Appaloosa Magic Dreamer, een jaar lang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Appaloosa Magic Dreamer, een jaar lang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 19:15

Een jaar lang Magic Dreamer: het jaar waarin we zijn overgestapt op het westernrijden, het jaar waarin we droes hebben gehad, een trailer hebben gekocht en heel veel leuke dingen gedaan hebben!

Januari/februari
De voortgang in het rijden bleef een beetje hangen, ik had het idee dat we op een punt waren aangekomen waarin we samen niet echt meer verder konden komen op dressuurmatig gebied. Magic is een westernpaard, neerwaarts gebouwd, de oprichting was voor mijn gevoel op zijn max en we hadden beide niet heel veel lol meer in het rijden. We zullen vast nog wel verder gekomen zijn als we echt hadden gewild hoor, maar ik weet niet of ik Magic hier een plezier mee gedaan zou hebben.Voor Magic bij ons kwam is er wat geknoeid met de verschillende disciplines: hij is western ingereden, heeft ook een enkel wedstrijdje gelopen en is uiteindelijk verkocht, toen wij hem kochten zat er een dressuurzadel op, maar de knoppen waren ver te zoeken.
Afbeelding

Maart
Besloten om ons helemaal te gaan richten op het westernrijden, instructrice gezocht, zadelmaker laten komen voor een westernzadel en lessen genomen.
Afbeelding

Tevens heb ik haren van Magic opgestuurd naar Amerika voor een test op de erfelijke spierziekte PSSM. De vader van Magic had deze spierziekte en ondanks dat we nog geen symptomen hadden opgemerkt wilde ik het toch wel zeker weten. Stiekem waren we toch wel erg angstig voor de uitslag, PSSM is niet niks. We hebben dan ook een klein feestje gevierd toen de uitslag negatief terug kwam *\o/*

April/mei
Weinig foto's deze maand, we zijn lekker doorgegaan met lessen en reden zo nu en dan een rondje buiten. Het westernrijden bevalt super! Magic is soepeler dan ooit te voren, kan opeens op de linkerhand ook buigen en is bijna nooit meer gevoelig op zijn rug.
We gingen weer met de pont naar de overkant van het kanaal om heerlijke ritten te maken in Spaarnwoude. De pont blijft toch een leuke beleving, Magic vindt het totaal niet eng en vind alles reuze interessant.
Afbeelding

Juni
De eerste zomerdagen hebben we gelijk flink benut, het water in in Spaarnwoude, wat een lol hebben we gehad die dag!
Afbeelding
Afbeelding

Terug bij de pont was het wegens een ongeluk aan de andere kant ontzettend druk op de pont, wij staan met paard altijd tussen de auto's, maar dan moet er natuurlijk wel wat plek zijn. Van de pontmeneer mochten we eigenlijk niet meer mee terug, tenzij we tussen de fietsers wilden.. Geen probleem natuurlijk }:0
klik

Juli
DROES op stal. Onze paarden staan in een kudde van zo'n 20 paarden en dan staan er nog een stuk of 10 samen in een andere paddock (shetlanders en de oudjes). Het eerste droesgeval heeft 6 weken lang apart gestaan, maar paard achter paard kreeg ook droesverschijnselen. De stal heeft besloten om de zieke paarden dus in de kudde te houden, het dieptepunt was 17 ziektegevallen op hetzelfde moment. We draaiden met z'n allen wisseldiensten om alle zieke paarden te voorzien van de beste zorg. We hebben met zijn allen abcessen uit staan spoelen, riet geplukt voor de paarden die slecht aten, hooi weken zodat het wat minder zeer deed met slikken, ronde achter ronde alle paarden getemperatuurd.. Gelukkig viel het in de meeste gevallen erg mee: koorts, beetje snot, enkele dagen wat last met slikken. Ook Magic viel onder deze gevallen. Hij heeft 15 dagen koorts gehad, had af en toe een snotneus en heeft 3 dagen wat minder goed gegeten. Helaas golden deze milde verschijnselen niet voor alle paarden, een aantal hebben toch een abces gehad en een enkeling had het zo benauwd door de snot dat er toch medicatie aan te pas moest komen. De meeste paarden hebben het zonder gedaan.
Afbeelding
snotneus

Augustus
De laatste nasleep van de droes, helaas is het laatste ziektegeval, een oude shetlander, overleden aan een hartaanval tijdens het opladen om naar de kliniek te gaan. Treurige dagen, zeker omdat de rest van de paarden het eigenlijk zo goed gedaan hadden.

Ook begon deze maand het opbouwen en dat viel toch echt wel tegen. Spieren waren weg, oude kwaaltjes kwamen hierdoor weer boven en we hebben er allerlei dingen in moeten stoppen om de spieren maar weer zo snel mogelijk terug te laten komen. Door jaren verkeerd belast te zijn geweest heeft Magic snel een gevoelige rug, met de spieren die hij had ging het prima met zijn rug en had hij met poetsen nooit meer dat hij inzakte als je te hard op zijn rug poetste. Helaas kwamen deze dingen dus weer terug.
Afbeelding

September
Aangezien mijn ouders een nieuwe auto hadden gekocht die een trailertje mag trekken, hebben ik en mijn vriend stad en land afgereisd om een trailer op te halen. We zijn van Noord-Holland naar Groningen gegaan en van daar door naar Limburg. Uiteindelijk thuis gekomen met een trailer. Na wat opknap werk hebben we nog kunnen genieten van wat mooie zomeravonden op het strand.
en een lol... :+
Afbeelding
Afbeelding

Oktober
Voor het eerst zonder andere paarden met de trailer weg, samen met mijn ouders naar het strand. Weer ontzettend genoten! Ondertussen gaat het ook weer goed met de rug van Magic, geen gevoeligheden meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog een herfstritje door ons 'eigen' Spaarnwoude met mooie herfstkleuren
klik

November/december
Het is weer koud en nat aan het worden dus de leuke uitjes houden een beetje op. We genieten nog van de mooie dagen en trainen lekker rustig verder. Op 30 december is Magic alweer 4 jaar van ons.
Afbeelding

Ik kijk terug op een jaar met voornamelijk hoogte punten, ook het droesgebeuren wil ik niet bestempelen als een ontzettend dieptepunt (voor ons dan niet in ieder geval): ik ben blij dat het nu gebeurde, Magic is dit jaar op zijn allerbest geweest wat betreft lichamelijke en geestelijke gezondheid en kon het dus met gemak overwinnen. Als hij het 2/3 jaar terug had gekregen was hij waarschijnlijk vele malen zieker geweest.

We hebben alweer heel veel plannen voor het nieuwe jaar: dagritten door het bos/duin/over het strand, een westernwedstrijdje meepikken en kijken waar we staan, ik hoop van de zomer misschien een weekend naar de Veluwe te kunnen en we gaan vooral weer heel veel genieten.

Afbeelding
Op naar 2016! *\o/* Reacties zijn welkom!! :D

sunnybellami

Re: Appaloosa Magic Dreamer, een jaar lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:19

wat een leuk paard!

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:22

Leuk paard :)
En leuk overzicht, het western staat jullie prima
veel plezier voor 2016 gewenst

gita1501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:26

Leuk overzicht Britt! Magic blijft een knapperd. Veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen, maar dat gaat zeker lukken zo te zien :D

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:27

Leuk paard!!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 19:38

Bedankt allemaal!! :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:39

Wauw, wat een cool paard ! En dat zowel qua uiterlijk als qua karakter want zeg nu zelf, ze nemen niet allemaal zo maar eventjes de overzet.
En ik wil er ook bij zeggen dat ik het knap vind dat jij als baasje zo zijn eigenheid respecteert! _/-\o_

Nog veel plezier en geluk met hem!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 22:23

Bedankt Lukasje! Hij is wat betreft karakter ontzettend cool ja, heel fijn <3 Hij is altijd overal voor in.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:42

Toffe foto's en een superleuk paard +:)+
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie strandfoto's.... ^) :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:49

je hebt een schitterend paard ! :j

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 09:52

Bedankt! :D

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:46

Die foto's op de boot :D geweldig! Heel veel plezier nog samen

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:59

Wat een leuk dier! En dat hij zo makkelijk op de pont gaat enzo, ideaal! :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:29

Bedankt! Met de pont is echt ideaal, we hebben er zo ineens een heel recreatiegebied met ruiterpaden bij :D Normaal moest ik het doen met de polder.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:14

Gaaf dier zeg! En wat gaat dat lekker samen :D

Gelukkig heeft hij niks overgehouden aan de droes :o

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 08:08

Bedankt! Blij inderdaad dat we er zo goed doorheen gekomen is :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:00

magic! <3 <3 Wat leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!

Top team!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:50

Wat leuk om van je te horen Marcella! Bedankt voor je bericht! :D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:30

Prachtig wat een leuk paard enne wat een machtige ,achtertuin, heb je :)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:46

Wat een leuk paard, grappig hoor met de pont. Heerlijk rijden lijkt het me daar.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 08:00

Bedankt! En uitgelicht :D *\o/*

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:05

Wat een leuk overzicht.
Leuk paard heb je.
Kom eens gezellig mee starten op een wedstrijd van de AAHCH.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:50

Magic is prachtig! :D
Het rijden ziet er allemaal zeer relaxt uit, lekker genieten :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:53

Wat een knap en stoer paard!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:37

Wat heb jij een onwijs gaaf paard en wat mis ik mijn appie als ik je foto's zie <3 heerlijk team zijn jullie!