2015 was een heftig naar voor mij, na 12 jaar afscheid nemen van mijn maatje.
Ik zal bij het begin beginnen.
Winter 2015:
Aan de wandel in de regen.

En genieten van de buitenritten, Olly vond in de bak werken niet zo leuk
.
April:
Mijn nichtje wou graag op bixie wedstrijd met Olly dus er moest geoefend worden!

April:
Buitenrit met zijn bijrijdstertje.

Mei:
Bij ons in het parkje wat foto's gemaakt.

Juni:
Mijn nichtje & de bijrijdster van Olly deden mee aan een bixie wedstrijd. Dressuur & springen. Iedereen heeft genoten!

In de zomer besloten om mijn pony nogmaals te testen op cushing. Dit omdat zijn gedrag steeds verder achteruit ging, hij werd agressief en viel onbekende mensen aan. Zijn verzorgsters was hij sacho tegen maar niet agressief. Olly is meermaals hoefbevangen geweest en had IR. En ja dit keer kwam cushing uit de test. Gelijk met medicatie begonnen en Olly knapte weer wat op, ik kreeg weer een beetje mijn oude Olly terug.
In augustus hadden we een fotoshoot.

September:
Olly verstapte zich een paar keer, gedrag werd weer slechter dus de dierenarts gebeld. Aantal proeven gedaan& foto's van zijn hoeven gemaakt. Uitslag: hoefbevangen lv&rv kanteling. Links een kleine kanteling naar veel schade te zien. Op de metacam gezet en rust. Na 3 dagen de da er alweer bij, Olly stond te hoesten en had veel jeuk.
Zijn lopen verbeterde ook niet. Na een week was de da toevallig op stal& Olly moest nog geprikt worden, da liep de wei in en werd aangevallen door mijn pony.. Zijn gedrag verslechterde steeds meer.
Toen is Olly op andere ijzers gegaan .
Hij liep helaas nog steeds slecht.

En was de hele dag heel boos.

De dierenarts is er nog aantal keer bij geweest. Olly stond inmiddels op een hele hoge dosis bute maar het hielp niet.
Hij liet niemand meer in de buurt en begroete je met ontblote tanden.. Na veel overleg met de da heb ik besloten dat het niet meer ging. En is mijn maatje 28-10 ingeslapen.
Suzanne heeft nog hele mooie afscheidsfotos gemaakt.

En op de laatste dag.

Het voelt nog steeds zo raar zonder hem. Omdat ik niet tegen de leegte kon , heb ik Tjitske gekocht. Een merrie van 12. Qua karakter totaal anders maar dat geeft niet.

Het is een heel verhaal geworden. Ik heb mooie momenten beleefd ,maar ook een aantal maanden met veel verdriet.
Eliana