Kort voorstellen: Voldemort is een 13-jarige KWPN ruin en inmiddels bijna 4 jaar lid van onze familie. Misschien herkennen sommigen hem nog van bokker rianhhuh.

Het zijn een beetje veel foto's geworden, excuses.
- JANUARI / FEBRUARI
Inmiddels waren we al een tijdje op zoek naar een nieuw paard. Eind januari viel mijn oog op een advertentie en ik wist het direct: dit is 'm. Datzelfde gevoel had ik bij Voldemort zijn advertentie jaren geleden, dus direct contact gezocht met de eigenaresse. Het paard stond in Engeland, even gaan ophalen was geen optie
Na wat geregel kwam een kleine maand later Castiel aan. Een 8-jarige (toen 7) merrie die al ervaring had met springen, eventing, jumpcross en vanalles. 
- MAART
Het indoorseizoen liep ten einde. Voldemort deed het hele seizoen zijn best en dat werd beloond met een 1ste plaats in het Bronze Cup Jeugdcriterium
In het wintercriterium van een andere stal haalde hij ook een 2de plaats, met 1 puntje verschil van de winnaar.Cas liep een foutloos oefencrossje.

1. klik
- APRIL
Het eventingseizoen begon
Cas lieten we nog thuis, Voldemort startte in de B @ CNC Waregem. Hij moest even terug wennen aan het crossen, met als resultaat wat twijfelen en 2 stops in het begin, maar halverwege had hij de smaak weer te pakken en liep hij de rest van de cross super uit.2. klik / 3. klik
4.

Ondertussen verder trainen met Cas.
5. klik
6.

- MEI
Beide paarden startten in de B @ CNC Tielt. Voldemort liep een fijne cross en Cas was dolenthousiast
7. klik
8.

9.

Daarna volgde CNC Tongeren. Cas liep een super foutloze cross
10. klik
11.

- JUNI
Juni begon goed met een 1ste plaats voor Voldemort. Verder niet veel bijzonders, 12. paardjes genoten van de zon

13. klik
- JULI
Een van mijn favoriete crossen: CNC Genk. Beide toppers deden heel het weekend hun best, Voldemort vond hindernis 2 in de cross niet zo leuk maar daarna was hij vertrokken en liep de rest foutloos. Rustig rondje gereden met Cas, buiten tijd maar wel foutloos.

14.

15. Eind van de maand nog een springwedstrijd.

16. Cas wou hoger

- AUGUSTUS
Daarna volgde CNC Brugge. Voldemort had z'n dag niet zo, Cas liep wel super met één langsloper op de laatste smalle van een combinatie.
17. klik
18.

19.

- SEPTEMBER
Beide paarden liepen super @ CNC Deurle, Voldemort was zelfs foutloos in exact de optimale tijd.
20.

21.

Eind september was de voorlaatste cross, OCC Merendree. Cas was een beetje té enthousiast in de cross
Voldemort liep vol vertrouwen foutloos en haalde nog een 7de plaats 
22.

23. klik
- OKTOBER
De laatste cross van het jaar, CNC Anzegem. Voldemort stond 10de na dressuur en springen (met 0.8 punt verschil vd gedeelde 5de plek), maar helaas 1 stop in de cross op een hindernis die net in het bos/donker stond wanneer je van een open veld kwam aanrijden.
Cas liep ontzettend fijn in de cross, pakte super aan op alle hindernissen en kon haar op m'n pinken rijden. Foutloos over de finish, wat was ik happy toen
24. klik
25.

Eind oktober begon het indoorseizoen weer.
26.

Dit overzicht is gericht op onze wedstrijden, maar dat is natuurlijk niet het enige dat we doen.
Uitstapje naar zee bv:28.

- NOVEMBER
Ondertussen was Cas al een paar keer gestart in de 1m10 en haalde Voldemort enkele prijzen binnen.
29. klik
30. klik
- DECEMBER
25 december reden we de West Flanders Christmas Jumping. Voldemort was in topvorm en haalde twee 1ste plaatsen binnen, van telkens ±40 starters! Ook deden we voor de lol mee aan de Ride & Bike showproef. Ongelooflijk toffe dag gehad!

Filmpje (parcours direct op tijd):
Voldemort & Cas hebben nu een goede 3 weekjes rust en dan staan er nog een 5-tal springwedstrijden gepland tot eind maart, dit jaar rijden we alleen mee aan één winterkampioenschap. En Voldemort staat voorlopig aan de leiding in zijn reeks
Ben enorm trots op deze toppers en hopelijk doen we lekker verder in 2016.
Bedankt om in mijn topic te kijken