Na jaren verdriet en schrik, een gouden hart erbij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na jaren verdriet en schrik, een gouden hart erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:59

4 jaar terug moest ik mijn allerliefste tinkermerrie afgeven. 4.5 jaar en weggeteerd door de kanker. Mijn eerste paardje, mijn grote liefde, alles samen geleerd. 2 maand later bleek mijn 2de paard artrose te hebben en niet meer geschikt om te rijden. Paard op pensioen bij mij op de weide en een 3de paard gekocht. Helaas bleek dit geen match en een paar weken na aankoop ben ik zwaar gevallen. Een flinke schrik op gepakt en toen was ik het gewoon zat. Ik durfde niet meer, ik wou niet meer.
Zodra ik opstapte verkrampte ik, zat ik te huilen. Besloten het zadel aan de muur te hangen.

Dit duurde 3.5 jaar. Het aanbod gekregen van een vriendin om eens te rijden bij haar en met lood in mijn schoenen opgestapt. Veel schrik, maar geen angst meer die alles overheerste. Daar wat rondgehobbeldt, rijden trok op niet veel meer. Eerst piste, dan eens een boswandeling. Wat later een berichtje van iemand, of ik haar 24 jarige merrie wou verzorgen en rijden. Uiteraard! Wat een paardje, doodbraaf, superlief. Ik had gezegd: Gho, moest er nu eens nog een paard zijn zo als haar, maar wat jonger, ik zou die kopen!

En ja hoor, 2 maand terug een berichtje van haar eigenares. Ze was bij iemand gaan scheren. Ze had een zelfgefokte ruin staan van 13 jaar. Hij stond al 3 jaar stil wegens tijdsgebrek en je zag dat hij de aandacht miste. Hij stond niet echt te koop, maar voor een supergoede thuis, wou ze het wel overwegen. Na een week nadenken en twijfelen, want het geld had ik niet liggen en ik stond al met 2 bejaarde paardjes en een pony, die zo waar nog bejaarder is. Met het vooruit dat mijn verzorgpaard bij mij kwam overwinteren, toch gebeld.

Ik mocht komen kijken! Ik had een bedrag in mijn hoofd dat ik nog wel bij elkaar kon krijgen, maar iemand die zo een paard voor het bedragje dat ik in mijn hoofd had verkocht, die was flink gek, of een echte dierenliefhebber. De pech wou dat 2 dagen na het telefoontje ik mijn oudje met artrose moest inslapen, die ik al 4 jaar op pensioen had staan. Opgestapt (wat is die groot!) en gereden, kort galopje en de eigenares ging naar binnen, ze zag wel als ik klaar was met rijden. Tijdens dat 1ne ritje heb ik gelachen van oor tot hoor. Wat voelde dat goed! Geen schrik, puur vertrouwen.

Overlegd met de eigenares en ik mocht een lesje nemen. Dat gedaan en helemaal overtuigd. Ik nam hem mee! Maar de prijs... Gelukkig ging de eigenares akkoord! Blijkbaar stond hij helemaal te glanzen en gelukkig in zijn stal als ik was geweest. Ik mocht hem hebben!

Morgen staat hij een maandje bij mij. Mijn zwarte parel. Na 4 jaar weer een eigen rijpaardje. Hij is ongeveer 1.70 (wat ik groot vind) 13 jaar, bwp en stamt af van Caprimond. Braver vind je ze niet, wat een schat! Er staat een fotoshoot gepland voor de lente, dit is allemaal telefoonkwaliteit.

Toen ik les ging nemen, een uurtje voor ik besloot dat hij de mijne werd.

Afbeelding

Eerste dag op de weide

Afbeelding

Zijn trouwe hoofd

Afbeelding

Afbeelding

Met mijn verzorgpaard

Afbeelding

Afbeelding

Mijn uitzicht

Afbeelding

Afbeelding

En de knappe man opgezadeld

Afbeelding

Dit heb ik enkel kunnen bereiken door de kansen die mij zijn aangereikt door vriendinnen, ik kan ze hier alleen maar heel erg dankbaar voor zijn!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-16 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Renskexb

Re: Na jaren verdriet en schrik, een gouden hart erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:03

onwijs veel gelukkig en veel rijplezier met je nieuwe aanwinst <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:04

Wat een vreselijk mooi paard en wat fijn dat je de lol weer terug hebt gevonden in het rijden!!

Maar mán wat een plaatje, ik ga nog even kwijlen!!

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:09

Veel geluk met je nieuwe aanwinst! Wat een lieve, tevreden blik in die ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:12

Dank je allemaal!

Rachelle: Ja, ik ben echt superblij dat ik weer in het zadel zit :)

Kyara: Dat heeft ook voor een groot deel gezorgd dat ik overstag ben je gegaan. Je ziet gewoon in zijn ogen hoe lief en betrouwbaar hij is :)

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:14

Veel geluk samen!

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:09

Wat super voor je zeg!! Veel plezier en geluk samen!! :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:11

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en heel veel succes met het rijden!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:11

Dat is echt letterlijk Black Beauty :D

Wat leuk voor je :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:14

Wat een leuk paardje, ook robuust gebouwd, daar hou ik van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:17

Mooi paard!

Ik reageer niet zo vaak in topics, maar het valt me ook op dat de rug zo ontzettend goed bespierd is langs de schoft, schouder en ruggengraat. Nergens deuken of holtes die wijzen op niet passende zadels, blokkades of spieratrofie, wat de meeste warmbloeden van die leeftijd helaas al wel hebben opgelopen. Klinkt dus alsof je een perfect rijpaard!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:18

Wat een droppie, de goedheid straalt er idd vanaf.
Heel veel plezier met hem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:33

xyzutu2 schreef:
Mooi paard!

Ik reageer niet zo vaak in topics, maar het valt me ook op dat de rug zo ontzettend goed bespierd is langs de schoft, schouder en ruggengraat. Nergens deuken of holtes die wijzen op niet passende zadels, blokkades of spieratrofie, wat de meeste warmbloeden van die leeftijd helaas al wel hebben opgelopen. Klinkt dus alsof je een perfect rijpaard!

Hij is gewoon echt heel goed verzorgd daar! :j

Dank jullie allemaal :D Hij is inderdaad een black beauty!

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:15

Wat een mooi verhaal!
Heel veel geluk & plezier met je nieuwe topper!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:20

Och, wat heeft ie een lief en mooi snoetje! Ik hoop dat je heel lang en heel veel van hem mag genieten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:38

Wat een leukerd! Gefeliciteerd!
Laat je hem wel keuren? Gezien je verleden met paarden zou het wel jammer zijn wanneer je straks opnieuw pech hebt met gezondheidsproblemen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:44

Wat leuk, veel plezier met je mooie nieuwe aanwinst :)
Hij straalt inderdaad wel rust uit!

Heb je dat paardje waar je niet meer op durfde ook gewoon gehouden?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:46

Wat een knap paarjde <3
En nog heel veel plezier met Hem :)
Hopelijk nog vele jaren die jullie samen mogen door brengen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:03

Cayenne schreef:
Wat een leukerd! Gefeliciteerd!
Laat je hem wel keuren? Gezien je verleden met paarden zou het wel jammer zijn wanneer je straks opnieuw pech hebt met gezondheidsproblemen.

Hij was voor we hem kochten volledig op foto gezet, er waren 2 kleine bemerkingen. :) Niets wat ervoor zorgt dat hij geen onwijs gaaf rijpaard is voor de rest van zijn leven :j

Temeraire schreef:
Wat leuk, veel plezier met je mooie nieuwe aanwinst :)
Hij straalt inderdaad wel rust uit!

Heb je dat paardje waar je niet meer op durfde ook gewoon gehouden?

Nee, die is verkocht. Heb er nog een paar keer mee gereden maar telkens ik opstapte spande ze volledig op, wat ervoor zorgde dat ik ook weer in paniek sloeg. We zijn er nog een tijd mee bezig geweest maar uiteindelijk bleek ze zo rillig op alles en nog wat. Na 6 maand bleef de buitenbak heel erg eng, op verplaatsing altijd drama. Heb ze dan verkocht aan 2 meisjes die enkel thuis rijden en er nergens mee naar toe gaan, merrie gaat dan helemaal over de zeik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:42

Wat fijn voor je, veel geluk met hem!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:26

wat fijn dat je terug een vriendje om mee te rijden hebt ! Geniet ervan !

Enneuh, als je hem kwijt bent, hij staat vooral niet hier hoor. :D *nou effe uitvinden waar jij woont* :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:40

Wat een mooi verhaal zeg. Héél veel plezier met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:53

jokari schreef:
wat fijn dat je terug een vriendje om mee te rijden hebt ! Geniet ervan !

Enneuh, als je hem kwijt bent, hij staat vooral niet hier hoor. :D *nou effe uitvinden waar jij woont* :D

Haha, spijtig voor jou is er een contract dat indien ik hem niet meer kan houden hij terug keert :p

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:05

Die enorme betrouwbare blik herken ik als geen ander in mijn paard. Hij ziet eruit als een super lief dier. Die van mij is alleen 8cm kleiner 8-)
Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie jaren samen hebben, ik gun het jullie van harte!