Henk de bonte, en Honduras de palomino. Henk van Mei en Honduras van Juli..

In hun nieuwe verblijf, hier zie je pas goed hoe klein ze waren. Vooral Honduras.

Een paar weken daarna lieten we ze checken door de veearts. Ze hoesten beide wat en hadden soepoogjes. Dierenarts geweest en ze hebben beide een lichte antibiotica kuur gehad, en spul voor de luizen. Want ze zaten onder de luizen.. Toen hebben we ze geschoren en dikke dekentjes op gedaan, zodat ze niet nat bleven met het wassen voor de luizen.. ('s nachts stonden ze binnen)

Na een paar weken bleef Henk hoesten, dierenarts wilde niet gelijk weer antibiotica er in, en hij vond dat ze wat weerstand op moesten bouwen dus we moesten het in de gaten houden. Maar in eens werd hij heel benauwd, en begon hij heel erg te pompen en te piepen met ademen.. Snel de veearts weer laten komen. We schrokken ons dood, zware longontsteking.. en of hij de nacht ging halen was maar de vraag.. Wat voelde ik me vreselijk..
We kregen antibiotica spuiten die we hem 's ochtends en 's avonds moesten geven. Hij kwam de nacht door!!
Dit topic maakte ik toen.. [VVDD] Mijn kleine Henk is ziek..
Voor het eerst weer even buiten na een week. Honduras werd nogal gek binnen, maar ze kunnen ook niet zonder elkaar.

Na een tijdje mochten ze weer buiten spelen!

En met de andere paarden ging het ook prima!

In Maart kwam Lisa van Vlaanderen foto's maken! (Ze liepen maar een paar minuutjes zonder deken voor de foto
)

Ze speelden ondertussen lekker door, en kregen steeds meer praatjes

Beste vriendjes met de 5 jarige hengst Fly
(nu verkocht)
Maar helaas zat het allemaal niet mee.. In Mei haalde we de pony's 's avonds naar binnen en liep Honduras op 3 benen. Ah zal wel een hoefzweer zijn.. Maar nee, geen warm hoefje. Dierenarts gebeld, binnen 10 seconde zei hij.. maar dat is gebroken.. Iets wat je nooit wenst te horen bij je paard. Het was 23:00 's nachts, dus hij heeft hem pijnstillers gegeven en gespalkt, en we zijn de volgende ochtend naar de kliniek gereden voor rontgen foto's. Iets wat ze niet veel hoeven doen bij die kleintjes.. (veel eigenaren laten ze dan inslapen)
We hadden besloten om te kijken hoe de breuk was, en als er kans was dat hij weer pijnloos rond kon rennen, we absoluut door gingen! Maar als het echt heel slecht was, we hem in lieten slapen.
De breuk zat op een gunstige plek! Hij werd ingegipst, en moest 6 weken boxrust..
Hij kreeg een eigen stalletje, samen met Henk. Want die 2 zijn onafscheidelijk..
Ik kwam ze vaker zo tegen dan in hun stalletje
(ze ontsnapte steeds
)
Uiteindelijk heeft hij 8 weken in het gips gezeten, en moest hij daarna wennen in een stalletje alleen zonder gips. Aangezien ze niet zonder elkaar kunnen, heeft mijn vriend weer iets in elkaar geknutseld in de paddock. Dat Henk toch los kon, maar ze elkaar konden zien!

En nu? Helemaal happy met hun eigen nieuwe stal! En zijn ze brutaler dan ooit
..

Bedankt voor het kijken!

te schattig gewoon..