Nieuwe aanwinst (AV) en de kennismaking met de kudde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Nieuwe aanwinst (AV) en de kennismaking met de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:50

Afgelopen zaterdag heb ik samen met bokker AniekR mijn nieuwe aanwinst opgehaald. :D Dat was nog een flinke onderneming, aangezien ik bij Delfzijl woon en de nieuwe aanwinst in de buurt van Bergen op Zoom stond. Ik zal jullie de details besparen. :+

Dit is haar: Shadylah W, een 17-jarige Arabische Volbloedmerrie van de hengst Pepton. Shadylah is blind aan haar rechteroog. Dat ziet er misschien een beetje vreemd uit, maar ze heeft er geen last van en ze is er bovendien niet minder lief of leuk om. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Eerst mocht ze kennismaken met Roos, de 5-jarige Welsh NWR merrie van AniekR.

Afbeelding

Nogmaals Roos, maar nu met haar vriendin Lies, een 6-jarige Welsh NWR merrie (ook van AniekR). Ze wilden graag hun buiken even showen. :D

Afbeelding

Lies keek eerst nog een beetje bedenkelijk. }:0

Afbeelding

Maar ze pakten hun normale leventje al snel weer op. Op deze foto is ook Shiva te zien, mijn 16-jarige NRPS merrie.

Afbeelding

Mijn Welsh B jaarling Yazhi TC (gefokt door bokker Chantalll) kon echt niet meer wachten om Shadylah te ontmoeten. }>

Afbeelding

Shadylah moest eerst even wennen aan Yazhi's enthousiaste aanpak...

Afbeelding

Maar het ijs was al snel gebroken.

Afbeelding

Wat er vervolgens gebeurde riep bij ons wat vraagtekens op. Yazhi was namelijk wel erg gecharmeerd van Shadylah. Het leek er zelfs op dat ze dacht dat ze een hengstje was. :=

Eerst even snuffelen.

Afbeelding

Dan flemen zoals een hengst dat ook graag doet.

Afbeelding

En toen... :x

Afbeelding

Zoals jullie zien is Yazhi een nogal brutale opdonder. }:) Ik hoop dat Shadylah wat meer haar grenzen gaat aangeven. Bijvoorbeeld als Yazhi haar deken test... ~~}> Gelukkig heb ik nog een paar dekens liggen, want ik ben bang dat deze geen lang leven meer zal hebben. := Hopelijk kan ze volgend jaar zonder deken staan.

Afbeelding

Aan deze kant kun je er ook in bijten. _-:(

Afbeelding

En nog een mooie foto van haar koppie. <3

Afbeelding

We hopen dat het lukt om Shadylah komend jaar drachtig te krijgen. Ik zoek een leuke hengst voor haar, maar daar zal ik nog een apart topic over maken. Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden!

Akshay

Re: Nieuwe aanwinst (AV) en de kennismaking met de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:05

Hee wat leuk om te zien :) saartje :)
Ze ziet er rustig en blij uit.
Op stal is het wel wennen dat scheef gehouden hoofdje te missen. Die deken loze ijsbeerfjord in de wei ernaast is mijn pony :)

Veel plezier met Shadylah

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 23:11

Dankjewel, wat leuk dat je reageert! :D Ik kan me voorstellen dat ze gemist wordt, ze is zo'n schatje. Leuke fjord heb je!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 00:09

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:14

Wat een knappert! <3
Heb je haar gekocht als fokmerrie of mag ze ook aan het werk?

AniekR

Re: Nieuwe aanwinst (AV) en de kennismaking met de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:28

Jeej Saartje!
Mooie aanwinst in onze kudde hoor! Kan niet wachten tot we mannen voor haar gaan bekijken!