Zenith is een 12 jarige ruin van Baloney die nu bijna 3 jaar onder het zadel is en ook al bijna 3 jaar mijn verzorgpony is

De foto's zijn wat groter dan gedacht maar ik weet niet hoe ik ze kleiner moet krijgen.
Januari
Dit jaar begon met sneeuw, en als er sneeuw is moeten er natuurlijk foto's gemaakt worden!
Ook was dit de eerste keer dat ik weer op Zenith zat sinds mijn operatie in oktober.

Maart
In maart reden we voor het eerst sinds een tijd weer mee in de les, en wat deed hij het goed!

Mei
In deze maand lekker buiten gereden over het vliegveld en wat sprongetjes gemaakt

Juni
Zenith eens in de knotten gezet, laten vrijspringen en wat foto's gemaakt. Bij het springen haalde hij zelfs 1,20m!

Juli
In deze maand kwam de osteopaat bij Zenith en had hij dus even rust voor we samen op instructieweek gingen. Toen dus lekker buitengereden met geweldige Tibby

In de instructieweek hebben we samen voor het eerst een crossje gereden, iets wat ik ontzettend eng vond maar wat was Zenith enthousiast!

Ook hier hebben we lekker in het bos kunnen rijden

Augustus
De pony's verhuisden even naar de andere eigenaar waar we ook nog aardig wat kilometers in het bos hebben gemaakt, iets wat we thuis niet kunnen en wat dus extra genieten is!

September
De maand waarin Stefanie voor een jaar naar Canada zou gaan, nog gezellig op een puzzelrit geweest in de regen
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 03e3322f9aOok reden we in september onze eerste 'echte' wedstrijd. De apeldoornse ruiterkampioenschappen kun je ook rijden zonder startkaart dus hebben we ons ingeschreven. Heel veel stress is hieraan voorafgegaan maar wauw een resultaat wat ik nooit had verwacht en onwijs trots!
Het springen waarbij we op hindernis 8, de dubbel zijn uitgebeld vanwege vooral spanning van mijn kant. 
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... b025b0fbe5
Bij de dressuur werden we 2e met 200 punten en mochten we door naar de finale!
November
Sinds een tijd rijden we nu zonder zadel vanwege een niet passend zadel en een ontzettend moeilijke rug.

December
Deze maand rijden we ook nog zonder zadel en heeft Zenith vanwege mijn operatie weer rust.
Hopelijk wordt volgend jaar net zo geweldig en mag ik nog lang van mijn knappe verzorgpony genieten
In Januari mogen wij naar Academy Bartels waar we een les krijgen van Imke bartels van de FNRS Zitcompetitie, ook dit wordt vast weer super met deze toppony!