Donn tijdens gewonnen springles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Donn tijdens gewonnen springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 12:14

En daar zijn we weer!

Een paar maand terug kwam er op Facebook een winactie voorbij, waarmee je een les van Frank Buitenhuis kon winnen. Die liet ik niet achter zonder te delen en te reageren, and guess what? Gewonnen!

In December had ik geen tijd om naar Holten te gaan, dus nog even gewacht met de les. Van de week Frank gebeld en de les afgesproken. Zo gezegd zo gedaan, en ik heb een hele fijne leerzame les gehad :) zeker voor herhaling vatbaar!

De laatste tijd gaan oefenparcoursen erg goed met Donnie, en zo ook vandaag het gelaten bij éen weigering; wat ook nog mijn eigen fout was :)

( Voor de mensen die Donn en mij niet eerder gezien hebben, onderaan mijn profiel staan alle oude topics, ook die waar we nog als een raker zonder rem het parcours door racen :+ )

Mijn eigen commentaar:
- Kijken! Zoals je ook hoort in het filmpje :+
- Meer wachten, soms ben ik nog wat te pusherig.
- Kort houden van voor, ik laat hem te lang worden, wat natuurlijk te maken heeft met het voorstaande punt.
- Tempo gaat steeds beter, maar blijft een puntje.
- Korte bochten vind ik, en het paard erg lastig. Wat goed te zien is bij het gele lijntje en de dubbel.
- Afstanden. Heeft te maken met alle punten bij elkaar!
- In de goede galop landen. Vaak ben ik zo druk ben de sprong, afstand, tempo, dat ik simpelweg vergeet aan te geven waar ik heen wil :+

Genoeg gepraat, het filmpje:

Wat ik erg leuk om te zien vind is dat als ik Donn korter hou, dat de afstanden goed zijn. Laat ik hem te lang, noodsprong of te dicht.

Hij komt ook aardig vaak net te dicht op de sprongen, maar dat vind ik op dit niveau nog niet zo erg. Dat heb ik liever dan die standaard noodsprongen die we eerder altijd hadden.

Als laatst kun je goed zien in het filmpje dat de twijfel nog hoog zit bij het paard. Van elke sprong heb ik de eerste keer dat ik erover ging erbij gezet, en vooral bij de gele dubbel zie je de twijfel voor de oxer.

Commentaar/advies is áltijd welkom. Wel graag opbouwend, paard en ik doen allebei ontzettend hard ons best!

Lisa

MerleSimone

Re: Donn tijdens gewonnen springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:21

Ik zag een foto van jullie op Facebook voorbij komen volgens mij! Leuk dat je gewonnen hebt!
Je ziet vooral bij de blauw/rode dubbel duidelijk dat het gecontroleerder gaat, mooi! Denk dat het bij de gele dubbel inderdaad ook lastig is door de redelijk krappe aanrijmogelijkheid? En vind je het niet storend dat die anderen in de bak lopen als je les hebt? Lijkt me heel irritant haha. Ziet er verder ggoed uit hoor!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:23

Wat leuk, fijn dat het goed ging! Ik zat gisteren op die pony toen je aan het opzadelen was haha. :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 12:28

MerleSimone : bedankt voor je reactie! Ja voor de gele was een krappe wending, en dat vind ik heel lastig om goed aan te rijden. En ik had geen last van de anderen in de bak, die lette goed op waar ik reed en langs ging :) dankjewel!

Mettee - hee wat leuk! Ja was een hele fijne les :)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:53

Ik mocht vanochtend!!

Had precies t zelfde! Ook teugels korter! En minder twijfel, alleen was de twijfel bij mij en niet bij t paard...

Even aankijken maar als ik t nodig vind meer te gaan lessen dan ga ik naar Frank!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:20

Adrienne93 schreef:
Ik mocht vanochtend!!

Had precies t zelfde! Ook teugels korter! En minder twijfel, alleen was de twijfel bij mij en niet bij t paard...

Even aankijken maar als ik t nodig vind meer te gaan lessen dan ga ik naar Frank!

Oh wat toevallig! Ik zag je foto op fb :)
Ik heb zelf ook al goed les, maar af en toe een ander paar ogen is zeker niet verkeerd, dus ik denk dat ik ook af en toe bij Frank ga lessen :)

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:45

Weet niet of het nou echt zo belangrijk is, maar ik zie op de dubbel dat je wel heel erg ver naar de rand van de sprong springt ipv het midden. Misschien iets om ook te oefenen

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:21

irry schreef:
Weet niet of het nou echt zo belangrijk is, maar ik zie op de dubbel dat je wel heel erg ver naar de rand van de sprong springt ipv het midden. Misschien iets om ook te oefenen

Klopt! Heeft te maken met het aanrijden, vind ik onwijs lastig, maar er word aan gewerkt :j bedankt voor je reactie :)

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:23

Gefeliciteerd, ik had ook een les gewonnen.
Wat een ontzettend leuk paard heb je. wel slingert hij op de lijntjes?

:)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:12

Anouk_E schreef:
Gefeliciteerd, ik had ook een les gewonnen.
Wat een ontzettend leuk paard heb je. wel slingert hij op de lijntjes?

:)

Wat leuk, volgens mij zag ik jou ook al voorbij komen op fb?

Hij slingert inderdaad, komt omdat ik het (ook buiten het springen om) erg lastig vind hem recht te houden in galop. Dressuurmatig gaat dit steeds makkelijker, met springen is er nog veel werk aan de winkel! Ik zal er meer op gaan letten, dankjewel :)

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:59

_bokworst schreef:
Wat leuk, volgens mij zag ik jou ook al voorbij komen op fb?

Hij slingert inderdaad, komt omdat ik het (ook buiten het springen om) erg lastig vind hem recht te houden in galop. Dressuurmatig gaat dit steeds makkelijker, met springen is er nog veel werk aan de winkel! Ik zal er meer op gaan letten, dankjewel :)

Zou zeker kunnen :)

Aha! bij mij slingert hij meer met dressuur dan springen dus een zelfde leerpunt. Leuk! Veel succes nog :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:15

Ik heb ook les gehad van Frank Buitenhuis hihi.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:19

Haha, half bokt heeft een les gewonnen.

Ziet er leuk uit TS, verder geen tips van mij, ik spring niet zo vaak :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:33

Leuk Chasey! :)

Mingming, Ja alle gelukkigen hebben bokt denk ik zo :') dankje :)