Dit jaar is er veel voor mij veranderd, vooral omdat ik eindelijk tot de conclusie kwam dat de tijd toch doortikt, of je die tijd nou benut om naar een goal toe te werken of niet. Ook las ik de vraag "when was the last time you did something for the first time?" en ook dat zette me aan het denken om steeds nieuwe dingen en doelen te proberen.
Korte intro: Ik ben 18 jaar oud, rijd nu al 10 jaar paard waarvan 2,5 jaar eigen paarden. Ik rijd nu sinds anderhalf jaar twee paarden bij, Bayron (21 jarige anglo-arabier) en [Oys]Tara [Bjorgard] (21 jarige fjord). Tot eind augustus heb ik ook Sharelle, een 18 jarige fjord, bijgereden. Ik werk volledig bitloos, helaas werk ik niet zo veel met Bayron omdat hij erge arthrose heeft in zijn voorbenen en vaak kreupel is.
Januari
Van Januari heb ik eigenlijk niet zo veel foto's, deze maand stond vooral in het teken van het uittesten van mijn nieuwe touwhalster op alle 3 de ponies, zowel aan de hand als onder het zadel.
1.

Februari
Februari stond in het teken van nieuwe dingen proberen, zo deed ik met Bayron veel schriktraining, besloot Sharelle een eenhoorn te worden en met Tara reed ik voor het eerst op neckrope.
2.

Maart
In maart hebben we vooral veel schriktraining gedaan.
3.

April
In april zijn we vooral lekker buiten aan de slag gegaan en hebben genoten van het mooie weer.
4.

Mei
Van mei heb ik niet veel foto's en heb ik vooral de velden en bossen onveilig gemaakt met Sharelle.
5.

Juni
In Juni hebben we ook lekker buiten genoten van het weer, cap is op deze foto eigen keuze. Helaas had ik mijn enkel tijdens de wandeling verdraaid en ben ik op Tara gesprongen en naar stal gereden.
6.

Juli
Juli stond in het teken van Sharelle, mijn vader heeft deze maand een paar foto's van ons geschoten
Zij zou eigenlijk mijn eigen paard worden, maar dit is uiteindelijk om financiële redenen niet door kunnen gaan. 7.

Augustus
In augustus kregen Sharelle, Tara en Bayron weer veel beweging. Sharelle en Tara door mij en Bayron door mijn toenmalige vriend, om privacy redenen voeg ik van hem en Bayron geen foto's toe. Onder het mom van try something new heb ik ook met Bayron op neckrope gereden. Aan het einde van deze maand moest ik helaas afscheid nemen van Sharelle.
8.

September
In september kwam er een nieuw touwhalster, en dit werd veelvuldig op buitenrit uitgetest!
Ook galoppeerde Tara voor het eerst in de bak, een heuze overwinning voor ons beide.
Helaas maakte ik aan het eind van deze maand een akelige val op het asfalt waardoor ik mijn cap weg moest doen.
9.

Oktober
Deze maand heb ik besloten niet te rijden, aangezien ik begin november jarig ben en een nieuwe cap wou vragen, en dus heel oktober geen cap had. Dus hebben we veel grondwerk, schriktraining en wandelingen gedaan.
10.

November
De nieuwe cap was binnen, en de buitenritten konden weer beginnen! In november heb ik besloten mijn eerdere doel (Tara laten afvallen) te laten varen, wij werden beiden ongelukkig van het eindeloze trainen en gingen liever naar buiten. Ons nieuwe doel: Genieten!
Onder het mom van "try something new" hebben we het 'mennen'/lange lijnen eens geprobeerd, en dit ging verassend goed, ook met gewicht eraan!
11.

December
In December hebben we van heerlijke buitenritten en wandelingen genoten.
12.

Vandaag, op de allerlaatste dag van het jaar, hebben we ook weer heerlijk genoten van een buitenrit in het zomerse winter weer.

Ook van de ponybende en mij een gelukkig 2016!
Spijtig dat je afscheid hebt moeten nemen van Sharelle. Nog veel plezier in 2016!