na 3 jaar lang kreupelheid (lees: een half jaar in totaal gereden) was het dan zover dat ik je voorgoed moest laten gaan.

Tja, school begon weer en dit moest ik dus weer doen op een schoolpaard doen..
dit jaar was het Che! net uit het land geplukt dus hij zag er niet uit

Che is een 8 jarige ruin van Hemmingway, 175 hoog.

vanaf het begin was ik dol op Che en we gingen lekker lessen!
oktober 2014,
het springen was altijd dramatisch met mij, ben ooit een keer gevallen, sleutelbeen goed stuk, maar Che redde mij steeds en ik begon het springen met hem steeds leuker te vinden!

op 4 oktober kregen wij te horen dat NHB Deurne zijn deuren ging sluiten, veel mensen van school hadden opeens interesse in de schoolpaarden en er kwamen zelfs al handelaren kijken, ook voor Ché!
november 2014,
het hebben van een eigen paard miste ik toch wel heel erg, lekker boscrossen in de vakantie zat er dit jaar ook weer niet bij. Che en ik moesten op school blijven voor de weekdienst en op de andere schoolpaarden passen. een paar mensen uit mijn klas hadden hun school paard mee naar huis, ook vanwege interesse voor het kopen van een schoolpaard.
een vriendin van mij zei, eef wil jij che niet kopen? jullie zijn een leuke combinatie! en het springen gaat super!! ik heb meteen mijn voormalige stage gebeld met het idee en voor advies!
hij vroeg om een standfoto en zei dat ik moest vragen of ik hem in de kerstvakantie mee kon nemen zodat mijn stagebegeleider hem even in levende lijve kon bekijken!

eind november hadden we een onderlinge leerlingenwedstrijd, leerlingen zijn verplicht om mee te doen,
Dus HC mee gedaan en dan rijden we voor 3 winst! toen was ik echt helemaal om

eind December 2014,
Meeneem contractje ondertekend, trailer laden ( lees: Che wou niet mee) en op naar mijn stage!
volop 2 weken lessen, springen, mee doen aan de onderline wedstrijd springen en natuurlijk het belangrijkste, vond mijn stage begeleider het een geschikt paard voor mij om mijn examens ermee te halen!!??
Natuuurlijk vond hij dat!!!!!!!!
Januari 2015
3 januari terug op school, gelijk naar de docente gegaan die het verkoop van Che regelde,
12 januari was hij dan toch echt van mij!!!

20 januari kon ik dan eindelijk met mijn vriendinnen mee naar het bos!

onze eerste officiële wedstrijd,
2 winst in de B dressuur en een fijn rondje in het B springen met helaas 2 balkjes en 1 stuurfout daardoor een weigering, maar voor de eerste keer zeeeeeeeeeeeeeer tevreden!
Februari 2015
Stage begon, lessen lessen lessen en nog eens lessen!
daarna lag ik er heel even uit door een operatie, dus che werd gereden door een vriendin en me stagebegeleider

Maart 2015
lessen op stage en het gaat zo zijn gangetje.
April 2015
onze eerste wedstrijd ergens anders en onzemei eerste wedstrijd buiten, spannend joh!
maar ach, Che zet gewoon 2 hele goede proeven neer en we gaan met 2 eerste plaatsen naar huis!
linkje: http://nl.tinypic.com/r/110fw9k/9
Mei 2015,
onze eerste springwedstrijd op gras! eerste rondje foutloos, in de barrage alle balken eraf en in het 2e rondje ook wat balken. maar ach wat was ik trots, eerste winstpunt binnen!!!!

Juni 2015
hier en daar wat springwedstijdjes,
lessen lessen en nog is lessen! het examen voor NHB deurne kwam eraan!
en natuurlijk reed ik die met Che! wat was ik zenuwachtig, en wat ging het beroerd...
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar! ik ben geslaaaaaaaaaaagd!!
na het examen zijn we door gereden naar mijn nieuwe stal, want stage was afgelopen.
Juli 2015 stond in het teken van de kringkampioenschappen,
de B gaat niet door naar hoofddorp maar ik wou me graag een beetje meten met de andere..
72,5 stijl punten, wat zou duiden op een podium plaats.. maar helaaaaaas op de laatste een balkje..!
maar het was om ons te testen, en wauw ik kan toch zeggen dat het hartstikke goed ging!
eind juni was CH schoorl, kampioenschap voor de andere kring. ik was altijd graag op CH schoorl dus dit jaar wou ik natuurlijk ook een rondje springen!
een 7e plaats van de 37 deelnemers, Hoe trots kon je zijn op je schoolpaardje!!
hier nog een plaatje van het losrijden op CH schoorl
linkje: http://nl.tinypic.com/r/mhzyol/9
juli 2015 stond in het teken van plezier hebben
zo zijn we naar dijkgatbos en Renswoude geweest om te crossen,
hebben we wat wedstrijdjes mee gepikt en lekker naar het strand geweest!
ondertussen zijn we alweer l1 startgerechtigd!!

Augustus 2015
Vakantie tijd! Che ging lekker met mijn nieuwe verzorgster ( meisje van 13) aan de slag en ik zat lekker in Turkije, eind augustus kwamen mijn kleine neefjes op visite en toen heeft Che bewezen dat het een ideale kinderponypaard is!

September en oktober 2015
mijn nieuwe school begon en er was haast geen tijd voor Che, hij stond zelfs even te koop omdat ik het gewoon zielig vond. gelukkig hebben mijn vriend en mijn moeder dit tegen gehouden en mij geholpen met het verzorgen van Che, zodat ik in het weekend soms nog wel is een wedstrijdje mee kon pakken
( ik reed alleen op donderdag, vrijdag zaterdag, en dan zondag wedstrijd en op woensdag deed mijn verzorgster Che)
al gauw stopte ik met mijn opleiding en kon ik weer lekker verder met het trainen van Che!
November 2015,
weer lekker een wedstrijd maandje!
ondertussen zijn we l1+8 en B +7 !

december 2015.
ik ben overgestapt van vereniging, ben gaan lessen bij iemand anders en
in deze maand hoop ik mijn laatste 3 punten in het B springen te halen!
we gaan lekker verder met lessen en in januari vieren we ons 1 jaar samen zijn!

ik hoop nog heeeeeeeeeeeeel lang van Che te kunnen genieten en nog veeeeeeeeel meer van hem te kunnen leren!
hier nog een transformatie foto: