Een jaar mijn fjorden pony en spikkel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_stan

Een jaar mijn fjorden pony en spikkel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:19

Een bewogen jaar kon je het wel noemen...

Janurari:

Nog net de eerste dagen lag er sneeuw, op stal werd ik nog uitgemaakt voor gek! Dat ik mijn paard naar buiten deed, je bent niet goed bij je hoofd :') Zeg je tegen een fjord, ik heb nog nooit zn blij paard meegemaakt. Het was voor hem echt weer thuis komen.
Afbeelding

februari:
Ik had weinig tijd voor eddie, ik had mn opleiding waar ik druk mee bezig was en probeerde over te gaan, hij is toen vooral veel gelongeerd, en zo ook samen met mijn hond :))
Afbeelding

Maart:
Ik ging voor het eerst met eddie naar het strand, een klasgenoot van mij woont aan het strand, dus kon daar lekker relaxt een rondje maken. Helaas wilde hij op de terug weg de trailer niet op.. waar we 2 uur mee bezig zijn geweest...
Afbeelding

en het zelfde weekend gingen we naar het bos met een stalgenootje, we werden wel een beetje vies..
Afbeelding

April:
Ik besloot te stoppen met de hoefsmeden opleiding, dit was niet waar mijn hart lag. Tegelijkertijd ging het niet goed met een vriendje van eddie op stal, hij werd in geslapen en samen met zijn andere beste vriend waren ze wel een beetje gebroken.. Ik hb ook geen foto's van deze maand

mei:
Om eddie wat vrolijker te maken, kocht ik voor hem een vriendje die aan de hand mee op buitenrit mocht. Meet buddy, en 6 jaar oude mini appaloosa van ong 70cm.
Afbeelding

Maar helaas... een week nadat ik hem kocht kwam hij kats kreupel uit de wei. meteen dierenarts erbij en op pijnstillers. Na het weekend moest het beter gaan.. maar het werd niet beter. De week erna scans gemaakt maar we konden er niks op vinden... De andere arts zei: misschien is er iets gebroken. zet hem maar minstens 8 weken op de wei. Kijk het de zomer even aan.

Juni:
Buddy nog steeds kreupel en eddie nam echt een vader/beste vrienden rol opzich. Het was zijn maatje. en niemand mag hem van hem afpakken! Als je dat maar weet. En voerneid? Wat is dat?
Afbeelding

Juli
Wat was het warm zeg.. Allebei stonden ze helemaal te pompen toen k ze uit de wei haalde.. dus nu gingen ze overdag op stal en snachts naar buiten. en als t vrouwtje kwam aten ze mandarijn en appel ijs. :9
Afbeelding

Augustes
Samen met een stalgenootje en onze verzorgsters gingen we een buitenritje maken. maar omdat ik toch er ook graag even op wilde, is er vandaar geen cap. :D
Afbeelding

September
Na al die tijd begon buddy weer wat beter te lopen. Soms zuiver en soms niet. Ik werd doorgestuurd naar een praktijk waarbij ik dan allemaal onderzoeken moest gaan doen. maar ik moest wel beginnen met tellen bij 3000,- tot 6000,-..... nou met alle respect. maar zoveel geld heb ik nog geen eens. ik heb hem laten lopen. het ging juist beter!

Ik ging met eddie naar het strand, samen met Lisa (halfinger storm)
Afbeelding
En nee lieve bokkers, er is niet aan gefotoshopt.

Oktober
Eddie zijn beste vriend, ging verhuizen van stal. Zo bleef hij alleen over van het groepje wat t begin dit jaar nog was. Behalve buddy, zijn al zn vriendjes weg.. Buiten dat wilde eddie ineens de trailer niet meer op. bleef midden op de klep een plek waar hij steeds begon te stampen, en het werd mij maar niet duidelijk waarom. uiteindelijk kwamen we er achter, dat er een hele zwakke plek zat. waar hij bijna door heen zakte..
Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe trailer, en kocht een 2 paards trailer. Wantja ik had tenslotte nu 2 "paarden".

De trailer meteen mee naar stal, and gues what? Hij liep er zo op! Bleef even stil staan en schrapen bij het punt waar die oude trailer zwak was, en toen hij door had dat er niks aan de hand was. was het geen probleem meer! En spikkel natuurlijk ook *\o/*

Afbeelding

November:
Eddie & buddy moesten naar de tandarts, en buddy zou dan meteen op de foto gezet worden. ook hier was niks op te zien, hij moest op buut. maar verbeterde helemaal niks. Ik heb er voor gekozen het aan te kijken. Het was al veel beter geworden en wilde ook nog een alternatieve kant proberen..
Een afspraak gemaakt bij Janneke van Ruiterbewust en afwachten tot december.

Eddie beschermt steeds meer zijn kleine vriend. Het is echt zijn maatje.
Afbeelding

December

Janneke van Ruiterbewust kwam!
En wat een verschil voor Buddy en Eddie. Buddy heeft sinds hij kreupel is nog nooit zo goed gelopen! Ik ben blij dat ik daar goed aan heb gedaan! En allebei mn pony's weer blijer zijn!
View My Video

Zo gaat buddy nu ook kleine rondjes mee naar buiten, en probeer ik langzaam hem een beetje te longeren.
Afbeelding

En zo ook de kerst paarden en hond. {:)
Afbeelding

Maar ondanks dat ze nu blijer zijn merkte ik aan hun allebei dat ze gewoon veel meer naar buiten moeten.. En heb ik een stal gezocht waar ze dan ook lekker met elkaar in de wei kunnen. En nog veel mooier aan het bos *\o/* Omdat ik en ed altijd buiten rijden zou ik eigenlijk ook wel gek zijn om het niet te doen.. nog even wachten, en dan kunnen ze weer lekker veel naar buiten!

Wat heb ik een zin in 2016!
Laatst bijgewerkt door Angela op 28-12-15 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

cinniz123

Re: Een jaar mijn fjorden pony en spikkel! (NU COMPLEET)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:25

knappe paardjes!
jammer dat het nog steeds niet over is bij bud.
en die laatste foto haha zo cool!je hond met die oorwarmers :')

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:28

cinniz123 schreef:
knappe paardjes!
jammer dat het nog steeds niet over is bij bud.
en die laatste foto haha zo cool!je hond met die oorwarmers :')

Helaas.. maarja het gaat steeds beter, eerst even de nieuwe stal afwachten, enkijken hoe t gaat als hij meer beweging krijgt. Hij is wel ontzettend vrolijk en galoppeerd vrolijk met eddie mee!

Angela

Re: Een jaar mijn fjorden pony en spikkel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:35

ITP -> EJL-ITP

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 17:44

Angela schreef:
ITP -> EJL-ITP

Sorry kon het niet vinden!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 06:51

Je staat in uitgelicht *\o/*

Wat een verhaal, gelukkig gaat het al wat beter met Buddy (die naam haha :D )

Ik vind die foto zonder zadel en hoofstel op het strand echt super gaaf! 8-) en die foto dat ze samen uit de voerbak eten, super schattig.

En verder: leuk dat je naar een stal gaat verhuizen die beter bij jullie past!

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 08:02

ilonamandjes schreef:
Je staat in uitgelicht *\o/*

Wat een verhaal, gelukkig gaat het al wat beter met Buddy (die naam haha :D )

Ik vind die foto zonder zadel en hoofstel op het strand echt super gaaf! 8-) en die foto dat ze samen uit de voerbak eten, super schattig.

En verder: leuk dat je naar een stal gaat verhuizen die beter bij jullie past!

Yaaay *\o/*

Thnx :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:21

Mooi overzicht!! Naar welke stal ga je nu? :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:49

Wat een ontzettend mooie en leuke fjord.
Sterkte met Buddy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:27

Leuk foto's en veel sterkte met Buddy.
Ik vindt apart dat die dierenarts destijds buurt had voor geschreven want dacht zelf dat niet meer gebruikt mag worden.

Maar goed dat je hier in je eigen gewoon hebt gevolgd en op zoek bent gegaan naar een andere oplossingen met als resultaat dat beter met hem gaat *\o/*

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:54

Leuke plaatjes
en toffe paardjes
Wens Buddy sterkte

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:35

Leuk verhaal, en fijn dat Buddy zich wat beter lijkt te voelen!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:59

Id dit de fjord die bijna naar de slager ging vanwege gedragsproblemen? Zo ja: wauw!!!

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:48

farahdiba46 schreef:
Id dit de fjord die bijna naar de slager ging vanwege gedragsproblemen? Zo ja: wauw!!!

Nee :D

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:28

Aha, ik haal iets door elkaar dus :+ 9

Elvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:29

Wat een leukerds! <3

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 16:32

kanjer11je schreef:
Wat een leukerds! <3

thnx :)

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:43

Mooi overzicht hoor! Leuke foto's! Die laatste kerst foto is ook echt geweldig haha!! Binnenkort weer lekker samen in het bos rijdeeeeehh!!

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 20:20

Lisa_Storm schreef:
Mooi overzicht hoor! Leuke foto's! Die laatste kerst foto is ook echt geweldig haha!! Binnenkort weer lekker samen in het bos rijdeeeeehh!!

Jaaa doen we zeker *\o/* :j

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:03

Wat een leuk fototopic! Leuk stel! <3

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:25

Leuke foto's lisette! :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:38

Super leukerds, snap ook helemaal dat je de kleine spikkel een kans geeft maar gaapt 'ie altijd zo veel?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 18:01

Sientje schreef:
Super leukerds, snap ook helemaal dat je de kleine spikkel een kans geeft maar gaapt 'ie altijd zo veel?

Nee hij gaapt eigenlijk nooit, maar omdat hij een paar dagen er voor een carnio sacraal behandeling heeft gehad kan dat gebeuren. heb het hem hierna nooit meer zien doen. :D

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:12

Super leuke foto's, je paardjes zijn echte lieverds zo te zien! <3
Hopelijk gaat het nog meer de goede kant op met Buddy!