Bedankt Alamo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Bedankt Alamo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:18

Afbeelding

4 jaar lang, om precies te zijn 4 jaar en 6 dagen, heb ik genoten van deze top pony. Hij is al een aantal maanden verkocht, dus besloot ik voor de laatste keer een topic van hem te maken.

Gekocht met de bedoeling om dressuur te rijden, aangezien ik springen en buitenritten eng vond. Alamo heeft mij het vertrouwen gegeven om toch op buitenrit, strand- en bosritten te gaan. Niet alleen dat, maar ook de smaak met het springen te pakken gekregen. Als twee niet heel ervaren springers zijn we met z’n tweeën toch over de hindernissen gekomen. Voor de grap eens een klein oefenparcoursje in de cross mee gedaan. Wauw, wat was dat geweldig! Met Alamo heb ik daardoor ook mijn eerste sprongen en wedstrijden gemaakt in de eventing sport. Met de wedstrijden zijn we met de regiokampioenschappen in de L1 dressuur reservekampioen geworden, 6e in het B springen en als top op de kers 3e op het SGW regiokampioenschap in de klasse B.
Nog iets veel belangrijkers wat Alamo mij heeft geleerd: geniet, vertrouw en heb plezier. Bitloos, zadelloos, hoofdstelloos en uiteindelijk tuigloos. Zonder tuig vertrouwde ik hem nog meer dan met, hoe gek kan het zijn. Ik ben onwijs blij dat Alamo op mijn pad is gekomen. Door hem weet ik wat het is om vertrouwen te hebben en om samen te werken.

Voor de laatste keer wilde ik graag een topic maken van deze top pony. De laatste week dat ik hem had, heb ik nog drie laatste ‘wensen’ vervuld en dat wilde ik graag showen, nog 1x een topic van mijn topper!

Als eerste een foto van alle pony’s die ik heb gehad en nog steeds heb. Deze ene foto omvat mijn hele ponytijd en datgene waar ik bijna 8 jaar lang veel van mijn vrije tijd instopte en dit met veel liefde deed, ondanks het bloed, zweet en tranen, waren er genoeg mooie momenten.
(v.l.n.r. Tunja’s Dannie (Dannie), Alamo (Mo), Harm van de Bovenweg (Bambi) en My Lily Rose (Lily))
Afbeelding

Waar het topic eigenlijk om draait is deze fotoshoot. Ik wilde graag nog mooie foto’s van ons tweeën, maar het bleef er altijd bij. Ik ben enorm blij met deze foto’s en vind ze stuk voor stuk mooi! Ik heb een selectie moeten maken, dus hierbij een deel van de prachtige foto’s!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn laatste ‘wens’. Zonder zadel en hoofdstel naar het strand gaan, nee, niet zomaar zonder zadel en hoofdstel op het strand. Tuigloos galopperen was deze wens. En hij is uitgekomen! Wat een dag, ik heb het nooit durven dromen dat dit zou kunnen!

Alamo, bedankt voor deze prachtige jaren en voor alles wat je mij hebt geleerd, je bent en blijft een geweldige pony!
Afbeelding

rixke

Re: Bedankt Alamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:22

prachtig! ishij verkocht?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:29

Wat een prachtig paard, helemaal mijn ding <3 Waardoor heb je afscheid van hem moeten nemen?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:41

Wat een prachtig dier! <3

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:20

Bedankt allemaal!

Volgend jaar zullen de pony's toch allemaal weg gaan omdat ik dan 18 jaar ben. De laatste tijd had ik het erg druk met drie, dus vandaar mijn keuze om één te verkopen...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:08

Wat zonde om ivm je leeftijd je maatjes/pony's verkopen.
Alamo had wellicht wel gelukt tussen de paarden?
Het zijn wel prachtige foto's!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:59

Mooi eerbetoon <3 wat een mooi dier is het toch!

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:30

Prachtig dier zeg. En gaaf om te zien dat je tuigloos over het strand hebt gegaloppeerd.
Wat een vertrouwen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:40

Apart, ik zou nooit mijn maatje wat mij alle vertrouwen weer heeft teruggegeven verkopen omdat ik 18 wordt. Wat anders zou zijn als ik er echt te groot/ zwaar voor zou worden maar dat lees ik nergens.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:31

zigranta schreef:
Apart, ik zou nooit mijn maatje wat mij alle vertrouwen weer heeft teruggegeven verkopen omdat ik 18 wordt. Wat anders zou zijn als ik er echt te groot/ zwaar voor zou worden maar dat lees ik nergens.

Had ik misschien anders moeten verwoorden. Ik zit in mijn examenjaar en hoop dat als alles goed gaat, ik volgend jaar studeer. Dan vind ik het oneerlijk tegenover hem om maar 2 dagen in de week echt te kunnen verzorgen/rijden. Ik kan dan wel egoïstisch zijn om hem te houden omdat hij mij veel vertrouwen heeft gegeven, dan zet ik mijzelf aan de kant en kies voor hem. Plus dat hij een super fijn plekje heeft gekregen, blijer kan ik niet zijn!

Hij had het denk ik ook wel leuk tussen de paarden gedaan. Zou met springen wel een grote stap zijn, maar hij had wel body, dus met dressuur zou het niet mis staan!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:40

prachtige foto's met een prachtig paard <3
wat een vertrouwen zie je zeg, echt een sterke band

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:00

Blij dat ik jullie heb mogen vastleggen! :D Ontzettend lief baasje ben je voor Alamo!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 05:48

Prachtig dier! Doet me erg aan die van mij denken, ook een heerlijk apart kleurtje en bijna dezelfde aftekeningen :)

Ik kan je keuze van de verkoop wel begrijpen hoor, ik studeer zelf ook en heb geluk als ik hem drie dagen kan rijden, gelukkig heb ik wel mijn moeder die zich elke dag over hem ontfermt.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:20

Liefhebben en dus ook loslaten. Fijn dat je zoveel liefde met je pony heb gevoeld.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:58

Wat een gaaf dier, leuk wat jullie allemaal samen gedaan hebben :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:16

Tof! Wat is zijn afstammeling?
Het zou echt familie van die van mij kunnen zijn :') Die heeft ook die zwarte pluk etc. in zijn manen!
Alleen is die van mij 1.65.

Erg jammer dat je hem weg moet doen.. :(:)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:14

Ik vind het hele mooie foto's.
En ik snap je keuze helemaal. Ik heb mijn paard ook weg moeten doen, omdat ik er te weinig tijd voor had. Ik kon eigenlijk maar 1x in de week op haar rijden. Probeerde wel meer, maar dat was eigenlijk niet te doen. En zij werd er ongelukkig van en nu staat ze op een super plek. Vind het heel goed van je dat je juist jezelf aan de kant kunt zetten en kunt kiezen voor je paard!! Daar toon je ook de liefde voor je paard mee :D _/-\o_

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:35

Wat een mooie foto's!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:38

wat een ongelooflijk prachtig paard ! <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:48

wat een leuke pony,wat is het voor ras of afstamming en hoe groot is hij?.

(Hij heeft best veel weg van mijn bijna 2 jarige, maar die vader is onbekend vandaar mijn vraag)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:59

Wat een prachtige ontspanning bij het filmpje op het strand zonder optoming. Erg mooi.

hiljaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:15

Wauw, wat een mooie foto's!

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:25

Wat een leuk paard <3
Mijn pony is ook enkele maanden verkocht.

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:05

Wauw, Debbie! Zie ik jou ineens bij uitgelicht staan!
Wat een mooie foto's! Jullie band is prachtig in beeld gebracht. <3

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:20

Jullie waren een kei leuk stel! :D