Een overzichtje van de afgelopen 5 jaar in foto's en een paar filmpjes!
December 2010

1. Ons tweede proefritje, nog op haar oude stal
Hier alle foto's van toen ze er net was [ITP] Nieuwe aanwinst voor het eerst ITP!
2011
In de eerste maanden hebben we vooral vanaf de grond gewerkt om bespiering op te bouwen.

2. Zo trainden we regelmatig aan de lange teugel
En ging ze mee als handpaard
Buitenrijden vindt ze het allerleukst om te doen. In de bak werken vond ze destijds vooral Heel Erg Stom. Daar kwam haar eigenwijze karakter meteen naar boven. Staken, omdraaien, voeten in het zand verankeren en doen alsof ze niet thuis was... Dat vergde een creatieve aanpak; ik maakte de bak leuker met hindernisjes en oefeningen en hield het vooral erg kort. Zo kwam ik erachter dat de witte draak gek is op slalommen, balkjes draven en andere dingen.

3. Spelen met TREC-hindernissen
Daarnaast maakten we vooral

4. Heel veel buitenritjes
2012
Selfie!
In de zomer van 2012 ging ze in training om ingetölt te worden. In september gingen we ineens töltend over straat! Weer iets nieuws om mee te werken en om samen uit te bouwen.

5. December 2012 met Jonas in de sneeuw
6. Los balkjes draven in de binnenbak
2013
In maart deden we iets nieuws: dressuurlessen bij een westerinstructeur! Voor ons nieuw, maar voor hem was zo'n gangenpaard ook wennen. Ik wilde graag een instructeur die de focus had op de achterhand ipv de voorkant en die creatief kon omgaan met onze werkpunten. Leuk en leerzaam.
In juni gingen we samen op cursus van Master Trainer Eyjolfur Isolfsson uit IJsland. De cursus sloot goed aan bij de lessen van Colin. Sæunn vond het vooral erg vermoeiend.

7.
In september ging ze mee naar de merriekeuring. Met een schimmel betekent dat natuurlijk wassen, wassen en nog een keer wassen... Bij de keuring lopen de paarden eerst los door de baan, daarna worden ze opgesteld en beoordeeld door de juryleden.

8.
Het hele topic vind je hier [ITP] Eigenwijslander Sæunn op de merriekeuring
2014

9. We beginnen het jaar met sneeuw!
Wat we het liefste doen, zonder of met anderen, zoals hier met Berdien en Flynn!

10. In augustus moest ik helaas afscheid nemen van Jónas. Dit is de laatste foto van mijn gezellige duo samen.
In oktober gingen we samen naar de bijscholing voor Centered Riding instructeurs. Vier dagen samen met andere CR-instructeurs hard werken en veel leren.
2015
Het jaar begon nogal waardeloos. Omdat ik tijdelijk fulltime werkte stond Sæunn 's nachts op stal, zodat ik 's avonds niet in het donker met haar langs de weg hoefde om bij de bak te kunnen komen. Zo kon ik in de wintermaanden gewoon doorrijden. Helaas liep dat anders. In de kerstvakantie ontdekte ik een wondje onder het zadel. Dat werd snel groter. De DA dacht aan schimmel, maar behandeling met imaverol deed niks. Sterker nog, het werd alleen maar erger. Ze had overal op haar rug kale plekken en vooral heel veel jeuk. Na scheren, regelmatig wassen met betadineshampoo en veel antibiotica leek het over. Helaas kwam het nog een keer terug. Uiteindelijk zat ik er in maart pas weer voor het eerst op.

11. Een paar weken later deden we een TREC-training bij Wendy
Hele topic: [TEN-ITP] Lol met je eigenwijslander: PTV-training van TREC-noord!
In mei gingen we weer een weekend op cursus bij een trainer uit IJsland, dit keer bij Trausti þor Gudmundsson. Trausti is de grondlegger van nieuwe wedstrijdvorm Tölt in Harmony, die dressuurmatig wat meer verlangt van de combinatie dan tijdens andere IJslanderwedstrijden, precies waar ik ook mee bezig ben. In één woord ge-wel-dig! Heel hard werken, keihard gewezen worden op je fouten, veel lol en vooral heel inspirerend! Zo inspirerend dat we in oktober weer een lesdag van hem hebben gedaan en ook voor de weekendcursus in het voorjaar van 2016 heb ik me al opgegeven!

12. In de les bij Trausti
Buitenritje tijdens zonsondergang
In november deden we een fotosessie in de mist. Daar zijn echt prachtige foto's uit gekomen! Wil je ze allemaal zien, kijk dan vooral hier: [ITP] Knappe witte IJslander in de herfstmist - door IsaCalixa

13.

Wedstrijden rijden doen we (nog) niet, maar deze maand doen we wel voor het derde jaar op rij mee aan de videowedstrijd van de ijslandervereniging, waarbij je thuis een filmpje opneemt en tölt en 1 andere gang naar keuze laat zien. Tölten is nog niet ons sterkste punt, maar het gaat volgens de jury wel elk jaar een stukje beter. Ik ben benieuwd wat we voor punten gaan krijgen. Tölt gaat tegenwoordig zo
14.

15. Afgelopen weekend! De kleine witte maakt het me niet altijd even makkelijk, maar ik geniet volop van dit eigenwijze ding! Op naar de volgende vijf jaar, vol nieuwe avonturen!
die zwarte beentjes zijn geweldig.
Ik weet nog goed dat je terug kwam vol verhalen over je proefritje