Wanneer je nog een week samen hebt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 10:02

Waarom dit topic, geen idee, ik moet het kwijt denk ik..

2,5 jaar heb ik van je mogen genieten topper, de 29e kwam je en de 29e ga je.. Zo jong, je bent pas 9 jaar.
Je was, nee je bent niet míjn paard, we waren geen team en samenwerken is lastig, maar ondanks dat ben ik zoveel om je gaan geven en heb je me zoveel geleerd, allemaal ervaring voor in mijn toekomst zonder jou. Ik hoop voor je dat ze daar waar je heengaat geen stallen hebben en dat je lekker vrij mag zijn, want jij doet het liefst wat je zelf wil, lieve eigenwijze merrie.

Augustus 2015 kreeg ik het nieuws dat je kreupel liep en ben je op de foto gekomen, de diagnose was spat. Ik schrok er niet van, tot ik hoorde dat het er niet goed uit zag, er waren 2 behandelmethodes, waarvan 1 ontzettend kostbare, waarvan ik wist dat het geen optie zou zijn. We zijn gestart met behandelen en de eerste week leefde je op, ik kreeg hoop dat het weer goed zou komen. Een tijdje later werd het niet beter, maar ging het slechter met je, je bent chagrijnig, nukkig en wilt niks. Ik heb de dierenarts gebeld en verteld wat er aan de hand is.

26 november 2015 kwam de dierenarts voor je, je was zo braaf, dat had ik niet verwacht, ik was zo trots! De dierenarts vroeg of we een stukje wilde draven, tuurlijk wilden we dat, alles om ervoor te zorgen dat het niet waar was wat ik diep van binnen al wist.. Longeren in de bak was niet eens nodig, de dierenarts had genoeg gezien, 50 meter draven en ze had genoeg gezien.. Dit was niet goed, dit kon niet goed zijn. En inderdaad de dierenarts bevestigde mijn gevoel, het komt niet weer goed.

Daar sta je dan met je goeie gedrag.. Paard aan de hand dat nog snoepjes probeert te bedelen, tranen in je ogen van t slechte nieuws en een dierenarts die er verslagen bij staat.

5 december heb ik foto's van je laten maken, een soort afscheidsshoot. Oh en merrie als je was, was je zo vervelend, wat nou ziek?! Jij liet gewoon je kunstjes nog even zien. Een glimlach op m'n gezicht als ik hier aan terug denk, zo was jij, nee zo ben jij.

17 december had ik een helder moment en heb ik de knoop doorgehakt. 29 december moet het zover zijn. Ik heb de hele dag om je gehuild en school kon me gestolen worden. Het ging met vlagen, het ene moment kon ik blij over je vertellen, het volgende moment stond ik te janken als ik alleen nog maar aan je dacht. Alles hebben we geregeld, het gaat helemaal goed komen

22 december is vandaag en ik heb nog een week te gaan met je, ik zal eerlijk zijn, ik ben er zat van. Ik hik er tegenaan en jij staat daar maar en hebt niks door, nog niet. De laatste keer poetsen, wandelen en stal uitmesten, het komt er allemaal aan.. Wist ik veel dat ons laatste ritje, echt de laatste was.. Het is goed meisje, het is echt goed zo, jij verdient beter dan dit.. Nog 1 week genieten..

Afbeelding

Donatello86

Re: Wanneer je nog een week samen hebt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:06

heftig, heel veel sterkte..

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:09

Ah Sharon!
Zo ontzettend moeilijk, maar de juiste beslissing...
Ik ben er voor je :(:)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:10

heel veel sterkte Sharonn xx groetjes Cariena uit Uithuizermeeden vriendin van BAnjer

warvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:11

Heel veel sterkte

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:13

Heel veel sterkte!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:14

Sterkte Sharon, wat ontzettend verdrietig! :(:)
Wordt er een zelf emotioneel van..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:14

Jeetje, wat een heftig verhaal. Ik kan het verdriet lezen in je verhaal. Heel veel sterkte en geniet nog van de laatste dagen samen. Helaas kan ik uit ervaring vertellen dat de laatste dagen erg belangrijk zullen zijn en misschien wel je mooiste momenten samen.
Het is een schitterend paard, helaas zal ze veel te jong moeten gaan. In deze fase wil je het eigenlijk niet horen, maar ze heeft hierna geen pijn meer.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:20

Ik herken het, ook al is het 5 jaar geleden. Ik belde de Da om een afspraak te maken. Voor mij t liefst morgen maar mijn dochter wilde graag nog een paar dagen met haar Sindy zijn. Wat duren die dagen lang.... Wat ik wel "mooi"vond is dat we Sindy verteld hebben wat we gingen doen. Ons besluit. Sindy ging vanaf die dag meer en meer pijn laten zien waardoor wij wisten Het is goed zo. Ik wens je ontzettend veel sterkte, deze laatste week, je uren ... Heel veel sterkte bij t laten gaan en t geven van een plekje. Want verdomme het doet pijn. Virtuele knuf.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 10:29

Wat een lieve reacties en verdrietige verhalen :(:)
Bedankt allemaal, vind het fijn om jullie reacties te lezen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:19

Wat erg Sharon! Lees het nu net pas :( je hebt absoluut het beste gedaan! Wij zijn er voor je hoor :(:) heel erg veel sterkte alvast en tot morgen

Julie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:30

Super veel sterkte meid !!!!!!! xxx

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:40

Sterkte...

Begrijp ik goed dat het niet jouw paard was? Jammer dat het niet mogelijk was om nog wat te proberen (zo duur is Tildren toch ook weer niet?)
Laatst bijgewerkt door switt op 22-12-15 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:45

switt schreef:
Begrijp ik goed dat het niet jouw paard was? Want zo duur is Tildren nou ook weer niet.....

Wat is dat nu weer voor nutteloze reactie. Daar kan de TS in dit geval helemaal niks mee.

Sterkte Sharon Y;(

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:49

Sorry, dat had ik inderdaad wel wat aardiger kunnen formuleren. Excuses.

Ik vroeg het me gewoon af omdat er staat dat behandelen geen optie was vanwege de kosten... TS heeft het er duidelijk erg moeilijk mee (logisch) en daarom vond ik het wat apart dat er niet behandeld word. Zoiets is altijd het proberen waard lijkt me.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:49

Heel veel sterkte Sharon.. ;(
Wat een mooie foto, en wat een moeilijke maar dappere beslissing..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 13:53

Het is zeker wel mijn paard, maar ik bedoel meer in de zin van, niet mijn droompaard :)
Behandeling zou te duur zijn, want de kans op slagen was 20%

Bedankt voor de lieve reacties! <3

Julie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:56

_sharonnn schreef:
Het is zeker wel mijn paard, maar ik bedoel meer in de zin van, niet mijn droompaard :)
Behandeling zou te duur zijn, want de kans op slagen was 20%

Bedankt voor de lieve reacties! <3

Je hebt je best gedaan, en dat is het belangrijkste :-) nog is veel sterkte

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:03

Heel erg veel sterkte de komende week en de tijd daarna Y;( dappere beslissing!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 19:44

Bedankt! <3

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:47

Heel veel sterkte! :*

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:55

wat heftig!! moeilijke beslissing! we zullen er allemaal voor je zijn! je moet maar denken dat ze nog altijd in je hart en gedachten zal zitten!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 10:32

Bedankt! <3

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:31

Heel erg veel sterkte.. Laat de mooie herinneringen de pijn een klein beetje verzachten.. Het is lastig en het blijft lastig, maar weet dat er een hoop mensen voor je zijn! Sterkte Y;(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 09:34

Bedankt! De dagen gaan hard nu en het besef is er steeds meer, nog 4 dagen.. Y;(