Ze is behoorlijk veranderd, ik ben zo trots op haar!September 2014
Ik begin even helemaal bij het begin. Ik ging proefrijden maar stiekem vond ik haar niet zo heel leuk.
Mijn instructeur spoorde me aan en toen ben ik begonnen. We hebben aan het begin vooral veel tijd samen door gebracht en conditie opgebouwd, aangezien ze die niet had. Ook was ze nog erg onbespierd. Ze was een beetje saai en vond het allemaal wel goed maar ze was ook heel erg lief.
Oktober 2014
Rustig zijn we gaan opbouwen en steeds vaker zat ik er op, ook begonnen we gelijk al met lessen om het opbouwen wel op een goede manier te doen. Ik kwam er achter dat ze een hele lieve merrie is die graag voor je wil werken en echt haar best voor je doet. Heel veel dingen begreep ze alleen nog niet echt. Langzaam kwam het wel. Af en toe kwamen de stukjes nageeflijkheid er al. Ik begon haar steeds leuker te vinden! Ik heb van deze maand geen foto's.
November 2014
Het rijden ging steeds een beetje beter en we werden steeds een beetje meer een 'team'. Elke week hadden we les en buiten dat longeerde, wandelde, poetste we en zo groeiden we steeds meer naar elkaar toe. Ze zag er steeds een beetje beter uit en ik vond haar steeds leuker.
TanjaxBas hier op bokt kreeg deze maand ook een bijrijdpaard; Taifoen. En zo werd ons eerste buitenritje een feit! Zo lekker, een paard waarmee je alles kan en mag

Zo reden we rond na 2 maanden. Helaas had de eigenaresse alleen maar een springzadel, die niet zo lekker zit.

December 2014
Deze maand volgde velen buitenritjes met Tanja en Taifoen. Tussen de dressuurlessen door hebben we af en toe ook springlessen gevolgd. Springen kan ze erg goed, dat vindt Katie ook echt heel erg leuk. Lekker afwisselend aan het werk, nog steeds was de conditie niet top maar het werd al veel beter!

Januari 2015
In januari hebben we niet veel meer gedaan dan wat we eigenlijk steeds al deden. Lessen, lol maken en lekker bezig zijn met elkaar. Van het saaie paard was niet veel meer over. Ze kreeg veel meer karakter en werd naarmate ze een betere conditie kreeg ook steeds drukker en stouter. Ik had van tevoren nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar af en toe is het echt een draak, lekker doen waar ze zelf zin in heeft
Aan het begin had je iedereen er zo mee weg kunnen laten rijden maar die tijd was wel een beetje voorbij. Toch was ze met mij meestal erg braaf en konden we nog steeds naar buiten wanneer we wilden, ik ben zelfs met haar en Tanja en Taifoen naar mijn huis gereden

Februari 2015
Het was koud maar we gingen vrolijk door met trainen, ook gingen we gewoon nog lekker naar buiten. Verder is er deze maand niks speciaals gebeurd. Na de training mocht ze vaak even onder het solarium met slobber. Mevrouwtje had daar geen enkele problemen mee natuurlijk. Verwend is ze gelukkig helemaal niet.
Maart 2015
Het weer werd weer beter, weer lekker in de buitenbak rijden en vaker springen! Ze werd steeds een beetje heter en vrolijker. Ze mocht weer naar de wei, dat vond ze echt heerlijk. Samen met Tanja en Taifoen hadden we vaak springles, heel gezellig
Ook zijn we in deze maand zijn we met Tanja en Taifoen lekker vaak naar het bos geweest om vervolgens onderweg soms te stoppen voor een ijsje bij de geiten boerderij. Dat vond mevrouw wel heel erg gezellig met al de aandacht die ze kreeg van de kleine kindjes. Een echte kindervriend is het! Ze stond dan zo tevreden, te genieten van de aandacht en vaak ook eten van de kinderen, en vaak at ze nog mee van mijn ijsje ook, ze lust echt alles

April 2015
Alle aandacht die ik haar gaf, deed haar erg goed. Ze werd steeds socialer en knuffeliger. Poetsen vind ze echt heerlijk dus dat deden we vaak. We waren hier al echte vriendinnetjes geworden, van tevoren had ik dat nooit verwacht...

Mei 2015
Tanja organiseerde een fotomeeting en natuurlijk moesten wij daar aan meedoen! In het Amsterdamse bos dus lekker dichtbij. Wat deed ze het goed, ze reageert zo goed op geluidjes. Een geboren fotomodel

[ITP] Fotomeeting met Katie in het Amsterdamse bos hier het topic daarvan voor meer foto's.
Juni 2015
In juni was het heerlijk weer dus lekker vaak naar het bos gegaan. Met Katie kan echt alles, zo fijn. Door het water gaan vind ze echt heerlijk en het liefst dan nog een beetje extra stampen zodat we allebei lekker nat zijn
Ook crossen door het bos vindt ze echt heerlijk, dat is echt haar favoriete bezigheid. Ze kan dan ook heel hard!
Juli 2015
Zomervakantie, oftewel lekker veel naar stal!
Het rijden ging best lekker, ze pakte de dressuur echt heel erg goed op. Daarnaast kon ze soms ook echt heel stout zijn. Als de dingen te moeilijk voor haar werden, zoals achterwaarts, en ik zette door dan moest ze even laten merken dat ze het er niet mee eens was. Als ze het dan eenmaal gedaan had, ging het daarna steeds goed. Die arrogante kop van haar soms is echt geweldig
Het is me er eentje, toch ging het rijden heel erg fijn en deed ze dit niet vaak. Soms had ze zo haar momentjes en ze gaat zeker niet uit de weg voor een goede discussie

Maar zo kon het ook

Augustus 2015
Het rijden ging zo goed dat ik er over nadacht om een startpas met haar aan te vragen, uiteindelijk heb ik dat ook gedaan. Het trainen ging echt goed. Ze deed zo haar best, mijn knappe meisje.
Naast rijden bracht ik ook veel tijd door bij haar in de wei. Het was toch zomervakantie dus tijd genoeg.
September 2015
In september reden we onze eerste officiële wedstrijd en haalde we gelijk een winspunt! Het was nog steeds mooi weer dus de buitenritjes werden nog vaak gemaakt!

Oktober 2015
Helaas werd ze in oktober kreupel, eerst hebben we het een week aangekeken met stappen en koelen. Na een week was het nog steeds niet goed. Gelukkig bleek het niks ernstigs te zijn en hebben we uiteindelijk maar 3 weken gestapt. Taifoen van Tanja is ook een hele tijd niet goed geweest, dus konden we samen aan de wandel. Ondanks dat Katie al een tijdje niks deed en ze wel graag wilde, bleef ze gelukkig braaf met stappen.

November 2015
Langzaam wordt het weer kouder en krijgt Katie weer haar dikkere vachtje. Katie vindt het koude weer helemaal niet erg, een echte Ier.
Ze sloofde zich af en toe eens goed uit in de paddock. 
December 2015
Nadat ze kreupel is geweest hebben we weer even moeite gehad met het rijden maar nu gaat ze weer zo ontzettend fijn! Het is veel beter geworden dan ervoor. We zijn gestart en ondanks dat ik niet heel fijn gereden heb, toch 183 en 186!

Mede dankzij mijn top instructeur, bij wie we trouw elke week gelest hebben, zijn we allebei zo vooruit gegaan en hebben we veel van elkaar geleerd. We zijn heel erg naar elkaar toe gegroeid en ik zou echt niet meer zonder haar kunnen nu. Ik ben erg trots op wat we tot nu toe hebben bereikt in dit jaar en ik kijk uit naar ons volgende jaar! Hopelijk kunnen we dan optimaal van elkaar genieten en nog verder komen, dat zal vast wel gaan lukken.