Na 9 jaar weer uit het zadel gevlogen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spring je liever of houd je het bij dressuur?

Springen
66 (62%)
Dressuur
40 (37%)

Totaal aantal stemmen: 106

Iceloverr

Na 9 jaar weer uit het zadel gevlogen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 19:10

Ik ging laatst foto's maken van mijn vriendin's pony met de bijrijder. Ze ging springen en het ging goed. Daarna ging ik ook nog even en toen was ik gevallen. Totaal mijn eigen schuld, want ik ging op een pony een dubbel springen waar ik nog nooit mee had gesprongen en nog maar 2x op had gereden. Stom stom stom en daar lag ik! Wel van geleerd haha. Nou geniet!

Dit is de bijrijder. Natuurlijk eerst goed balkjes draven :)
Afbeelding
Paar sprongetjes.
Afbeelding
Afbeelding
Daar kom ik hoor, de springheld. Ik vind het geweldig om te doen, maar doe het gewoon te weinig xd
Nou hier kwam hij dus al niet uit (mijn schuld niet genoeg voorwaarts)
Afbeelding
Hop, 2e weigering en daar ging ik
Afbeelding
Halve hindernis omver.... _/-\o_
Afbeelding
Toen kwam ik niet meer bij van het lachen
Afbeelding
Snel weer in het zadel gestapt, ongeacht de pijn. Nog een paar lage sprongetjes gedaan :)
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen lachen om mijn domme actie haha

Ricie

Re: Na 9 jaar weer uit het zadel gevlogen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:13

Haha, stiekem wel een beetje kunnen lachen. Maar vooral hopen dat jullie er beide (zowel pony als jij) er goed vanaf gekomen zijn!

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 19:14

Ricie schreef:
Haha, stiekem wel een beetje kunnen lachen. Maar vooral hopen dat jullie er beide (zowel pony als jij) er goed vanaf gekomen zijn!

Heb alleen een blauwe plek gehad en verder hadden we beide niks gelukkig :o

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:17

Vind de foto's er leuk uit zien. Gelukkig dat jij niks had en het paard ook niet.
Alleen stoor ik me aan het bandje van de cap bij de bijrijder. Die zit toch naar mijn mening veel te los

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 19:19

Madje1992 schreef:
Vind de foto's er leuk uit zien. Gelukkig dat jij niks had en het paard ook niet.
Alleen stoor ik me aan het bandje van de cap bij de bijrijder. Die zit toch naar mijn mening veel te los

Oh ja ik zie het! Ze was vergeten eigen cap mee te nemen, dus we hebben niet aangedacht om deze te verstellen. Ik houd het in mijn hoofd voor de volgende keer!

Stefiecapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 01:02

Altijd leuk valfoto's... Zolang we er goed vanaf komen :)

En springen is leuk maar blijft toch nog altijd een durf ... Zelf ben ik er minder aan met mijn verzorgje :)

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:24

Geweldig die blooper ;)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:43

Oh geweldig! _O- zo ben ik er ooit 2x in een oefenparcours afgevallen haha. Lig je daar midden in de oxer.

Ik zou wel je beugels 1 of 2 gaatjes
korter doen.

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 13:54

jasmijn16 schreef:
Oh geweldig! _O- zo ben ik er ooit 2x in een oefenparcours afgevallen haha. Lig je daar midden in de oxer.

korter doen.

Oh haha! Ik had dan het idee dat ik helemaal geen evenwicht meer had.. Het was nu al een beetje minder stevig aanvoelen zegmaar en als ik ze nog korter deed had ik het idee dat ik er zo af lag

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:14

Iceloverr schreef:
jasmijn16 schreef:

korter doen.

Oh haha! Ik had dan het idee dat ik helemaal geen evenwicht meer had.. Het was nu al een beetje minder stevig aanvoelen zegmaar en als ik ze nog korter deed had ik het idee dat ik er zo af lag

Ik heb zelf altijd kortere beugels omdat ik dan juist meer evenwicht heb en als je paard een keer een pas minder maakt en dus hoger en breder springt dan krijg je niet meteen een klap in je rug.. maar je moet doen wat je fijn vind hihi.

Huppeltje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:33

Haha, charming! ;)

Je beugels mogen inderdaad wel twee gaatjes korter. Dat is in het begin even wennen, maar uiteindelijk ga je meer balans krijgen op de sprong. In de verlichte zit op de sprong moet je namelijk de hoek van je knie vergroten. Met te korte beugels gaat dat haast niet en zal je dus niet makkelijk genoeg het verloop van de sprong kunnen volgen. Vaak krijg je in de landing dan de lepel van het zadel tegen je billen aan, waadoor je naar voren wordt gewipt.
Probeer het maar gewoon eens en geef het even de tijd om eraan te wennen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:45

Moest stiekem wel lachen om die Foto :-)

aaggh ik lag er ook pas af maar door me paard twijfelde om te springen en ineens ging en toen lag ik op zyn nek whaha toen lag ik in de slappelach kwam niet overeind van lachen wilde niet los laten whahah