Eerste jaar met Cacharelle; mijn droom!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rohol

Eerste jaar met Cacharelle; mijn droom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 23:31

Al in begin november was ik dagelijks Marktplaats aan het afstruinen op zoek naar dat ene paard.. Het eerste paard dat ik zag was Cacharelle, mijn droompaard. Na wat mailtjes heen en weer bleek zij niet geschikt voor buitenritten. Jammer, dan maar hopen op een volgend paard. Buiten kunnen rijden was namelijk wel een must.
Ondertussen wat andere paarden gevonden en bezocht, maar toch waren die het niet. Midden december kwam ik Cacharelle ineens weer tegen. Ach ja. Ik had nu toch al zoveel paarden bezocht, deze kon er ook nog wel bij. 16 december ben ik dan ook samen met mijn vriend wezen kijken en rijden. Bij aankomst zag ik haar staan op de poetsplaats en ik wist het meteen; dit was het! 18 december nog eens langs geweest en besloten haar te kopen.

21 december 2014 kwam mijn prinses aan *\o/*
Afbeelding

Hieronder wat foto's, zoveel mogelijk op volgorde van tijd.
Als ik de foto's terug zie van het begin, dan schrik ik toch wel een beetje := Wat een scharminkel was het!
Afbeelding

Wandelen vinden we allebei leuk, we hebben naast stal een prachtig mooi pad en lopen hier vaak
Afbeelding

Soms nemen we de hond mee
Afbeelding

Wat nou geen paard om buitenritten mee te maken?
Afbeelding

Na lang wachten begon in het voorjaar het landseizoen, heerlijk zo die paarden in kuddes buiten;
[ITP] Cach (Santano x Welt Hit II) het land op!
[ITP] Drone-filmpje: Paarden op het land!
Afbeelding

In juni maakte Robin Polderman voor het eerst prachtige plaatjes van Cach;
[ITP] Cacharelle door Robin Polderman Photography
Afbeelding

En als ze niet op de wei stond, dan speelde ze graag met haar mini vriendjes
Afbeelding

In september gingen we voor het eerst naar het strand, reden we onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd en hebben we een mooie buitenrit van 3 uur(!) gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In oktober hadden we nog een shoot bij Robin en twee weken geleden een shoot op stal in het donker;
[ITP] Herfstplaatjes door Robin Polderman Photography
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop in 2016 net zo te mogen genieten als in 2015. Natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn, maar het blijft een geweldig paard en ben dankbaar dat ik iedere dag tijd met haar door mag brengen <3
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-12-15 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's groter gemaakt

mijntje92

Re: Eerste jaar met Cacharelle; mijn droom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:38

Mooi overzicht! Fijn dat je toch nog bent gaan kijken..;)
Wel gek dat ze niet geschikt leek voor buitenritten? Mag ik vragen wat daar de reden voor was? (aangezien je zo te zien heerlijke buitenritten maakt met haar..:) )

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 08:18

@mijntje92 ze scheen bij haar vorige stal overal nerveus bij te worden. Dat is in het begin ook wel zo geweest, leek alsof ze nog nooit een fiets had gezien. Om dan nog maar niet te beginnen over brommers of motoren. Daarom ben ik ook veel gaan wandelen aan de hand en vervolgens onder het zadel. Denk dat de vorige eigenaren haar de kans gewoon niet hebben gegeven..

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:41

Zonde zeg.. Nouja goed dat jij haar de kans hebt gegeven! Veel plezier nog samen!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:45

Zo zie je maar, wanneer je maar laat blijken dat je in jouw paard gelooft dat ze extra hun best voor je gaan doen. Nog heel veel plezier met haar.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:43

Knap stel! En wat is ze toch mooi aangekomen in een jaar tijd, op naar een nog veel beter jaar! :)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 12:44

Bedankt allemaal, heb er alle vertrouwen in dat het in 2016 enkel nog beter gaat worden :D