2015, een jaar dat goed begint en slecht eindigd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

2015, een jaar dat goed begint en slecht eindigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 22:57

Het is alweer bijna 2016 en de tijd is echt heel snel gegaan.
op 4 januari begon ik met het verzorgen en rijden van Bambi, een KWPN merrie van 9 jaar.
Vanaf dag 1 was ik al helemaal weg van haar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Februari kwam, een aardig rottige maand voor ons. Bambi had een rotstraal en gat in haar hoef. 3 weken lang elke dag haar hoef inspuiten, niet het land op, niet rijden. We gingen lekker veel wandelen, mijn vriendin haar broertje was jarig dus daar gingen we gezellig langs. Verder ook lekker veel geknuffeld, vertroeteld en een klein begin met vrijheidsdressuur (lees: kusje, nee schudden, flemen en achteruitlopen)

Afbeelding

Afbeelding

In maart mochten we weer rijden, en we hadden veel plezier samen. We hadden les, en gingen verder met vrijheidsdressuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

April.. Ook geen makkelijke maand voor ons. Ik kreeg een appje van haar eigenaar dat ze vast had gezeten in het prikkeldraad en de onderkant van haar bovenlip een hele grote snee had. De dierenarts kon het niet meer hechten en moest een stuk wegsnijden. Na school was ik meteen naar haar toe gegaan, ze was nog helemaal in dromenland. Ik ben bij haar gaan staan en gewacht tot ze bij kwam, en toen ze bij kwam hinnikte ze naar me. Dat liet mijn hart echt helemaal smelten. We mochten 2 weken niet met bit rijden, nou geen probleem! Bitloos is veel leuker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mei, een maand met nieuwe hoogte punten! 2 mei hadden we onze eerste wedstrijd. Maar toch bleef ik vrijheidsdressuur het leukste vinden. Dus ook daar kwamen we steeds verder mee, jambette, spaanse pas,spagaat enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook mijn vriendin kwam even foto's maken in mei

Afbeelding

Afbeelding

Juni alweer, wat gaat de tijd snel. Dit was een lekker rustige maand. Maar toch wel met iets waar ik enorm trots op ben. Bambi kan stijgeren!
Heb helaas geen foto's van de eerste keren, het kwam totaal onverwacht. Het was nog niet hoog, tot mijn knie ongeveer maar het begin was er!

Afbeelding

Afbeelding

sinds een paar weken kwam ze ook naar mij toe gerend in de wei, en hinnikte ze naar me op stal en in de wei

Afbeelding

Afbeelding

Juli, weer een rustige maand. Maarrrr wel onze eerste KNHS wedstrijd! Naast de wedstrijd begon ik steeds meer plezier met haar te beleven inplaats alleen maar dressuur. (ik mocht van de eigenaar niks anders dan dressuur doen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk goed oefenen voor de wedstrijd!

Afbeelding

Afbeelding

En dan was het zo ver, de witte hekjes waren wel heel eng maar ze deed het super goed! 1x 2e en 1x 3e

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Augustus, een super maand! Bambi stijgerde voor het eerst hoog (hoger)! Ook de eerste stijger met mij erop was een feit! Nog niet hoger dan mijn knie maar dat maakte niet uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een filmpje van de eerste goede stijger:
https://www.youtube.com/watch?v=23h28IUvfdY

September, helemaal gek op elkaar. We hadden enorm veel lol

Afbeelding

Afbeelding

we gaan naar oktober, wat een rot maand.. Het begon leuk

Afbeelding

Afbeelding

Maar het werd al snel een drama.. 27 oktober. Ik kreeg via via te horen dat ze te koop staat, en ik wist van niks! Eigenaar gevraagd, ze wilt een ander soort paard. Nouja, ik ging helemaal kapot van binnen, zonder Bambi..
https://www.youtube.com/watch?v=eqjOMQ0dXd8

Laten we snel naar november gaan. Nog altijd even verdrietig, ging ik wel naar haar toe.
Mijn vriendin kwam foto's maken, op de laatste dag met haar. Maar dat wist ik nog niet.
Ik was ENORM trots op haar, ze stijgerde echt hoog voor het eerst met mij erop. Ik kon wel huilen van geluk! En we kregen les van Eva Roemaat! mijn droom kwam uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

--------

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

totaal niet verwacht dat ze zo hoog ging, vandaar mijn houding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een foto waar ik heel trots op ben
Afbeelding

Nog 2 zelf gemaakte edits

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas.. Ik kreeg woensdag avond laat te horen dat ze donderdag (26-11) weg zou gaan. Een normaal afscheid zat er niet in, om 8 uur in de morgen was ik bij haar om gedag te zeggen 'Ik hou van je voor altijd onthoud dat'
De eigenaar wilt niet zeggen waar ze heen is en zei: Je zult Bambi nooit meer zien

Ik mis haar nu al..
Laatst bijgewerkt door Amado op 12-12-15 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

FlyingHuman

Re: 2015, een jaar dat goed begint en slecht eindigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:09

Jou verhaal raakt me wel, ik herken het. Wat rot van de eigenaar! Heel veel sterkte ermee! Prachtige foto die laatste, de band die jullie hadden straalt uit deze foto, sterkte!

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:20

Ah daal.. Heel veel sterkte nog, het had niet zo mogen lopen.. :(

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:21

Wat een naar eind heeft dit mooie verhaal gekregen zeg! Gelukkig heb je prachtige foto's met prachtige herinneringen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:25

Wat zonde dat je haar moet missen. Ik hoop dat de eigenaar ook een bokker is, en dit ziet zodat je Bambi misschien nog eens kan opzoeken.

Agossie

Re: 2015, een jaar dat goed begint en slecht eindigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:27

In verband me veel te veel foto's gaat dit topic tijdelijk op slot.