Valentino aan't werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Valentino aan't werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 21:12

Vandaag weer lekker 'n kort rondje getraind met Valentino,
hij gaat het steeds beter doen. Hij was wel een beetje fris met de storm, maar da's ook niet gek.
Ook ik heb gewoon twee avonden gefeest tot 's ochtends vroeg met kerst, dus m'n te lange teugels moeten jullie maar even doorheen kijken oke? _O-

Voor wie 'm niet kent;
Valentino - v. Hors La Loi II - 13 jaar - L2+7.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpjes, telefoon kwaliteit.
View My Video

View My Video

Ik ben me er van bewust dat hij wat meer sprong moet behouden in galop, hiermee zijn we ook druk bezig in de les. Toen ik hem net had galoppeerde hij uit zo elkaar gevallen als een slagschip en kon ik hem niet eens uitzitten. :')

Ik ben weer trots op de vos. :+: Een reactie zou leuk zijn, hou er rekening mee dat mijn topic in RJ-ITP staat & niet bij HAW ;)

Compri

Re: Valentino aan't werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:56

Mooi paard! Jullie passen goed bij elkaar :) en dat setje staat hem echt gaaf

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:35

Ziet er goed uit hoor knappe vos. Jullie werken hard!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:40

Wat een imposante vos! Lekker bezig samen. Helaas Kon ik geen filmpjes kijken maar de foto's zijn leuk.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:56

leuk paard heb je daar.
mooie foto's. :)

Dat eerste filmpje bijna op het einde, wat was Valentino van zin? Het lijkt of hij in galop wou aanspringen, of een soort piaffe wou doen.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:00

Wauw, wat een gaaf paard! Hij oogt groot, hoe groot is hij?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 11:17

A_I, daar raakte ik 'm een keer zachtjes aan met m'n zweep om m actief te houden, reageert hij soms een beetje overdreven op. Toen ik m net had kon ik alleen met kort springzweepje rijden en enkel op z'n schouder aantikken, anders vloog ie door de baan. Het gaat dus al veel beter, maar soms doet'ie een beetje hectisch haha.

Maaike, hij toont onder t zadel veel, maar als hij de 165 haalt is 't al heel wat.

Bedankt voor jullie leuke berichtjes.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:19

Oh ok dat verklaart het. Dacht even dat hij een piaffe of galop wou inzetten haha.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:32

Ben jij dan niet zo groot? :o Ik had hem wel 1.75m geschat!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:45

Mooi paard, je hebt hem fijn aan het lopen.
Wat het plaatje volgens mij af zou maken is als jij nog net wat rechterop gaat zitten :j
Heb nu het idee dat je iets naar achteren 'hangt'. Je mag er best wat trotser op gaan zitten :)
Veel succes verder!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:20

Mooi paard! Ik ben het wel eens met roosje_ en ik vind dat je handen ook wat meer mee naar voor kunnen.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:25

hij is prachtig! veel plezier samen *\o/*

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:28

Knap paard heb je!
en mag ik vragen waar je die prachtige laarzen vandaan hebt?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:39

Ik vind het eruit zien alsof hij in een valse knik loopt, ik weet niet, maar het ziet er zo on natuurlijk uit.

In het filmpje zie ik dat je heel erg naar achteren hangt, blijf rechtop zitten :)

Veel plezier samen nog :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:19

Ik vind het er eerlijk gezegd niet echt fijn uitzien. Doordat jij zo achterover hangt. Trek je je paard op de rem. Dit is duidelijk te zien in het eerste filmpje, waar je echt met je handen de overgang maakt ipv dat je dat op je zit doet. Jammer, want denk toch echt wel dat je paard heel erg leuk kan lopen. En dan moet het niks uit maken dat je 2 dagen aan het feesten bent geweest.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 17:34

Ach, t is voor bokt nooit goed genoeg, zelfs al heet je Edward Gal heeft nog 95% wat aan te merken. Ik heb plezier met m'n paard & m'n paard heeft plezier in z'n werk. Ik plaats t omdat ik trots ben op hoe hij vooruit gaat, als ik dit graag wilde horen had ik hem wel op HAW gezet. Mijn paard heeft drang naar voren, hij loopt niet eens op de rem.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:04

Wat een gaaf paard! Ik vind jullie een leuke combi, tuurlijk zijn er verbeterpunten maar wie heeft die niet! Jullie komen er wel samen ;)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:34

Wat een schoonheid!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:15

Joscaa schreef:
Ach, t is voor bokt nooit goed genoeg, zelfs al heet je Edward Gal heeft nog 95% wat aan te merken. Ik heb plezier met m'n paard & m'n paard heeft plezier in z'n werk. Ik plaats t omdat ik trots ben op hoe hij vooruit gaat, als ik dit graag wilde horen had ik hem wel op HAW gezet. Mijn paard heeft drang naar voren, hij loopt niet eens op de rem.

Niet sportief deze reactie, als je geen commentaar wilt moet je het niet plaatsen. Had je alleen positieve reacties gewild?

En een vergelijking met Gal is ook van de zotte natuurlijk.
Ik hoop niet dat je op hem wilt lijken met tong uit de mond, rollkurr etc?

Tegenwoordig wordt veel gejureerd op wat er * mooi * uitziet, niet op wat goed is voor je paard ( waar de dressuur van oorsprong vandaan komt ). En ja dan krijg je punten zoals Gal en van Grunsven etc.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:00

Ik vind het een plaatje om te zien! Treedt fijn aan al. Hoe is hij in je hand? Geeft hij gemakkelijk na? Hij zou soms iets meer 'door' mogen. Op sommige stukken biedt hij al veel schwung aan! Als hij dit kan behouden heb je werkelijk een fantastisch paard :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:54

Ik vind de reactie van TS een beetje overdreven :o
Het is idd geen HAW en dat zie je ook wel terug in de reacties. 2 mensen die lichtelijk kritiek hebben, daar moet je wel tegen kunnen, toch?

Je mag idd iets rechter gaan zitten maar daar kan je makkelijk aan werken! :)
Hij loopt op de 5e foto in een valse knik, want hij heeft een 'deukje' voor zn schoft.
Andere foto's zijn een beetje lastig te beoordelen.

Ik vind het overigens wel knap wat je met hem al bereikt hebt :j En ik vind hem ook leuk lopen. Je zou hem idd groter schatten dan 1m65!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:55

Mijn reactie was misschien n beetje overdreven, maar de "jammer, want denk toch dat je paard wel erg leuk kan lopen", kwam op mij een beetje over als "leuk paard, met 'n knappe ruiter erop" zegmaar. Verder kan ik t commentaar best hebben hoor :D Maarja, t komt altijd anders over als je 't leest, want misschien was t niet bedoeld, maar zo kwam t op mij over.

Bedankt voor de reacties!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:14

Hij blijft echt een supergaaf paard! <3

rijden ziet er netjes uit!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:49

Kon helaas het filmpje niet zien echt jammer, was wel benieuwd! Vaaltje met z'n 9 levens :o hij ziet er goed uit

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:05

Joscaa schreef:

Nee Josca je snapt het niet. Je moet je cap afdoen. Je paard helemaal een lange teugel geven, je hand naar je kont toe trekken (of misschien zelfs erachter). Je hakken optrekken tot ongeveer onder je eigen kont. Dat is DE manier van rijden en vooral, heel paard vriendelijk vanuit de rust :+