Dus vond het wel weer eens tijd dat er nog eens wat van kwam.Het gezegde eentje is geentje heb ik altijd heel goed onthouden want na 6 jaar geleden mijn zoektocht naar 1 miniatuurpaardje te beginnen zit ik ondertussen al met 5 mini's. Hoezo het is geen verslaving

Vorig jaar heb ik na lang denken en zoeken mijn eerste hengstje gekocht, Szun, een BMP vos splash overo(loosa) veulentje en nu een paar weekjes terug is er onverwachts nog een prachtige 2-jarig AMHA/R, BMP en NMPRS bruin splash overo hengstje Dream bij ons op stal gekomen. Ben echt blij met mijn twee venten, en zij ook met elkaar want hoe nat of modderig het ook mag zijn, ze spelen soms echt de hele dag door met elkaar.
Een dikke twee weken terug mocht Dream naar de hengstenkeuring van het BMP waar hij gekeurd moest worden tot dekhengst. Man wat had ik in die weken daarvoor een stress. Van een ongetraind, schuw en iets te mager paardje moest ik in een korte tijd een goed in conditie, getraind en goed luisterende hengst maken. Ik dacht niet dat dit mij ooit ging lukken en toen ik de ochtend van de keuring vertrok vond ik ook dat hij zeker kwa bespiering nog niet top stond.
Het was een lange stressy dag, zeker toen ik zag dat de jury erg streng was en er van de hengsten cat. A geen enkel een eerste premie kreeg.
Uiteindelijk zag de jury wel iets in Dream en kreeg hij niet alleen een van de maar twee gegeven 1e premies maar werd hij ook 1e in zijn reeks, 1e in de BMP reeks en daarna nog eens Senior en BMP kampioen cat. B.
Dusja heb ik nu mijn eerste eigen dekhengstje op stal.En op het einde van de dag heeft de jury echt lang moeten kijken en vergelijken tussen hem en een ander en iets jonger prachtig hengstje die dan uiteindelijk dagkampioen is geworden.
Ook mijn ander hengstje Szun doet het niet slecht op show. Hij heeft dit jaar al zijn leeftijdsreeksen gewonnen en is op het AMHF, een Amerikaanse show European Champion Non-AMHR Liberty en Junior Stallions geworden. Nog eens
Ok genoeg gepraat anders zou ik het ook niet meer zien zitten om alles te lezen.
Tijd voor foto's van mijn twee kleine bewegingstoppertjes
Als eerste mijn jaarling hengstje Szun (Bolvero Toy Junior)

Hier had hij al weer een lekker grasbuikje hangen van zijn vakantietijd op het nieuwe gras.

En mijn dekhengstje Dream (Magic Dream van de Klein Billik)
De foto's zijn allemaal deze maand genomen en dat witte plekje wat je regelmatig op zijn ene oog ziet is het stukje blauw wat hij in dat oog heeft.

En nog eentje van op de hengstenkeuring

Hoop dat jullie mijn hengstjes ook zo leuk vinden als ik.
gefeliciteerd met je resultaten!

maar vind dat ik de interview achteraf nog redelijk goed gedaan heb, al sta ik niet te springen voor nog een keer.