Januari.
Het jaar begon rustig. Gucci was pas 3 en in 2014 hebben we stapje voor stapje de basis knopjes erop gezet. De winter kreeg hij dus rust om lekker verder te groeien en baby te zijn. Nu gaat hij daar nooit mee stoppen want zelf kleine "zus" Heaven word af en toe nog gek van zijn drang om te spelen.

Eind januari ben ik maar eens opgestapt. Gewoon omdat we er allebei weer zin in hadden. Dat ging zo gemakkelijk en wat was je lief. Als ik terug kijk zie ik vooral een puppy paard maar dat ging snel veranderen...

Februari.
Nog meer rust. Nog meer spelen en af en toe eens lekker wandelen aan de hand. Mijn lijf zat weer eens tegen en jij vond het niet erg om alleen te tutten en aandacht te krijgen. Topper. Je kreeg er ook nog een vriend bij. Een grote broer. Die het voor je op nam als jij je weer eens in de nesten ging werken. Die met je speelde. En die ook weer van jou leerde. Vooral je enthousiasme nam hij over, je absolute bomproof attitude begon ook bij hem aan te slaan. Jullie waren aan elkaar gewaagd.
Maart.
Het zonnetje begon te schijnen. Jij raakte je dikke wintervacht weer kwijt en daar gingen we weer! Gewoon genieten. Geen stress, geen doelen. Gewoon genieten!

April.
Je was jarig. Werd al weer 4! Wat gaat de tijd toch ook snel. We hebben vooral lekker buiten gereden. Want ondanks alles, vind je dat toch wel het aller leukst !

Mei.
Voorzichtig gingen we steeds serieuzer trainen. De reining lag je goed en wat vond je het leuk om te doen. Je werd zo veel sterker, stabieler en behendiger. Je spieren groeiden en al snel begonnen we het kleine iele baby paard achter ons te laten.
Nog steeds genoot je van het spelen met Max.

Ook zijn we voor het eerst op wedstrijd gegaan. Onbekende omgeving. Geen verwachtingen. En wat deed je je best ! De walk & jog pleasure ging niet zo best maar ach daar zijn we toch allebei niet zo'n fan van. Daarna horsemanship. Oh jongen wat ben ik nog steeds trots op jou ! We zijn 4e geworden ! Die wolk heb ik toch echt wel weken op gezeten.

Juni.
Er waren weer koeien clinics. Die ik altijd erg leuk vond om te doen dus zo begon het aan me te knagen. Je was altijd zo relaxed en lief, wat zou jij doen op de koeien... Nou uitproberen dus !
Je mocht helemaal je eigen tempo gaan. Toen de koeien binnen kwamen stond je even op scherp. Wat waren dat nu voor een gekke rond springende dingen??
Nou hop richting de kudde, de eerste koe ging lopen en ja hoor, het kwartje was gevallen. Je vond het geweldig! Je bloeide helemaal op en ik had je nog nooit zo fanatiek gezien. We hebben zo genoten van deze ervaring dus ik beloofde je dat we dit vaker zouden doen. En dat deden we zeker ! Inmiddels al 3 keer geweest en over 2 weken mag je voor de laatste keer dit seizoen !

Later deze maand ging het boomloze zadel voorgoed weg en kwam er een compleet nieuw Ranchman zadel. In alle opzichten mijn droom zadel en wat lag die perfect op jouw rug ! Allebei blij!
Juli.
Wat een drukke maand ! Van onze eerste buitenrit helemaal alleen, tot onze tweede wedstrijd en weer op de koeien !

Augustus.
Je bleef maar groeien. In de breedte vooral. En dat was ook alleen maar goed. Dus lekker verder trainen en buiten rijden. Genieten en oh ik bleef maar meer en meer verliefd op je worden.

September.
Met een verhuizing, een lijf wat tegen werkt en een puppy was er minder tijd voor jou. Ik voel me dan schuldig, jij gaat proberen baby's te maken met de merries in de kudde(wat niet gaat lukken maar proberen kan altijd). Tsjah prioriteiten.
Gelukkig veranderd jouw karakter niet. Dus uit de wei pakken en opstappen. Zo fijn !
https://youtu.be/_Blmz49xBe4
Je kreeg een hele fijne massage waardoor je gegroeide spieren weer lekker ontspannen waren en een nieuw hoofdstel!

Oktober.
De volgende wedstrijd was in aantocht en nu werd het toch wel spannend. Je ging zo lekker lopen dat er verwachtingen kwamen. Als je maar half zo goed zou lopen als thuis zou het al leuke punten opleveren. Dus nog maar even lessen om alles op te frissen. Samen met vaders op zijn pony.

En je werd voor het eerst geschoren want je begon weer op een grote shetlander te lijken en dat zou trainen veel zwaarder en lastiger voor je maken.

November...
Tsjah waar te beginnen... We zouden de 15e op wedstrijd gaan... zouden... 7 november werd ik door de stal eigenaar gebeld. "Er is iets met Gucci. Je moet nu komen! Hij kan niet meer lopen!"
De stress greep mij en in een soort trance kwam ik aan op stal. Gucci stond achter in de wei bij het hooi dus ik ging er meteen naar toe. Zijn ogen stonden mij vriendelijk aan te kijken. Pluk hooi in zijn mond. Dit was Gucci zoals iedereen hem kent. Hij had zijn deken op dus die opgetild maar kon niets aan zijn benen verkennen op het eerste gezicht. Dan maar naar de poetsplaats om beter te kijken... Alleen kon hij echt geen stap verzetten. Zijn linker voorbeen leek verlamd. Hij viel gewoonweg bijna om als hij wilde lopen. Er was geen beweging in te krijgen. Nadat de dierenarts mij verzekerd had dat dit alleen een kneuzing op zijn spier was die vanzelf weg zou gaan, moest hij op stal. De weide uit...
Met heel veel hulp en geduld hebben we hem na ruim 2 uur op stal gekregen. Iedere stap moest ik zijn voorbeen verzetten en toen was ik toch wel blij dat hij dat vertrouwen in mij had...
Daar ging de wedstrijd, daar ging het rijden... Dit werd revalideren...
December.
We begonnen voorzichtig weer je conditie op te bouwen want vooral die en je spiermassa hadden de grootste klap gekregen... Stapje voor stapje ging het weer vooruit en al snel liepen we weer lekker buiten. Wat we lekker blijven doen. Vooral buiten rijden en ongedwongen spiermassa en conditie trainen.

Het begint weer op het oude niveau te komen dus gaan we binnenkort weer echt trainen. Want volgend jaar? Dat word helemaal ons jaar. Want dan gaan we echt de wedstrijd wereld in, nog meer met koeien stoeien en heel vaak crossen over de dijk !
Na iets meer dan 3 jaar bij mij, hou ik iedere dag nog meer van je. Leer ik altijd nog andere kanten van je kennen en blijf je me verbazen met je doorzettingsvermogen en geweldige karakter !