Maar nu met alle een jaar lang topics vond ik het tijd worden voor ons eerste eigen topic!
Lana mag ik sinds 12 juli 2014 mijn eigen pony noemen. Eigenlijk was het niet helemaal de bedoeling om een eigen pony te kopen (was aan het oriënteren) maarja van het een kwam het ander en toen stond ik ineens met een tinker in mijn handen..
klein paspoortje:
Naam: Lana Elmira
leeftijd: 4,5 jaar
Ras: Tinker
Komt uit Engeland
Januari:
We zijn het jaar begonnen met lekker wat buitenritjes. Alleen maar ook met ons weidegenootje!

Februari:
De maand waarin ik de moeilijke beslissing heb genomen om te verhuizen. Voordat ik Lana kreeg heb ik in de omgeving rond gevraagd of er plek vrij was. Ik ben toen uiteindelijk bij mijn oude verzorgpony terecht gekomen wat ik toch ook wel fijn vond omdat ik hem dan ook af en toe nog een lekkere aai kan geven. Toen kreeg ik in Januari bericht dat er bij een stal op 5 minuten afstand van mijn huis een stalletje vrij kwam. Dit was voor zowel mij als Lana een super besluit geweest en heb ik tot op de dag van vandaag nooit spijt van gehad

Maart:
Nu we een echte bak hadden konden we eindelijk lekker gaan lessen!!

Ook maakte we nog lekker buitenritjes, want ook vanaf onze nieuwe stal ben je zo in het bos
April:
We zijn begonnen met grondwerk! Iets wat lana heel goed oppakte en wat ze ook erg leuk vind

Maar ook gingen we lekker op pad met onze nieuwe stalgenootjes! Wat Lana maar allemaal gezellig vind.

Mei:
De maand dat ze weer lekker op het gras konden!

Juni:
Mijn kleine baby was alweer vier jaar! En in ruil voor heel veel lekker eten mocht ik even een leuke foto met een strik in haar haar maken!

Juli:
Deze maand had ik Lana precies een jaar! en als ik nu foto's terug kijk van toen ik haar net had en een jaar later is ze goed gegroeid qua bouw maar vooral in haar uitstraling!

(Als is dat hier niet echt te zien
)Augustus:
Een maand waar niet veel bijzonders is gebeurd! we hebben lekker door gereden, fijne afwisseling tussen buitenrijden, dresuur, en grondwerk
September:
Ook hier niet veel bijzonders gebeurd! Deze maand hebben we ook het springen erbij gepakt! Dit doen we in het bos al heel regelmatig, maar toch zijn die balken in de bak wel heel eng en moet ponylief er eerst overheen STAPPEN voordat we er ook maar iets mee kunnen! Kleine draak
Oktober:
We hebben een onderlinge dressuurwedstrijd gereden! Op de manege waar ik rijd hebben ze in de herfstvakantie altijd een dressuurwedstrijd en mij leek het leuk om dit als ervaring mee te nemen! En oh wat was ze braaf!
Alsof ze het al vaker had gedaan!
November
De maand waarin ze is geschoren! want ze had best last van haar dikke vacht!

Maar ook de maand waarin we onze eerste springles hadden! MAar die balken moesten we natuurlijk wel eerst even voorzichtig inspecteren!
Gelukkig heeft ze haar beste beentje voorgezet de hele les en hebben we heerlijk kunnen rijden
(Dit is een foto van een andere keer, helaas zijn er geen foto's gemaakt tijdens de les zelf)
December:
De feestmaand! een maand waarin we een aantal spannende dingen hebben gedaan!
Zo was er op de manege de jaarlijkse kerstcompetitie waaraan we gingen meedoen.
De eerste dag was er dressuur, dit hadden we al eerder gedaan en deed je weer super netjes!

Toen kwam de volgende dag springen!
Voor de versiering waren er allemaal mooie pakjes en versierde kerstbomen in de bak gezet. Nou de balken waarin spontaan het probleem niet meer
Maar toch heeft ze heel netjes foutloos gereden en was ik natuurlijk weer apentrots!

Maar ook zijn we deze maand echt op pad geweest! 1,5 jaar geleden toen ik haar net kocht had ik met een vriendin afgesproken om samen te rijden, helaas ging dit niet helemaal volgens plan en kregen we hier enige vertraging in! maar 30 december konden we! Op naar de Veluwe

Al met al een geweldig jaar
in hoop dat 2016 net zo mooi wordt waarin we weer ontzettend veel nieuwe dingen leren!