Mijn dochtertje en haar verzorgpony een match made in heaven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Mijn dochtertje en haar verzorgpony een match made in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 12:17

Hallo Bokkers,

Ik ben al een hele poos niet meer actief geweest op bokt, omdat ik uit de paarden was helaas.
Maar een paar maanden geleden heb ik voor mn dochtertje een verzorgpony gevonden, en wat vind ze het leuk!
Shy is zo'n lieve pony, ze kan er echt werkelijk alles mee, en hij zal nooit geen stap verkeerd zetten. ( ja shetlander streken heeft tie wel is maar dat is niet erg hihi )
Hij is echt een pony wat zn gewicht in goud waard is <3

Ik zie elke keer vooruitgang bij haar en wat ben ik dan trots, als ik haar zo zie rijden en poetsen en spelen en weet ik veel wat maakt me dat gewoon helemaal gelukkig <3

En het leek me wel leuk om hier wat foto's en filmpjes te delen :D
Ze rijd nu pas 4 maandjes dus verwacht geen sterren van de hemel ruiter :Y)

Ik ben hoe dan ook heel trots op haar, en hoop dat ze nog lang kan genieten van dr pony *\o/*

1 van de eerste keren dat ze ging rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Lekker tutten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker wandelen :D

Afbeelding

Afbeelding
Strand ritje :D

Afbeelding

De filmpjes zijn van gisteren op het strandje hier :D

Nou bedankt voor het kijken! Hoop dat jullie het net zo leuk vinden als ik *\o/*

MarlindeRooz

Re: Mijn dochtertje en haar verzorgpony een match made in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:19

Wat schattig!

Toch zou ik haar leren wat minder te schoppen. Dit is niet echt fijn voor de pony, de beugels langer doen zal al wel werken! :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:23

Dat je dat durft :o Wat een dapper meisje zeg! Leuke combinatie ook. Wel ben ik er mee eens dat ze evht wat minder moet schoppen, en misschien wat meer oefenen met de handen stiller houden?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:26

Het is een kind :') dat leert ze allemaal vanzelf wel. De pony zal er vast niet dermate hinder aan onder vinden dat het gevolgen heeft. Het meisje rijd 4 maanden. Dat komt echt wel goed.
Super leuk dat het zo kan! Die pony's zijn inderdaad echt goud waard.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 12:26

Dank je wel MarlindeRooz :D , en ja ik weet het hihi ze schopt inderdaad heel veel, maar het soms best lastig om hem voorwaarts te krijgen want hij neemt dr nog wel is in de maling :+ en van de eigenaresse mag ze niet met zweepje rijden omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft, dus moet ze hem continu aansporen, en aangezien ze niet veel kracht heeft in dr beentjes moet ze wat "overdreven" schoppen :o
Maar je heb gelijk hoor! daar gaan we ook zeker aan werken! en dr beugels had ik juist wat korter gedaan zodat ze wat meer houvast heeft, als het rijden beter gaat zal ik de beugels ook weer wat langer zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:27

Wat een ontzettend brave pony...
Hij zal niet veel van het geschop voelen misschien, maar het ziet er niet zo vriendelijk uit. :o
Je dochtertje heeft wel lef!
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik denk dat mijn moederhart het niet aan zou kunnen om die 2 zo los over het strand te laten galopperen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 12:33

Eline_S_S Dank je wel!! Enjaa het schoppen en handen stiller houden komt wel goed, zijn we mee bezig :D

@ Inney Dank je wel hihi, hij heeft er inderdaad niet echt last van, hij neemt eerder een loopje met dr dan dat hij het "schoppen"erg vind :o

@ Koudbloedkim, jaa het is echt een super brave pony :D en achja ik durf het wel aan haha ik deed het vroeger ook op haar leefdtijd :+
En het ziet er inderdaad niet vriendelijk uit maar idd zoals je zegt voelt hij er niet echt veel van :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:36

leuk setje ! alleen wat meer gezegd is, dat schoppen is zeker niet fijn voor de pony... dat niet voelen is beetje onzin :P misschien doet het geen pijn maar dat voelt die zeker wel dat geklep op de zijkant =]. Misschien idee met grond werk meer te doen ?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:38

Super leuk! Mooi stel! En knap dat ze zo rijdt door het water hihi.

Meer grondwerk doen? Dat doet ze toch al zo te zien op de foto's? :o
Daar leert ze het schoppen niet van af hoor :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:38

Denk dat Shy hooguit denkt dat de zweetbladen wat flapperen ;)

Wat een heerlijk beest <3
En een stoere dochter heb je!
Mooi meisje ook :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:40

Ik vind het knap voor zo'n klein meisje. Ik zie het David en Bliksem nog niet doen. :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:42

Chasey schreef:
Super leuk! Mooi stel! En knap dat ze zo rijdt door het water hihi.

Meer grondwerk doen? Dat doet ze toch al zo te zien op de foto's? :o
Daar leert ze het schoppen niet van af hoor :D

Kwa wandelen en zo ja :) Bedoel meer echt vrijheidsdressuur :) Is ook leuk voor beide (mits t shetje ook interesse heeft haha)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 12:45

Bedankt voor de leuke reacties :D

en het schoppen ja dat weet ik nu wel :P
en dat geen pijn doet maar hij het wel voelt is ook wel een beetje de bedoeling denk ik :Y)
Maar genoeg over het schoppen :D

Bedankt Chasey, keek even op je profiel en wat een heerlijk stel heb je daar ook zeg <3
Mn dochtertje is trouwens wel al 8 jaar hoor ze is alleen klein voor de leeftijd :o altijd al mini geweest :+

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:48

Shirley schreef:
Denk dat Shy hooguit denkt dat de zweetbladen wat flapperen ;)

Ik kreeg de slappe lach van die flapperende beentjes...
Denk ook niet dat het kwaad kan en het zal vanzelf wel beter gaan.
Maar wat een leuk stel samen! Die jambette foto is ook geweldig.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:55

Sammy_xxs schreef:
Bedankt voor de leuke reacties :D

en het schoppen ja dat weet ik nu wel :P
en dat geen pijn doet maar hij het wel voelt is ook wel een beetje de bedoeling denk ik :Y)
Maar genoeg over het schoppen :D

Geeft niks hoor, komt vanzelf goed als ze meer kracht in de benen krijgt. Als ik een filmpje terug kijk van mijn 6 jaar op een pony doe ik exact hetzelfde. Was vroeger een dun klein ding (nu helaas niet meer :+ ) en anders kwam ik gewoon echt niet over op die pony... :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 14:56

Dank je wel DonCamillo :D

Hahaha jaa inderdaad Chasey komt vanzelf wel goed, ik deed het vroeger ook en nu ook niet meer, als ze "normaal" aanspoort gebeurd er helemaal niks haha.
Maar we oefenen ook veel in de bak, ook zonder zadel dus met dr zit en het rijden komt het vanzelf allemaal wel, ben al suoee trots dat er steeds vooruitgang in zit, ze rijd tenslotte nog maar 4 maandjes :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:59

het dat is shayrow toch?

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:02

Leuk hoor! Voor dochter en moeder ;-)
Hoop binnenkort ook een leuke verzorgpony voor mijn dochter te vinden.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:11

Die beentjes vielen mij ook op, vind het er wel grappig uit zien eigenlijk :+ ( Ik moedig niet aan om heel volwassen Nederland dit ook te laten doen uiteraard...)
Daarbij zijn ook volwassen die op latere leeftijd gaan rijden echt aan het schoppen vanuit de lucht zeg maar om aan te sporen. Het is denk ik iets natuurlijks om te doen (kan ik me nu niet meer voorstellen), maar met oefenen en corrigeren is het zo weg hoor.

Ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uit ziet, nu vooral erg schattig <3

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:15

Wat een heerlijke combinatie!
Het 'schoppen' leert ze nog wel, en de pony zal daar niet veel van voelen, maar ik krijg het idee bij haar dat ze zo met de teugels zwaait omdat dat ze denkt dat de pony dan harder gaat. Heb je haar dat ooit uitgelegd? Er zijn veel kinderen die denken dat het zo hoort door tekenfilms en dergelijke..

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:16

ahaha dat ze blijft zitten als die beentje zo wapperen ;)
leuk dat ze zo'n brave verzorgpony heeft!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:17

Wat wel kan helpen is een touwtje om de nek, wat je nu ziet gebeuren isdat ze haar handen naar zich toe trekt en daardoor steeds meer moet schoppen. Armen stiller is waarschijnlijk ook beentjes stiller. Want pony reageert totaal niet op het aansporen dus echt zin lijkt het zekerniet te hebben.

Wel een geweldig leuke combi, persoonlijk zou ik eerst leren zitten voor ik ze los op het strand zou laten, dus jullie hebben een hele brave pony getroffen!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 15:26

cinniz, jaa klopt dit is shayrow :D waar ken jij hem van ?

en dank jullie wel alllemaal voor de leuke reacties! Ik ben super trots op hun beide :D

enne hahaha nee lauraMc ze doet dat niet omdat ze denkt dat hij harder gaat dan, ze laat de teugels een beetje los in de galop want als ze de teugels op maat neemt dan remt hij sneller omdat ze dan in zn mond ( per ongeluk ) trekt want haar handen stil houden vind ze nog wat moeilijk, dus was ze zelf met deze oplossing gekomen :+

@ Smurffie, ja handen stiller zijn we al heel druk mee bezig, in de draf gaat dat al best goed, alleen de galop is nog wat lastig ze weegt maar 20 kilo dus ze word zeg maar een beetje gelanceerd :+ zichzelf in het zadel houden is nog best lastig in de galop, maar ze kan goed blijven zitten dus een galopje op het strand gaat wel, is nog zelfs makkelijker dan in de bak want het is alleen rechtuit :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:35

Als ik deze foto's en filmpjes zie zou ik bijna willen dat wij ook kinderen hadden gekregen. Bijna dan he...
Blijf vooral posten!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:41

Als dit meisje dit met 4 maanden rijden al durft en kan, vind ik haar een super stoere meid :-)