Een sneeuwpop is zóóó 2015... Sneeuwpony's, die zijn cool!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Een sneeuwpop is zóóó 2015... Sneeuwpony's, die zijn cool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:42

Jup, ik woon in het Noorden dus ook ik behoorde vanmorgen tot een van de 'gelukkigen' die de eerste tekenen van de winter mocht meemaken... "Joepie er ligt sneeuw!" schalde mijn zoon toen hij uit bed kwam. 'Oh ja joepie..." -O- (ikkehouniezovansneeuwgladheidslushuppyzooi)

Mijn pony's staan 24/7 buiten, dus ik vroeg me wel even af hoe zij deze eerste nacht van daadwerkelijke winter doorgekomen waren. De jonge welsh had ik gister uit voorzorg toch maar even een dek op gedaan, de shetten zijn wel wat gewend en redden zich wel dacht ik.

Nadat ik mijn zoon met gevaar voor eigen leven op de fiets naar school gebracht had, heb ik thuis 3 emmers slobber klaargemaakt. Deze achter in mijn auto gezet die door de dampende emmers slobber iets vlotter ijsvrij was dan normaal :D

Al glibberend aangekomen bij de weide van de pony's, zag ik in eerste instantie alleen de witte wei, en geen pony's. Nou moet ik zeggen dat ze een flinke weide hebben dus ik ben ze wel eens vaker 'Kwijt'

Toen zag ik in de verte ineens een paar donkere voetjes en 2 donkere oortjes, met 2 donkere oogjes die mij ietwat beteuterd aankeken.

Kleine oude Tommie was veranderd in een heuse sneeuwpoppony :=
Afbeelding

Ook Sven zat er lekker onder,ondanks zijn deken
Afbeelding

Eerst de mannen zoals beloofd dus maar voorzien van hun emmertje slobber, werd me in dank afgenomen
Afbeelding

Vervolgens de ondergesneeuwe kuilbult opgeschud, ook daar waren ze wel blij mee
Afbeelding

3 knabbelende koppies
http://boktimg.nl/img/m/iJG07r.jpg

Lang getwijfeld of ik de shetten nou wel of geen dek zou op doen. Het sneeuwde wel aardig door, stond een straffe wind en gezien het feit dat er op Tom echt een flinke laag sneeuw lag die niet zo vlot wegsmolt als bij Bas, en Tom al richting de 30 jaar gaat, heb ik toch maar m'n poelepoelepennyhart laten spreken en ook de shetten voorzien van een dekentje. Y;( :x

Nou dat ze zich daar comfortabel bij voelde heb ik geweten! Zodra het dek op was, was oude Tom de eerste die ter aarde (of ter sneeuw moet ik nu eigenlijk zeggen) stortte:

http://boktimg.nl/img/m/PEZZVy.jpg

Bas zag het en werd er vrolijk van, begon Tom uit te dagen
Afbeelding

Om vervolgens met z'n tweetjes in galop af te zetten :evaw:
Afbeelding

Sven keek het rennende stel eerst nog eens een poosje na
Afbeelding

En kwam er achter dat hij zelf ook prima wat versnellingen hoger kan in de sneeuw
Afbeelding

Nouja en toen was de boel los, ze leden aan een zeer ernstige vorm van Sneeuwkolderitus :):)
Afbeelding

Afbeelding

Meep meep!
Afbeelding

Volledig loco, een op de grond, een in de sjees er voorbij :D
http://boktimg.nl/img/m/wZ3eRv.jpg

Bas even in de rol, voetjes de lucht in
http://boktimg.nl/img/m/Cz5pBd.jpg

Hallo groot land met kleine pony's
Afbeelding

Vervolgens zochten ze het 2e stuk land op, waar in hun minibos nog steeds symptomen van sneeuwkolderitus duidelijk waren
Afbeelding

Afbeelding

Om dan uiteindelijk toch maar tot ruste te komen en in het bos maar sprietjes te gaan zoeken en boomstammetjes te gaan knabbelen :j
Afbeelding

Ik heb een hekel aan sneeuw als ik de weg op moet, en haat de kou, bevroren vingers enzovoort :brr: Maar kan wel enorm genieten van de pony's in hun winterwonderland op deze manier *D

Spelt

Re: Een sneeuwpop is zóóó 2015... Sneeuwpony's, die zijn cool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:54

Geweldige foto's!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:59

Geweldige foto's! en wat hebben jouw pony's een heerlijk stuk om buiten te lopen zeg!

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:00

Hahah , wat grappig !

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:09

Heerlijk zeg!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:13

Geweldig! Happy pony's!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:15

Super leuk..fotos in de sneeuw!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 07:31

Bedankt voor de reacties.
Ben benieuwd of ze vandaag ook nog happy pony's zijn, de wereld is hier veranderd in een ijsbaan Door ijzel en ijsregen. Levensgevaarlijke situaties op de weg en ben dus benieuwd hoe de weide erbij ligt. Zal straks naar ze toe, dit keer zonder slobber want ik ga echt niet in de auto met dit weer, dus zal ze lopend gaan bezoeken (1,5 km van mijn huis staan ze,dus is te doen)
Laatst bijgewerkt door SANEX op 05-01-16 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:32

SANEX schreef:
Ben benieuwd of ze vandaag ook nog happy pony's zijn, de wereld is hier veranderd in een ijsbaan. Zal straks naar ze toe, dit keer zonder slobber want ik ga echt niet in de auto met dit weer, dus zal ze lopend gaan bezoeken (1,5 km van mijn huis staan ze,dus is te doen)

Hier ook 1 grote ijsbaan... Niet normaal

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:41

Leuke foto's en wat een vrolijke pony's :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:04

Hihi, ik vind het altijd zo grappig dat pony's en paarden zo jolig worden van sneeuw :)

Dat sneeuwlaagje op Tommy kan juist een goed teken zijn overigens, namelijk dat hij al z'n warmte lekker bij zich houdt en juist niet aan de omgeving afgeeft. Zo ziet z'n vacht er ook wel uit: een lekkere donzige ondervacht en lange overharen die de sneeuw opvangen en van de ondervacht afhouden.
Een natte vacht is daarbij ook lastiger en kouder dan een waar de sneeuw op blijft liggen, dus best kans dat Bas het uiteindelijk iets kouder had dan Tommy.

Maar ik gun ze allebei van harte hun dekentje :j {:)
En al helemaal met ijzel, want da's veel gemener dan sneeuw.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:09

Joh Sanex, zelfs Basje in de winkel heeft een deken op momenteel. _O- Dus deze mag er ook wel eentje. :D :D

Heerlijke foto's.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:30

SANEX schreef:
Ben benieuwd of ze vandaag ook nog happy pony's zijn, de wereld is hier veranderd in een ijsbaan Door ijzel en ijsregen. Levensgevaarlijke situaties op de weg en ben dus benieuwd hoe de weide erbij ligt. Zal straks naar ze toe, dit keer zonder slobber want ik ga echt niet in de auto met dit weer, dus zal ze lopend gaan bezoeken (1,5 km van mijn huis staan ze,dus is te doen)

En hoe, het is niet normaal, 50 meter naar de stal was echt niet te doen gewoon! Hier in Doezum (vlakbij dus) is het een grote ijsbaan, pony stond te rillen in haar stal, maar een dekentje opgedaan :j

Paardjes zitten verstopt in hun stal, ze willen niet naar buiten :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:40

Wat een heerlijke foto's <3
Hihi ik ben (op jouw 3 ontzettende blije eieren na) absoluut niet jaloers op je, blij dat de wereld hier gewoon groen en begaanbaar is :Y)

sterdewer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:31

sneeuwkolderitus _O- superleuke foto's!