Na jaren lang met veel plezier paarden te hebben gereden van anderen en 6 jaar lang een paard geleast te hebben met mijn moeder, bleven wij toch dromen van ons eigen beestje...Echter is het bij ons geen paard geworden, we zijn wel bij verschillende paarden gaan kijken, maar hier zat geen paard bij die ons hart sneller liet kloppen. Mijn moeder en ik wilden graag een beestje waar we samen plezier mee kunnen beleven en ook omdat de rug van mijn moeder niet meer zo goed is om pijnvrij te kunnen rijden (na twee flinke vallen) zijn we hierna gaan kijken naar een maatje kleiner om misschien mee te kunnen mennen, maar op de eerste plaats lekker wandelen, fietsen, poetsen etc. En vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier hebben welsh pony’s altijd al mijn aandacht getrokken en moest het dus een welsh pony worden! Zo kwamen we terecht bij een welsh fokkerij waar twee pony’s te koop stonden. Waaronder Rosa. Eigenlijk waren we op zoek naar een ervaren menpony (omdat wij niet ervaren met mennen zijn) en ja, uiteraard komen we thuis met een net beleerde 3 jarige pony
Maar , wel eentje die ontzettend braaf en aanhankelijk is. Wat een superlieve en mooie pony is Rosa, en dat is precies waarvoor we allebei zijn gevallen!
Paspoortje
Kompas Rosa
Welsh Mountain
1.16 m
4 jaar (11-05-2011)

De eerste bezichtiging
We zijn nog een tweede keer gaan kijken, maar al snel hebben we besloten dat ze bij ons mocht komen en zo kwam Rosa op 25 april 2015 bij ons wonen! Hier zag ze Mabey, de shetlander als huisgenootje voor het eerst en dat ging super.

Mei
Rosa had veel moeite met wennen bij ons. Ze veranderde van een rustige pony zoals we haar zagen bij de vorige eigenaar, in een zenuwachtige, drukke pony bij ons. We probeerden haar zo veel mogelijk te laten bewegen en begonnen met af en toe longeren zodat ze haar energie beter kwijt kon.

Deze maand kwam ik via dit forum ook in contact met een van de vorige eigenaren van Rosa en van haar kreeg ik een aantal mooie foto's waar ik erg blij mee ben!

http://myalbum.com/photo/BndDFql6cSLp/720.jpg
http://myalbum.com/photo/Tiv4pkrn5G6L/720.jpg
Juni
Haar vacht bleef dof met hier en daar wat langere plukken haar en daarom we zijn gestart met een vitaminepasta en lijnzaadvlokken. Ook is ze ontwormd en bleek ze veel wormen te hebben.. Rosa werd langzamerhand rustiger en we begonnen met lange lijnen werk en gingen zelfs een klein rondje door de buurt!

Ook werden de dagen warmer kon ik eindelijk haar staart en benen wassen

Juli
Deze maand heb ik eindelijk eens foto's gemaakt op het weiland, wat genoten de dames altijd van het verse gras! Terwijl ik met een boekje in de schaduw genoot van het uitzicht

En ook wandelden we veel met ze

Even een sprongetje naar September
Op een prachtige herfst dinsdag ben ik met een vriendin, mijn hondje Liz en Rosa naar het bos geweest. Wat hebben we die dag genoten!

Ook ben ik deze maand begonnen met de mencursus bij PSC de Dijkgraaf waar ik in maart examen heb! Spannend
En weer een sprongetje naar November
Rosa is bij de tandarts geweest en dat was op z'n zachts gezegd nodig. Ze had erg veel haken, wonden en beurse plekken in haar mond. Arme pownie
Later deze maand ging het wel erg veel regenen en werd het stukje land van de pony's wel erg drassig. Ze stonden alleen nog maar op de tegels en zagen er minder gelukkig uit. Dat was voor mij een teken om op zoek te gaan naar een fijn overwinter plekje voor ze. Al snel vond ik vrij dichtbij huis een geschikte plek! We hebben ze nog diezelfde week gebracht en na een paar dagen was te merken dat ze het hartstikke gezellig vinden in de groepsstalling!

http://myalbum.com/photo/aSWDMjcffYQp/720.jpg
December
Losgooien in de bak (omdat we die nu hebben), wandelen, fietsen en gewoon lekker tutten op stal. Dat is wat wij doen deze maand. En ondanks de temperaturen ons niet laten weten dat het bijna kerst is, horen kerstfoto's er toch bij in december en is mijn vriend vandaag langs gekomen om foto's te maken

Wat ben ik toch blij met deze pony! Nooit gedacht dat ik zo verliefd op een kleine pony als deze kon worden. Ik ben ontzettend trots hoe braaf ze overal mee omgaat en hoe lief en voorzichtig ze is en kan eigenlijk nog steeds niet bevatten dat het echt mijn pony is.
Aankomend jaar hoop ik mijn menbewijs te halen, een leuke menwagen te vinden (heb mijn oog laten vallen op de Gig sulky van de Lemerij) en gaan we rustig met goede begeleiding het mennen oppakken. Maar, we hebben alle tijd en genieten is hierbij het aller belangrijkste!
Voor de liefhebbers en nieuwsgierigen onder ons heb ik nog wat bewegende beelden van vandaag. En de longeerzweep was hierbij niet nodig hoor! Geloof me, een paraplu heeft veel meer effect
https://www.youtube.com/watch?v=2EXaFq5 ... e=youtu.be
Ik ben eigenlijk altijd een stille meelezer, en een groot bewonderaar van de mentopics hier op bokt, maar nu wilde ik mijn eigen paardje ook graag laten zien!
Allemaal hele fijne feestdagen toegewenst en een paardachtig 2016!
Groetjes, Willemijn en Rosa
jullie zijn een top duo dat zie je gewoon, dat er nog vele jaartjes mogen volgen met jullie 2