Ciento, op de foto als gezinspaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Ciento, op de foto als gezinspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:36

16 januari 2015 kwam eindelijk mijn droom uit, een eigen paard. Dat paard werd Ciento, een 10 jarige schimmel ruin. We hebben flink afgezien met hem bij het rijden maar het tij is aan het keren en hij ontpopt zich zowaar tot een braaf familiepaard.

Vanaf het begin reed mijn kleine zusje ook op Ciento, ze rijd al vanaf dat ze 5 jaar is (nu is ze 13) is en ondanks dat het een enorme draak kan zijn is ze nooit gestopt en heeft ze altijd graag op hem gereden. Helaas brak ze tijdens ponykamp haar pols omdat ze van hem viel tijdens het galopperen zonder zadel.. (meneer ging een andere kant op dan mijn zusje :Y) ). Vervolgens is ze 2 weken uit het gips en brak ze door een val tijdens een hockeywedstrijd haar andere pols. Maar ondertussen is ze gipsvrij en komt ze weer één keer in de week mee naar Cient.

Iets wat wij nog niet hadden waren foto's van ons drietjes en met gips is dat natuurlijk ook niet zo mooi. Maar nu kwam het er dan toch eindelijk van. Ik ben zelf ontzettend blij met de foto's <3

Een reactie zouden wij leuk vinden :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ciento, op de foto als gezinspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:48

Wat een leukerd! Ik moest ontzettend lachen om de blik in zijn ogen. Hellup baasjes wat doen jullie met mij? Maar de schat laat het allemaal braaf over zich heen komen zo te zien. Lief hoor! :D

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:54

Gypsy schreef:
Wat een leukerd! Ik moest ontzettend lachen om de blik in zijn ogen. Hellup baasjes wat doen jullie met mij? Maar de schat laat het allemaal braaf over zich heen komen zo te zien. Lief hoor! :D

Hahaha over die blik heb je helemaal gelijk :Y) . Maar hij liet het zeker allemaal braaf gebeuren :). Dankjewel!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:58

Nou zeg, wat zielig voor de paardenrug om er samen tegelijk op te zitten, dat kan echt niet hoor.... :D :D

Leuk dier en wat fijn dat jullie er zoveel plezier mee hebben!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:04

Willemina_L schreef:
Nou zeg, wat zielig voor de paardenrug om er samen tegelijk op te zitten, dat kan echt niet hoor.... :D :D

Leuk dier en wat fijn dat jullie er zoveel plezier mee hebben!

Hahahaha, ohooooh dat wordt toch geen melding bij de dierenbescherming hé :Y) ? Je ziet het eigenlijk ook wel aan hem dat ie het nogal zwaar heeft, hele doorgezakte rug enzo -O- .

Haha dankjewel! Dat hebben we zeker <3

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:07

Ja maar in Zeeuws Vlaanderen worden de paarden natuurlijk wat slechter behandeld, dus ik begrijp het wel... :+

Lief paard om te zien en hopelijk maakt hij zichzelf niet te vies met zo'n mooie vacht!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:12

Willemina_L schreef:
Ja maar in Zeeuws Vlaanderen worden de paarden natuurlijk wat slechter behandeld, dus ik begrijp het wel... :+

Lief paard om te zien en hopelijk maakt hij zichzelf niet te vies met zo'n mooie vacht!

Hahaha in Zeeuws Vlaanderen lopen wij natuurlijk ook nog wat achter in de ontwikkeling tegenover de rest van Nederland. Wij gebruiken onze paarden nog als vervoer voor de kar en om het land te ploegen enzo :Y) .

Nou het is net een varken :') Maar zijn dekentje scheelt al een berg gelukkig :+ . En verder is het veel poetsen en soms maar genoegen nemen met een geel/bruin/zwart/grijs bevlekt paard :P

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:18

Ja inderdaad, die van mij worden onderin de molen nog gebruikt als er geen wind staat. Bij drukke periodes kunnen ze elkaar dan om de 12 uur afwisselen...

Veel green spot remover en goede poetsblokken doen wonderen!

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:20

Knappe schimmel! Heerlijk dat je droom dit jaar uit is gekomen! Ik heb sinds dit jaar ook een eigen pony en heb haar samen met mijn moeder. Jij zo te zien met je zusje, leuk is dat hè, als je je hobby samen kunt delen Ik hoop dat jullie nog lang van Ciento mogen genieten!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:25

Tinkies7 schreef:
Knappe schimmel! Heerlijk dat je droom dit jaar uit is gekomen! Ik heb sinds dit jaar ook een eigen pony en heb haar samen met mijn moeder. Jij zo te zien met je zusje, leuk is dat hè, als je je hobby samen kunt delen Ik hoop dat jullie nog lang van Ciento mogen genieten!

Dankjewel :), In principe is het mijn paard maar mijn moeder heeft een deel meebetaald zodat mijn zusje kon stoppen op de manege (haar vroegere lesgeld gaat nu dus naar mijn paard) en i.p.v. daarvan één keer in de week hem kan rijden/longeren.

Heb even in je profiel gekeken maar ook een leuke pony hoor! Men je ermee?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:26

Willemina_L schreef:
Ja inderdaad, die van mij worden onderin de molen nog gebruikt als er geen wind staat. Bij drukke periodes kunnen ze elkaar dan om de 12 uur afwisselen...

Veel green spot remover en goede poetsblokken doen wonderen!

Ja klopt, op zijn staart na is hij wel redelijk wit te krijgen!

Gewoon het normale dagelijkse werk dus :P !

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:28

leuke foto's en jullie hebben een heel mooi paard :D
hij kijkt op de een of andere manier heel verrast op sommige foto's :Y)

btw ik lach omdat jullie zo serieus op elkaars reacties in gaan :')

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:29

Blijkt maar weer dat quarters ook geschikt zijn voor zwaar werk als ploegen en karren trekken. Op zondag wel voor de chique koets natuurlijk :D

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:33

HorseRituals schreef:
leuke foto's en jullie hebben een heel mooi paard :D
hij kijkt op de een of andere manier heel verrast op sommige foto's :Y)

btw ik lach omdat jullie zo serieus op elkaars reacties in gaan :')

Dankjewel :), hahahaha apart hé vraag me stiekem ook af hoe hij die blik voor elkaar krijgt :)) . Misschien nogal verrast dat we er nu tegelijk opzaten in plaats van afzonderlijk van elkaar :Y)

Hahahaha jij bent niet de enige die lacht _/-\o_ . Zo zie je maar weer hoe serieus mensen uit zeews vlaanderen zijn :')

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:35

Willemina_L schreef:
Blijkt maar weer dat quarters ook geschikt zijn voor zwaar werk als ploegen en karren trekken. Op zondag wel voor de chique koets natuurlijk :D

Een quarter ja? Dacht dat wij hier alleen maar ouderwetse boerenknollen hadden staan joh := . Ik zit weer opgescheept met een spanjaard.. die heeft elke dag siësta >;) . Schiet natuurlijk ook niet op ;( . Ja zondag is rustdag hé! Dus met de koets naar de kerk en weer naar huis :j :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:45

Leuke foto's! Ook tof dat je je hobby met je zusje kan delen!

En haha, grappig, ik heb mijn nagels ook zo: duim en ringvinger zilver, de overige rood/bordeaux (zij het wel effen). We hebben deze feestdagen blijkbaar dezelfde ingeving gehad :) .

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:49

Lukasje schreef:
Leuke foto's! Ook tof dat je je hobby met je zusje kan delen!

En haha, grappig, ik heb mijn nagels ook zo: duim en ringvinger zilver, de overige rood/bordeaux (zij het wel effen). We hebben deze feestdagen blijkbaar dezelfde ingeving gehad :) .

Dankjewel! Hahaha dat is wel heel toevallig dan! Ik vond het wel heel kerstachtig en had een rood jurkje dus de keuze was snel gemaakt :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:59

CharxHebe schreef:
Willemina_L schreef:

Een quarter ja? Dacht dat wij hier alleen maar ouderwetse boerenknollen hadden staan joh := . Ik zit weer opgescheept met een spanjaard.. die heeft elke dag siësta >;) . Schiet natuurlijk ook niet op ;( . Ja zondag is rustdag hé! Dus met de koets naar de kerk en weer naar huis :j :P

Mijn Quarter komt uit België en daar trainen ze de paarden om een hele dag zonder tegenstribbelen aan een boom vast te staan. Wel zo handig want na de kerk het café in natuurlijk en dat wil nog wel eens duren... :o

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 21:10

Hahahahaha geweldig := _/-\o_ Dan ben je eigenlijk beter en veiliger af met 2 Quarters.. Kun je er na het café eentje links en rechts van je zetten armen erover en dan zwalk je wat rechter weer huis

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:20

En wie zei er dat we hier geen humor kennen? ;)

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 21:25

Willemina_L schreef:
En wie zei er dat we hier geen humor kennen? ;)

Hahaha ikke niet! Dat hebben wij zeker wel :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:25

Prachtig paard! :D

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 09:36

Esmee_98 schreef:
Prachtig paard! :D

Dankjewel :)

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:41

leuke foto's:D

moest ook wel lachen om zijn blik haha :')

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 17:45

Rinkex schreef:
leuke foto's:D

moest ook wel lachen om zijn blik haha :')

Hahahaha dankjewel :)