Echter ga ik dan wel even terug tot oktober 2014. Vanaf dat moment begon ons jaar, waarvan wij volop hebben genoten. Geniet met ons mee, van een jaar vol avonturen!
De linkjes zijn trouwens ook echt de moeite waard!
En dat is zeker voor het afgelopen jaar van toepassing. Ik had slechts één wens, een grote droom. Echter moest ik die geheel zelf verwezenlijken. Juist, ik wilde een dolgraag een eigen paard. Nadat ik eind 2011 afscheid had moeten nemen van mijn pony Queeny. Echter had ik ook Trijntje nog, en zij is zeker een goud waard voor mij. Maar zij kon mijn droom om te rijden op mijn eigen paard niet verwezenlijken. Ze was immers een shetlander, en inmiddels al aan het genieten van haar pensioen.
Een lange zoektocht vol met teleurstellingen en verdriet. Iedere keer opnieuw. Was dit dan toch echt wat ik wilde, ik wist het niet meer. En zette mijn zoektocht op een laag pitje, om toch maar nog even verder te sparen zodat ik in een hogere prijsklasse terecht zou komen, wat meer mogelijkheden zou kunnen bieden.
Oktober 2014
Eind oktober kreeg onverwachts ik een telefoontje, geen idee wie het was. Of wie het zou kunnen zijn. Vriendelijk terug gebeld. De zoon van een collega van mij had een geschikt paard voor mij zijn. Het was een bruine merrie van 4 jaar, ongeveer 1.70 hoog. Met een spring afstamming. Meer dan dat wist ik niet. Toch maar een afspraak gemaakt om even te komen kijken. Wie niet waagt, wie niet wint.
28 oktober
Het was zover, na een lange dag school. Afreizen naar ''het paard''. Ik had geen verwachtingen, en het was van we zien wel of het wat is. En zo niet dan kijken we maar weer verder.
Ik had nog geen wauw gevoel, maar was ook wat te afwachtend geweest die dag. Bang voor alweer een teleurstelling. Echter vond ik der toch wel iets hebben, ze had zo'n mooi karakter.
November 2014
Toch besloten om nog een keer te gaan kijken.
9 November
Op zondagochtend was het zover. Het plan was om haar gelijk mee naar huis te nemen, wanneer iemand anders ook nog haar advies had gegeven.
Ik was verkocht, en vond der fantastisch. Zo'n mooi karakter en braaf, en dat voor een 4 jarige. Röntgen goedgekeurd, dit moest haar zijn. De de dag waar ik zo lang op had gewacht en naartoe had gewerkt. Een droom die ineens werkelijkheid leek te worden en die voorheen zo ver weg leek. Mijn dag kon niet meer stuk. Ik kon mij namelijk eigenaar noemen van Anima!
Onze eerste trainingen thuis werden een feit. Ik wilde nog rustig aan doen, je was immers nog jong genoeg.
December 2014
Wij genoten volop van onze dagen samen. Maar ik leerde ook dat een jong paard echt een totaal ander iets is. Ik had toch nog wel veel moeite met de overstap van pony naar paard. Wat het voor ons toch wel lastig maakte.
Daarnaast kwam Femke (FemkeRoosje @bokt) gezellig langs om Anima te bekijken. Maar ook om haar op de foto te zetten. Er stond die dag helaas erg veel wind, waar wij veel last van hebben. Anima had namelijk nog niet zo veel balans, en dat is toch wel erg lastig in combinatie met die wind.
Januari 2015
Een rustige maand. Met het rijden gingen wij hard vooruit en hadden besloten om de overstap van 2 keer in de week lessen, naar 1 keer in de week lessen te maken. Verder veel gewandeld om haar op die manier aan het verkeer te laten wennen. Plezier stond bij ons voorop.

Februari 2015
We wandelden veel samen. Wat ook steeds beter ging. Je raakte gewend aan het feit dat je ook alleen op pad kon gaan, maar ook aan het verkeer dat we tegen kwamen. Dit ter voorbereiding voor onze buitenritjes die wij graag in de zomer wilden gaan maken.
Maart 2015
Je begon je steeds meer thuis te voelen, en kreeg het echt naar je zin. Je ging helemaal opbloeien. Plezier met Trijntje en uren poetsen deden wij graag.
April 2015
Onze eerste echte buitenritjes werden een feit. We genoten volop van elkaar.

Mei 2015
Eind december had Suzanne van Fervor Fotografie contact gezocht met de vraag of ze Anima niet op de foto mag zetten met de bloesem ter uitbereiding van haar portfolio. Natuurlijk mag dat, alleen meer leuk. Na een hoop geregel en het een aantal keer verzet te hebben uiteindelijk toch ene geschikte dag kunnen vinden. Of tenminste dat hoopten we. Echter viel het weer gigantisch tegen, regen en onweer. Nee, het was absoluut niet ideaal...
Ook had ik deze maand weer gezellig afgesproken met Femke, die Anima en Trijntje ook op de foto had gezet. Anima werd steeds mooier en ik steeds trotser.

Ook reden wij deze maand nog mee met een ''Enjoy the PINKsterride'' op landgoed Mariënwaerdt.
Het was ontzettend gezellig en wij hadden volop genoten.

Juni 2015
Het liep niet zo lekker met Anima. We liepen vast op een aantal punten, wat zorgde voor een dipje. Ondanks dat trainde wij wel gewoon door. Zin of geen zin. Het liep uiteindelijk gelukkig wel weer wat beter.
Juli 2015
Een moeilijke maand vol met confronterende woorden en verdriet. Maar ook onwetendheid en hoe ik met Anima verder moest gaan. Ik wist het niet, dus maar veel buitenritjes gemaakt. Het rijden in de bak lukte gewoon niet. Een gevoel wat bokt voor mij bevestigde. Ik wist dat er iets moest veranderen, maar hoe? Geen idee..
Ik wilde alles té goed doen voor Anima. Alleen dat werkte niet.
http://nl.tinypic.com/r/4tm629/9
Echter voelden Anima en Trijntje zich super en genoten volop van de zomer. Dit wist Femke ook erg mooi vast te leggen.
Augustus 2015
Een maand waarin ik veel heb nagedacht, maar ook even afstand had genomen van Anima en Trijntje. Door de zomervakantie, maar ook een drukke werkperiode. Ondertussen werd ze wel gereden door iemand anders.
September 2015
Begin september was ik jarig, en mocht net zoals ieder jaar iets uitzoeken voor mijn verjaardag. Echter heb ik het dit jaar anders aangepakt. Ik had geld gevraagd voor mijn verjaardag an mijn ouders, vrienden en vriendinnen. En heb vervolgens geïnvesteerd in een trainingsweekend bij Hester Bransen in oktober! Ik hoopte dat het mij nieuwe perspectieven zou bieden.
Het leek nog zo ver weg. Maar de tijd gaat sneller dan je denkt.
Oktober 2015
Ik had er ontzettend lang naar uitgekeken. En wat was ik zenuwachtig. Met Anima trainen bij Hester.
Het was echt fantastisch en wij hebben ontzettend veel geleerd. Ik was trots, en had weer zin het rijden.

November 2015
Na ontzettend veel nagedacht te hebben, had ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. Wij moesten naar een nieuwe instructrice gaan kijken, want zoals het voorheen ging. Zo ging het gewoon niet.
Ik wilde graag verder op de wijze van Hester. Echter had ik niet de mogelijkheid om daar te gaan lessen.
Dus was ik opzoek gegaan naar een instructie hier in de omgeving. Wat er op leek.
Na een korte zoektocht kwam mijn nieuwe instructrice op mijn pad. En dat ging echt fantastisch, Anima en ik gingen met sprongen vooruit. Het rijden gaat nu echt ontzettend goed en Anima wordt steeds sterker in de achterhand.
December 2015
Recentelijk is Femke nog langs geweest om Anima prachtig vast te leggen. Precies zoals ze is. Wat ben ik trots!

Wat een bewogen jaar. Een jaar waarin ik ontzettend heb kunnen genieten van mijn lieve, prachtige paarden.
Wij wensen iedereen een sportief en gezond 2016!