Ik kreeg mijn KWPN'er Wie o Wie (Numero Uno x Zevenster) toen hij 4 jaar oud was. Hij was toen beleerd maar kon verder nog niets. Ik heb hem, onder begeleiding, zelf opgeleid tot de Z dressuur.
Iets waar ik erg trots op ben!
Ik heb altijd met veel plezier op hem gereden. Helaas werd het met een opleiding erbij steeds lastiger om hem te blijven trainen. De trainingen werden een soort 'moeten' en ik merkte dat mijn plezier in het rijden steeds minder werd. De wedstrijden kwamen, wegens drukte, op een laag pitje te staan en ook het trainen werd minder fanatiek. Ik merkte dat het imago van: ''het paard moet dit en dat goed kunnen laten zien'' mij steeds meer irriteerde. Ik wilde graag weer voor mijn plezier gaan rijden.. Ik heb toen besloten de overstap te maken naar het recreatieve rijden. Omdat Wie o Wie een sportpaard was en eigenlijk te goed en mooi was voor alleen het recreatieve rijden heb ik besloten hem te verkopen. Een erg moeilijke keuze na 7 jaren samen met hem... Ik heb ondertussen langzaam rondgekeken naar een geschikt recreatie paardje. Ik was al langere tijd gek op koudbloeden en mijn keuze viel daarom al snel op een tinker! Ik wilde niet zomaar een beslissing maken en heb daarom eerst verschillende tinkers bekeken. Toen kwam Dotje (Hi-Sham, v. Shamrock Go Go) in beeld! Een prachtige grijze verschijning! Zo eentje had ik nog nooit gezien! Op 17 mei 2013 mocht ik haar eindelijk ophalen.. Ze was nog mooier dan de 1e paar keren dat ik haar zag!
Aan het begin veel tijd aan de opvoeding moeten besteden.. Ze was toen 3 jaar en had al die tijd in een kudde met soortgenootjes gestaan. Voor haar dus een hele verandering. Maar ze was al snel op haar gemak waardoor ze steeds wat rustiger werd. Na een aantal weken rustig begonnen met longeren etc. waarna ik haar uiteindelijk zelf zadelmak heb gemaakt!
We hebben al van alles beleefd met haar (onder de draden door, over de hekken heen), maar dat maakt haar juist zo leuk!
Mijn KWPN'er Wie o Wie is ondertussen naar een leuk nieuw baasje gegaan, waar ik hem nog steeds kan volgen!
Hieronder wat foto's van Wie o Wie en Dotje!
Wie o Wie

Dotje net bij mij, mei 2013

Dotje februari 2014

Dotje augustus 2015

Dotje tijdens de Autumn Desert Trail oktober 2015