het achterover hangen nog meer.
Probeer naar voren te kijken en dan met name de richting die je op rijdt of op wil rijden.

Je zult in de bak geen geld vinden slechts paarden mest! Dus naar voren met die ogen (hoor ik mijn instructrice nog steeds brullen...) :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:00

jorika1986 schreef:
Ik zie op alle rijfoto's dat je naar beneden kijkt, dit versterkt het achterover hangen nog meer.
Probeer naar voren te kijken en dan met name de richting die je op rijdt of op wil rijden.

Je zult in de bak geen geld vinden slechts paarden mest! Dus naar voren met die ogen (hoor ik mijn instructrice nog steeds brullen...) :D

Hahahahaha :') Ja daar betrap ik mezelf ook steeds op _O- Maar vindt dat nog het moeilijkste om af te leren haha := Maar ik probeer mezelf nu om de zoveel tijd eens te filmen of foto's te trekken en daar leer ik veel van, zie ik hoe ik op mijn paard zit.

Binnenkort als mijn spieren weer zo goed als terug zijn ga ik ook weer eens stukjes zonder stijgbeugels rijden. Ik vind dat ik daar veel van heb geleerd kwa houding.