Totifries Beer is op retour! Op naar een succesvol 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Totifries Beer is op retour! Op naar een succesvol 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 19:03

2015 was niemand het jaar van Beer, mij en vooral ook eigenaresse Manon.

Het jaar begon fantastisch met een geweldige trainingsweek bij stal Laarakkers. Jammer genoeg kreeg Beer een tijdje erna een onverklaarbare blessure (Beer is altijd van de onverklaarbare aparte dingen). Gelukkig was Beer snel weer goed en hebben we haar op haar welverdiende vakantie gestuurd, aangezien eigenaresse Manon nog de Iron man ging lopen en zelf ook een tijd niet fit is geweest en ik lichtelijke tentamen stress had.

We hebben ontzettend rustig opgebouwd en hebben in november weer één M1 proefje gereden om te kijken waar we stonden. Zonder enige oefening en voorbereiding hebben we erg fijn kunnen rijden! Alleen jammer genoeg, en logisch teveel fouten gemaakt.

Jammer genoeg ben ik afgelopen maand zelf zeer ernstig geblesseerd geraakt. En wonder boven wonder is alles weer 'goed'. Ik ben nog onder strenge controle en wordt nog wekelijks behandeld. Manon en onze instructrice hebben haar deze tijd gereden en verder getraind. Inmiddels beginnen we het idee te krijgen dat de totifries weer terug is!

Wat genieten wij toch van dit dier en dan snap je ook vast wel dat wij er ontzettend zuinig mee zijn :).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn houding is al een stuk verbeterd, maar het moet nog heel veel beter. Zeker nu na mijn blessure is het een belangrijk aandachtspunt.

Wij hopen in ieder geval dat 2016 ons jaar gaat worden en dat we weer lekker vollop de wedstrijden kunnen gaan rijden en vooral nog meer gaan groeien. En nee niet met zijn 2e, maar echt met zijn drieën, Beer, Manon en ik :).

Compri

Re: Totifries Beer is op retour! Op naar een succesvol 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:46

Wow, wat een machtig paard! Veel plezier met hem in 2016

BluePanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:49

Houding verbeteren? Ik mag hopen dat ik 'm ooit zo netjes krijg :')

Straalt veel van dat paard af, in positieve zin, krachtig!

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:00

Gaaf paard!! Veel succes en plezier in 2016 :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:10

wauw wat een paard. Veel succes in 2016!!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:18

Wauw wat een onwijs gaaf paard!!! Hebben hebben hebben :~

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:31

Prachtig dier!!

Jammer dat ie zo in een valse knik loopt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:39

Leuke sportieve manen! Met meer lengte in de hals gaat hij vast nog beter bewegen, succes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:44

Wouw wat een vreselijk gaaf paard!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:46

Lante schreef:
Leuke sportieve manen! Met meer lengte in de hals gaat hij vast nog beter bewegen, succes!

Zo kan je het ook zeggen, Cinnepin. Leermomentje ;)

Mooie Fries, en inderdaad, hals meer op lengte en het is af! Ik heb bij die van mij ook de manen kort, zoveel mooier he?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:44

<3 Mijn beer <3

Ze loopt niet in een valse knik maar mag nog wel ietsjes met der neus er meer uit :j Het lastige is dat ze eigenlijk pas goed over de rug loopt als ze net iets te diep is, kwestie van kracht denk ik?

Zijn we hard mee bezig! Liever ietjes te diep dan strak in de rug :)

Voor nj een Super trotste baas!!!! Je doet het echt top lys, ondanks alle pech dit jaar zijn jullie Super veel vooruit gegaan!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:28

Zoals ik jouw post hierboven interpreteer klopt het niet helemaal Romyv. Zoals ik het zie en geleerd heb belemmert deze hals- en hoofdhouding juist het correct aansluiten van de achterhand en kan een paard alleen werkelijk van achter naar voor over de rug lopen naar de hand toe als de hals in deze meer lengte krijgt en de neus er uit gereden wordt. Waarschijnlijk zal je dan eerst wel even wat balansprobleempjes tegen komen, waardoor het paard zich wat wil spannen in het begin, maar uiteindelijk vindt het paard zijn eigen balans ook in de nieuwe houding en wordt je paard nog losser en krijgt het bovendien nog meer schwung. Het is een schitterend dier en ik zou het super vinden om eens foto's te zien met wat meer lengte in de hals.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:31

Gave foto's Lys!!! Galopfotos zijn stoer <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 03:00

Tjee wat n beest. Heb me altijd agvraagd hoe een fries met korte manen eruit ziet.. Als totilas op anabolen dus .. :')

Ik vind haar wat strak ogen maar in mijn kijk niet vals.., friezen hebben veel front en lopen toch iets anders dan onze kwpnertjes..
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel bericht verwijderd wegens offtopic discussie

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 05:56

Ik vind deze fotos ook allemaal met korte hals en valse knik, je kan toch zien dat zien dat de hals vastgezet is, en dan lopen ze niet mooi van achter naar voren door t lijf.

En de basis goed rijden, dan kan jou paard oa overal met hoofd nageven....dus hand volgen, waar jij ook maar wil dat t hoofd is...dat is nagevelijkheid, en dit ligt aan gevoel waar ruiter open voor staat!

En dat iedereen zich dood ergert aan mijn berichten...dat zal mij aan mn derriere oxyderen ...
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht en reactie daarop verwijderd

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 06:12

Wat een gaaf dier! :D Is ze nou een volle fries?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:11

sigrid1182 schreef:
Ik vind deze fotos ook allemaal met korte hals en valse knik, je kan toch zien dat zien dat de hals vastgezet is, en dan lopen ze niet mooi van achter naar voren door t lijf.

En de basis goed rijden, dan kan jou paard oa overal met hoofd nageven....dus hand volgen, waar jij ook maar wil dat t hoofd is...dat is nagevelijkheid, en dit ligt aan gevoel waar ruiter open voor staat!

En dat iedereen zich dood ergert aan mijn berichten...dat zal mij aan mn derriere oxyderen ...

Mee eens, gelukkig ben ik kundig genoeg om te zien wanneer een paard in een valse knik loopt en wanneer niet. Wat een ander ervan vind zal me een worst wezen ;)
Ik heb veel centjes uitgegeven voor goede lessen, die niet alleen om het plaatje gaan maar ook de anatomie! ;)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel quote verwijderd wat eerder als bericht verwijderd is

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:19

Prachtige Fries! met een pittig kort kapsel :Y)

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:34

Ontzettend gafe Fries!!

Ik vind t rijden er ook netjes uitzien, hoor! Hij zou van mij nog ietsje mogen zakken met zn kont, Dus meer bergopwaarts. Maargoed: dat zal ongetwijfeld wel (terug) komen, wanneer hij genoeg spiermassa weer heeft!

Ga zo door!!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:35

Hoe groot is ze trouwens? Ze oogt enorm..

TS: Ik vind het een verschrikkelijk mooi paard, wens je het beste toe in 2016 :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:51

Wat een onwijs gaaf dier om te zien! Ik ben het wel helemaal met Lante eens dat je haar in de hals te kort maakt, waardoor ze de kaak vastzet. Dat is zonde van het geheel, want het hele beeld raakt hierdoor verstoord. Dus inderdaad wat meer lengte erin, en dan zal ze mooier van achter naar voor door het lijft gaan bewegen. Want volgens mij zit er nog wel veel meer in dan deze foto's laten zien.

Als het voelt alsof ze beter over de rug gaat als ze juist wat dieper ingesteld wordt (zoals Romy aangeeft), dan zou ik ipv te diep het eerder zoeken in wat lager instellen, maar wel met nét dat tikkie meer lengte erin. Daar lekker die lossigheid zoeken en van daaruit met lengte vanuit het achterbeen meer naar de oprichting. Dat zal in het begin minder fijn voelen (omdat ze in die diepe houding op jouw hand kan steunen en niet volledig op eigen benen hoeft te lopen), maar dát is een kwestie van trainen, balans krijgen en sterker maken. Maar wel een erg leuk dier om te zien!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:56

Cinnepin schreef:
Prachtig dier!!

Jammer dat ie zo in een valse knik loopt.

Ik zie geen valse knik, enkel een paard dat wat meer moet leren ontspannen in de nek. Algemeen bekend toch dat friezen zich vaak oprollen als een zeepaardje omdat ze zo'n stevige korte nek hebben, tijd genoeg om hier nog aan te werken en netjes van achter naar voren te rijden om die losse schwung ook in de nek te verkrijgen. En aan de rijkunst van TS zal het zeker ook niet liggen denk ik :) Gewoon lekker naar voren rijden, hand los en met je been naar je hand toe rijden, komt helemaal goed. Hartstikke leuk paard!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:00

Gelukkig rijden we eigenlijk bijna alle dagen in de week zo en pakken we haar alleen voor de wedstrijden en in dit geval de foto even op :). En af en toe spelenderwijs tijdens de les. Maar wat Manon zegt klopt precies. In dat stuk, in het ronde en lage zijn we meer krachttraining aan het doen om haar sterker te maken. Ze ontbreekt nog aan kracht. Ook niet heel gek als je het verhaal leest dat we dit jaar niet veel hebben getraind en heel rustig aan hebben opgebouwd, omdat wij het belang van het paard ten alle tijden voorop zetten. Zo een gaaf dier daar willen wij nog heel lang van genieten!

En lengte in de hals, die mag ze zeker wat meer krijgen. Hier zijn we tijdens de les ook hard mee bezig. Zelf moet ik ook leren meer naar voren en naar beneden af te drukken, zodat ze beter mijn hand kan volgen en net iets meer met haar neusje eruit komt. Typisch weer zo een houding dingetje .

Het is een 100% fries @Eline91

@Kozbi voor een fries is ze heel groot! 1,5 geleden is ze gemeten op 1.68 menig Friese hengst is er jaloers op. Ik ben zelf 1.73. En Manon in de 1.80 die is vooral heel blij met haar hoogte!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:09

x_Lys schreef:
Gelukkig rijden we eigenlijk bijna alle dagen in de week zo en pakken we haar alleen voor de wedstrijden en in dit geval de foto even op :). En af en toe spelenderwijs tijdens de les. Maar wat Manon zegt klopt precies. In dat stuk, in het ronde en lage zijn we meer krachttraining aan het doen om haar sterker te maken. Ze ontbreekt nog aan kracht. Ook niet heel gek als je het verhaal leest dat we dit jaar niet veel hebben getraind en heel rustig aan hebben opgebouwd, omdat wij het belang van het paard ten alle tijden voorop zetten. Zo een gaaf dier daar willen wij nog heel lang van genieten!

En lengte in de hals, die mag ze zeker wat meer krijgen. Hier zijn we tijdens de les ook hard mee bezig. Zelf moet ik ook leren meer naar voren en naar beneden af te drukken, zodat ze beter mijn hand kan volgen en net iets meer met haar neusje eruit komt. Typisch weer zo een houding dingetje .

Het is een 100% fries @Eline91

@Kozbi voor een fries is ze heel groot! 1,5 geleden is ze gemeten op 1.68 menig Friese hengst is er jaloers op. Ik ben zelf 1.73. En Manon in de 1.80 die is vooral heel blij met haar hoogte!

Sow das idd een joekel. Vind t toch wel wat hebben hoor zo hoog op de benen. Echt heel mooi!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:44

Jammer dat dit topic overspoelt wordt met commentaar.
Ik ben het met sommige wel eens, ik zou ook meer lengte in de hals willen zien, maar zo te lezen zijn jullie er druk mee bezig!
Vind het echt een reteknappe bok, inpakken en naar Hengelo verzenden : geen probleem! :D