Helaas gaan dromen zelden zoals je verwacht. De Cobmerrie is in 2001 overleden... Toch bleef het kriebelen en ik ging mij wat orienteren... gewoon, nog niet om echt iets te kopen... alleen om eens te kijken hoe die miniwereld in elkaar zat, wat er te koop was...
Tjaa... we weten hier op bokt allemaal hoe zoiets afloopt. Op internet stond een prachtig klein paardje te koop, samen met haar dochter. Ze was al ster en de dochter had al een 1A veulenpremie. Ze was alleen bepaald niet panterbont... Grauw was meer de benaming.
Ook mijn man vond het wel wat. Dat kleine grut vond hij eerlijk gezegd maar niets (NRPS-fokker in hart en nieren), maar dit paardje leek... op een paard. En voor ik het wist had ik gebeld voor meer info over dit leuke paardje. De eigenaresse moest door omstandigheden helemaal stoppen met fokken, wilde ze het liefst in 1 koop kwijt.
En voor ik het wist had ik geld geboden.
En belde even later mijn man met de mededeling: 'Ik heb een pony gekocht. Nee, 2 pony's!'Zo togen we een week later met trailer naar Utrecht en kwamen Nathalie's Rebel en haar dochter Randalin in ons leven. De beste impulsaankoop van mijn leven.
Nathalie heeft hier heel wat veulens gehad. Haar eerste dochter hebben we nog steeds. En haar laatste loopt op dit moment te zeuren omdat ze niet meer aan de tietenbar mag....
Nathalie is 18, het is nu tijd dat haar dochters het stokje gaan overnemen. Ze heeft er in totaal 10 gehad, alleen dochters, allemaal met de appaloosakleur. 10 is een mooi aantal.
Dankzij haar goede fokresultaten is Nathalie inmiddels Ster Preferent.
Dit is Nathalie op haar 2e na het behalen van een 1A-premie, foto komt uit het NAS foto-archief:

En hier heeft ze 2 veulens gehad:

Ik stel Nathalie's tiental graag aan jullie voor!
Nathalies 1ste kind is Randalin's Rebel. Geboren in 2001, een dochter van Rocky van de Hoeve. Randalin is een stermerrie. Als veulen stond ze 1A. Op haar 5de is ze ster geworden. En sindsdien nog een paar keer voorgesteld op de NAS-keuring, altijd met 1ste premie.

Randalin heeft bij ons 3 nakomelingen gehad.
-Julius van de Hildehoeve. Hij is goedgekeurd bij het NMPRS met 2e premie.
-Beralin van de Hildehoeve. Als veulen 2e premie NAS.
-Faramir van de Hildehoeve. Als veulen 1ste premie NMPRS. Goedgekeurd bij NAS en NMPRS met 1ste premie. NAS kampioen nieuwe jaargang.
In 2003 werd bij ons Blue Pebbles van de Hildehof geboren, vader was de falabella Fantoche. Dit veulen was GROOT.
Achteraf het grootste veulen van Nathalie, bij geboorte reeds 66cm op de schoft.
Blue Pebbles behaalde een 2e premie als veulen bij het NAS. Helaas kregen we enkele jaren later bericht dat ze op 4-jarige leeftijd hoogdrachtig aan de gevolgen van koliek is bezweken.
In 2005 werd Peppermint van de Hildehof geboren. Zij was een dochter van Bayerns Rugby.

Peppermint behaalde als veulen een 1B premie. En werd als 3-jarige met 82/82 punten in het stamboek opgenomen, kreeg vlot de ster en stond daarbij 1B in haar rubriek.
Uit Peppermint fokten we:
-Icecream van de Hildehof. 1A premie op de NMPRS keuring en reserve veulenkampioen
-Wildebras van de Hildehof
Het jaar erop werd Peppermints volle zuster Tinkerbell van de Hildehof geboren. Als veulen haalde Tinkerbell een 1ste premie. Als driejarige stond ze 1B. Omdat de merrie waar ze achter stond tot het laatst in de kampioenskeuring mocht meelopen, mocht Tinkerbell meedingen naar het reservekampioenschap. En wat we nooit verwacht hadden, Tinkerbell liep vlot naar het reservekampioenschap!

-Garnaaltje van de Hildehof
-Farmer Joe van de Hildehof, 1C veulenpremie NAS
Na Tinkerbell kwam in 2007 Milky Way van de Hildehof. Ook zij is een dochter van Bayerns Rugby. Milky Way haalde een 2e premie als veulen bij het NAS.

En daarop volgde in 2008 Lisanne van de Hildehof. Een piepklein maar o zo fijn veulentje dit keer, en wat was ze mooi gestipt. Ze is verkocht, en weer doorverkocht, en daar is ze in het kraambed bezweken.
Als veulen haalde ze een 1ste premie.
Op de foto wordt ze nog drooggelikt, echt piep dus.

En in 2009 volgde de laatste van de Rugbykinderen, Butterfly Wings van de Hildehof. Weer zon prachtig veulen. Het kostte moeite haar te verkopen.
Als 3-jarige is ze opgenomen in het BMP met een 1B premie.

Nieuwe hengst, nieuwe kansen. In 2010 werd Bambi van de Hildehof geboren. Vader was de AMHA SLC Uno de Mayo.
Bambi kreeg bij het NMPRS een 1B premie als veulen, een 1A premie als jaarling, en bij het NAS een 1A premie als 4-jarige. Ze is NAS stamboekopgenomen met 80/70 punten.

-Farahilde van de Hildehof. 1A premie als veulen bij NAS
In 2012 volgde haar volle zuster Misty Morning van de Hildehof. Al zon 10 jaar wilde ik een veulen zo noemen, maar dan moest het wel op een mistige ochtend geboren worden... Maar geduld wordt beloond.

Eigenlijk vonden we het welletjes. Per slot werd Nathalie ouder en staan er genoeg dochters van haar om het stokje over te nemen.
Toch werd ze in 2014 voor een laatste keer gedekt, met Farah van de Hildehof als resultaat.
En, lest best? Op de NAS-keuring stond ze 1B achter Farahilde.

Een mooi moment om met fokpensioen te gaan.
En dan nu? Verpieteren achter de geraniums? Vreten in de wei tot ze uit elkaar klapt? Rust roest!
Tijd voor een nieuwe carriere als menpony.

En nu we het er toch over hebben... wat is mooier voor een fokmerrie dan rustig oud te mogen worden tussen haar dochters?

vlnr Peppermint, Bambi, Nathalie, Tinkerbell, Misty.
Maar het allerbelangrijkste, we hopen nog jaren van haar te mogen genieten. Van haar stille kracht, waardoor er altijd rust is in 'haar' kudde. Van haar vriendelijke maar wakkere karakter en haar slimheid. Nathalie is gewoon al 15 jaar een plezier om eigenaar van te zijn.

Nathalie, bedankt.
(En noem me muts, maar ik word echt sentimenteel als ik al die veulenfotos weer terugzie...
)
.
Prachtig overzicht Adinda !