Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik begin altijd met het principe ik geef een zachte hulp maar als je daar niet op reageert volgt een harde hulp. (Uw benen erin zetten fso bedoel ik dan). Bij het rijden van voltes, slangenvoltes en diagonalen vraag ik ook automatisch stelling. Dat zit er zo al ingebakken bij mij dus ik dacht dat het niet echt kwaad kon. De kleine voltes kon ik inderdaad achterwege hebben gehouden. Maar ze zei dat hij gelongeerd wordt en bereden in de week. Maarja ze kan ook zeggen wat ze wilt natuurlijk
Special_Da schreef:0000: bedankt voor de tip. Ik heb het eerste halfuur inderdaad de snelheid van het paard proberen aanpakken maar het paard reageerde helemaal niet op kuitdruk al helemaal niet op benen geven en ook amper op de zweep. Ik weet dat je dat moet doorzetten en eens een goede 'mep' moet geven maar ik ben nu ook niet iemand die onmiddellijk op een paard gaat 'meppen' die ik niet ken. Meppen klinkt nu zo erg maar je weet wel dat ik bedoel héik begin altijd met het principe ik geef een zachte hulp maar als je daar niet op reageert volgt een harde hulp. (Uw benen erin zetten fso bedoel ik dan). Bij het rijden van voltes, slangenvoltes en diagonalen vraag ik ook automatisch stelling. Dat zit er zo al ingebakken bij mij dus ik dacht dat het niet echt kwaad kon. De kleine voltes kon ik inderdaad achterwege hebben gehouden. Maar ze zei dat hij gelongeerd wordt en bereden in de week. Maarja ze kan ook zeggen wat ze wilt natuurlijk ;)