Elkaar terug vinden na een lange tijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eknowledge

Elkaar terug vinden na een lange tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:57

Sinds oktober train ik een prachtige Lusitano, genaamd Zoulou. Ik ken Zoulou al enkele jaren, toen hij hier in België kwam als hengst (ondertussen ruin) trainde ik hem. Ik nam hem zelfs na twee maand training mee op Flanders Horse Expo op show. Hij kon misschien nog niet zo veel omdat ik enorm veel tijd had genomen om eerst elkaar te leren kennen. Hij deed het daar super! Hierna vertrok hij enkele jaren en hadden we even geen contact meer.

Met dit paard had ik echt wel een klik, dat heb je niet zomaar met elk paard. Een gevoel van elkaar al jaren kennen. Ik wist dat Zoulou op een paradijs stond en door geweldige mensen getraind werd. Na enkele jaren kwam hij terug naar België en stond hij even gewoon op de weide met zijn vriendjes. Maar hij is echt een paard dat zelfs zijn hooi/gras laat staan om iets met je te gaan doen. Ik kwam terug in contact met zijn eigenares en hierbij vroeg ze of ik terug met hem wou werken... NATUURLIJK! :D

Even wachten backstage voor we opmochten.
Afbeelding

Sinds oktober ben ik terug met hem opbouwend beginnen werken. We zijn gestart met vrijwerk en grondwerk, elkaar terug leren kennen.

Na enkele keren grondwerk besloot ik even te rijden, maar hij vertoonde hier zo veel spanning dat ik snel realiseerde dat dit nog te vroeg werd. Hij had al even niets meer gedaan en hij toont snel spanning, hij moet je echt kennen voor hij je 'binnenlaat in zijn hart'.

Op die 3 maanden hebben we een 10tal trainingsessies gehad waarbij ik me vooral geconcentreerd heb op ontspanning en vrijwerk. Hierna nemen we het academisch werk weer op. Hij is enorm gevoelig tijdens het rijden. Necrope hadden we nog nooit geprobeerd maar ik dacht, waarom niet? Goed idee, want hij vond het helemaal geweldig!

Dit was volgens mij de 3de en 11de grondwerksessie en de eerste en 3de rijsessie. Vooral in het rijden heeft hij snel de 'klik' naar ontspanning gemaakt dankzij het grondwerk

Afbeelding

Nog enkele foto's van een fotoshoot van Mandy Lomé enkele weken geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend was er een vriendin dat wat kwam filmen, hier is het resultaat!

Laten jullie een leuke reactie achter? :)

khirshanta

Re: Elkaar terug vinden na een lange tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:00

Leuke foto's en een heel leuk verhaal. Geweldig dat jullie elkaar weer zijn tegengekomen!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:04

Wat mooi dat jullie elkaar weer gevonden hebben op die manier! Foto's stralen echt uit dat jullie een band hebben samen :)
Zou ik misschien mogen weten welke muziek er gebruikt is in het filmpje?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:09

Dat ziet er vriendelijk en vertrouwd uit.

Eknowledge

Re: Elkaar terug vinden na een lange tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 09:05

Bedankt iedereen! Ik geniet zeker van elke training die we samen hebben :)