Als eerste de beste wensen voor een goed 2016!
Het is alweer een lange tijd geleden dat ik een topic heb aangemaakt over mijn paard. Wellicht dat sommige ons nog wel herkennen. Het leek mij leuk om te laten zien wat de vorderingen zijn. Toen ik Spuni 5,5 jaar geleden kocht en was toen nog erg schichtig, vrijwel 'onvangbaar' en halster/hoofdstel omdoen was een drama. Ondertussen is dit vrijwel niet meer aan de orde. Behalve tijdens echt spannende dingen, zoals de paardentandarts, dierenarts, en als ik per ongeluk z'n oor aanraak. Helaas gedraagt hij zich nog steeds niet echt als een 'paard', en heeft hij best nog wel eens last van tja autistische trekjes. Maar dat maakt mij helemaal niet uit. Dit is namelijk gewoon mijn droompaard! Mijn soulmate, mijn lot uit de loterij.
Ondertussen is Spuni alweer 18 jaar oud. En heb ik besloten om alleen nog maar lol te maken en het hele serieuze rijden wat meer aan de kant te zetten. Hier werden wij namelijk beide ongelukkig van.
Ook merk ik doordat Spuni veel heeft meegemaakt dat hij snel 'oud' word. In z'n gedrag en z'n uitstraling. Over naar het lol maken dus
Aan het begin van het jaar reden we nog regelmatig. We rijden veel langs de weg, en soms is een moment een plaatje waard.

Ook al gaat het ondertussen een heel stuk beter met hoofdstel om een afdoen. Soms gaat het nog wel eens mis en vind hij het toch nog spannend. Op deze foto kon ik bijvoorbeeld z'n voorpluk niet meer onder de frontriem vandaan halen. Dan maar zo rijden.

Vlak na deze foto merkte ik dat Spuni best wel schraal was. Ik kon z'n ribben zien en z'n heup stak best wel uit. Ik maakte mij er zorgen om, omdat het namelijk zomer was en hij op het gras staat. Aangezien hij een IJslander is zou hij aanleg moeten hebben om dat dikker te worden. Ik heb toen contact opgenomen met een paardentandarts omdat ik zeker wilde weten dat er niks met zijn gebit was. De paardentandarts was het erover eens dat hij te dun was en verwachtte dat ze wat zou vinden. Gelukkig bleken zijn tanden niet het probleem te zijn en raadde ze mij aan om bij te gaan voeren. Ondertussen voer ik alweer 6 maanden bij en is het een heel ander paard geworden! Hij voelt zich overduidelijk beter.

Ik ging toen een tijdje niet meer rijden. Maar ben wel grondwerk met hem gaan doen. Hier nog even vlak voor de onweersbuien!

Zo gingen wij ook wandelen.

En fietsen.

Een fotootje van ons samen

Ondertussen is Spuni weer goed bijgekomen en ben ik weer begonnen met rijden. Op dit moment rij ik alleen nog met touwhalster en dit gaat erg goed!
Even een lekkere boze foto

En soms gaan wij ook zonder zadel. Op dit moment ben ik ook opzoek naar een goede barebackpad zodat ik vaker zo kan gaan rijden.

En vandaag genoten van een nieuwjaarsritje!

Nog een foto die ik graag wilde delen. Een van de mooiste die ik van hem heb

Bedankt voor het nemen van een kijkje in ons leven