Zo is het begonnen toen ze hier kwam, een kleine bol wol met rare afgeknipte manen. Nog niet onder het zadel beleerd maar dit verliep al snel zonder problemen.

In het begin deed ik weinig met haar omdat ik vaak aan het rijden was op mijn bijrijdfjord. Vera heeft een heel pittig karakter en een knuffelpony is het absoluut niet dus was het af en toe een rondje rijden en weer op de wei. Mijn zusje begon fanatieker te rijden en ze ontdekten al snel de leuke kanten van het rijden, al ging dit niet zonder slag of stoot want Vera heeft een duidelijke ruiter nodig. De nodige bokjes en omdraai momenten waren er vaak genoeg

Veelzijdig is ze wel want we kunnen alle kanten met haar op, en schrikken dat doet ze niet snel. Meelopen in de stoet voor Koningsdag was dus ook absoluut geen probleem.

Helaas kwam ook het moment dat mijn zusje te groot werd, en kwam ze een tijdje stil te staan. In die tijd was ze wel beleerd voor de kar maar op dat moment deed ik daar nog weinig mee. Ondertussen was er wel vaak quality time

Toen kwam ik op internet een sulky tegen en begon ik me te verdiepen in de mensport. Het leek me wel leuk om dit weer op te pakken omdat ik niet meer vaak kon rijden. Oh en wat zat ze vol pit toen ze voor die wagen stond, het leek wel alsof de rem ver te zoeken was.

En de klik die we van af de grond misten kwam met het mennen helemaal tot stand. Ik begon de knopjes te ontdekken en Vera had er meer plezier van. Zodra ze ingespannen was stonden de oortjes naar voren en de hoefjes te trappelen om te mogen gaan. Wat was en ben ik trots op jou

Ook gingen we oefenen met parcourtjes en kreeg jij een mooi nieuw tuig

Ondertussen is het jaar al weer bijna om, en ik hoop volgend jaar ook te mogen starten met wedstrijden in de hobbyklasse. Dit om ook te mogen proeven hoe het is om op wedstrijdterrein te rijden, dit is voor ons beide nieuw maar lijkt me een leuke uitdaging om samen aan te gaan!