Mijn Arabische jonkies weer eens ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Mijn Arabische jonkies weer eens ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:25

Helaas hadden we hier amper sneeuw, maar toch kon ik het niet laten om van deze prachtige dag gebruik te maken om mijn jonge spul weer eens op de foto te zetten. :)

Ze zijn alle drie de laatste paar maanden om de beurt niet helemaal fit geweest, dus ik had al een tijd geen foto's van ze gemaakt. Gelukkig zijn ze inmiddels allemaal over het virus heen, dus tijd om ze eindelijk weer eens op de foto te zetten :D

Het grijze merrietje is Aleeyah, geboren in 2014 en dochter van Mausi en GR Lahab.
Het bruine schimmelhengstje is Amir, geboren in februari 2015, zoon van Aziza en GR Lahab.
En het vos schimmelhengstje is Almaz, geboren in augustus 2015, zoon van Mausi en Amirat Al Ashaanon.

Om de vragen alvast voor te zijn, Aleeyah en Almaz zijn geschoren zoals dat bij Arabieren vaak gedaan wordt om hun hoofd zo goed mogelijk uit te laten komen. En daarnaast worden ze er heel makkelijk van voor op latere leeftijd. Beide staan gewoon te slapen als ze geschoren worden, ze vinden het heerlijk. Amir is nog niet geschoren wegens tijdgebrek :+

De oudere dames besloten nadat ze buiten kwamen direct in de schuilstal te gaan staan, en de sneeuw van daaruit maar eens te bekijken. :+

Afbeelding

Aleeyah en Amir, vonden het geweldig om even samen op de wei te mogen spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Broer en zus samen, knapperds <3

Afbeelding

Amir alleen de show aan het stelen, het wordt al een hele vent! :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Aleeyah moest zichzelf natuurlijk ook van haar beste kant laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de kleinste van het hele stel, Almaz <3

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Re: Mijn Arabische jonkies weer eens ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:29

Ze zien er super uit Roma! Knappe jonkies heb je! Ik vind Amir ontzettend gaaf!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:30

Wat heb je toch een heerlijk knap stel staan.

Ze vinden het wel lekker zo buiten of niet?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:46

Ze zijn prachtig!

Ik vind almaz ook echt zo knap! <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:03

Wat een mooie pluizebollen <3

Amir is toch wel een knapperd aan het worden! Blijft hij hengst?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:17

Wat leuk om weer wat recente foto's te zien van je 'kleintjes'. Kleintjes kun je haast al niet meer zeggen eigenlijk, wat groeien ze hard! Ik vind Almaz echt een leukerd, wat een ondeugende uitstraling <3

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:58

Wat een heerlijke pluisjes! Mooi stel zo bij elkaar. En mijn hemel wat lijkt Amir op Nabeeh!
En ik moet het beamen, Nabeeh reageert amper op scheren, en ik scheer nogal eens wat haar weg als hij wondjes heeft. Superfijn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:22

Oooooh wat zijn ze toch knap Roma! Allemaal!! <3 Aleeyah is echt zon mooi meidje en jee Amir... ik begrijp nu wat je bedoelt met die speciale uitstraling! Echt prachtig! En ja, mag toch zeker wel hopen dat hij hengst blijft! :oo

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 22:12

Bedankt voor de complimenten!

Michelle, ik vind Amir ook al vanaf dat hij een paar dagen oud was echt geweldig! Hij heeft zo'n enorme uitstraling! Daarnaast is hij echt heel leuk qua karakter. Mocht Aziza nu een merrietje geven, dan moet ik hem echt verkopen, en dat gaat me heel zwaar vallen denk ik, maar ja, ik kan helaas niet alles houden..

xoranlover, ze vinden het heerlijk buiten, gelukkig staan ze ook eigenlijk altijd minimaal 12 uur per dag buiten :)

Katja, je moet van de zomer wel echt eens bij je petekind op bezoek komen hoor! ;)

Marlijn, ja Amir blijft zeker hengst! In ieder geval zo lang hij bij mij is, daarna is het aan de eventuele nieuwe eigenaar. Maar ik zou hem zeker het liefst aan iemand verkopen die hem hengst houd.

Joyce, Almaz begint inderdaad een klein boefje te worden :D Hij was heel timide, maar hij begint nu af en toe toch wat meer praatjes te krijgen. Ik vind het fijn, dat hele timide is niet zo mijn ding ;)

Lesley, wat fijn om te horen dat Nabeeh zo braaf is met scheren!
Ik moet zeggen dat ik Amir juist niet zo op Nabeeh vind lijken, maar meer op Rahnanah. Grappig hè, dat wat dat betreft verschillende mensen, verschillende trekjes kunnen zien. Al hebben al Aziza's veulens die grote, donkere ogen van mams, dus wat dat betreft lijken ze allemaal wel op elkaar.

Yildiz, ja hè :j

10 dagen geleden kwam deze foto van Rahnanah (de laatste die ik van haar heb..) in mijn herinneringen op Facebook voorbij, en ik schrok gewoon van de gelijkenis! Die ogen zijn gewoon echt hetzelfde. <3

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:19

Wow dat was een kippevel momentje. Jeetje wat lijken ze op elkaar.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:25

Almaz is echt een cutie <3

Leuke kleuterklas heb je weer!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:44

Al je paarden zijn gewoon stuk voor stuk prachtig! Jong, iets minder jong, iets ouder... Je hebt het allemaal en ze passen allemaal ook zo leuk samen! Ech een droombeeld!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:50

Almaz is zo <3 schattig en Amir is echt een kanjer en zo groot ook al lekker volle body hoeft geen strik kom maar brengen ;) . Je kleine meid heeft echt een Sjiek koppie je mooie dames hebben echt voor prachtige kinders gezorgt ;)

MelaniedLvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:24

Gezellig die jonkies samen :) Amir is favoriet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 21:47

Bedankt allemaal voor de toffe reacties! :o

Amir is wel favoriet geloof ik :P
Beide mannen zijn trouwens te koop voor het juiste thuis ;)

Ja Gelske, ik ben dolblij met de prachtige veulens die mijn merries me elke keer weer geven!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:57

Je komt wel telkens voor mij een jaar te vroeg met het aanbieden van je kanjers LOL. Eerst met Majs nu Almaz hahaha, ben op slag verliefd op dat bekkie <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 23:23

s6801881 schreef:
Je komt wel telkens voor mij een jaar te vroeg met het aanbieden van je kanjers LOL. Eerst met Majs nu Almaz hahaha, ben op slag verliefd op dat bekkie <3

Ach, Almaz staat nog niet actief te koop hoor, dus misschien is hij er dan nog wel ;) (hij valt alleen niet in dezelfde prijsklasse als Majdiy)