3 jaar met bliksem.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

3 jaar met bliksem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 02:54

Aangezien mijn topper helaas al een tijdje niet meer bij mij woont vond ik het toch wel leuk om even een overzichtje te maken.

Toen ik 13 jaar was begon mijn zoektocht naar een grote, ervaren Tinker. Deze zoektocht ging alleen een beetje anders toen ik een bambi paardje van 2 en half tegen kwam.

Afbeelding
Bij onze eerste ontmoeting waren we meteen verlieft.

Dit moest hem worden dat was zeker! Mijn ouders vonden dit allen niet zo'n goed idee, een groene pony met een groene ruiter ging nooit werken. Maar na heel wat nachtelijke discussies hebben we toch besloten om hem op te halen.

Het eerste jaar hebben we hem lekker in de wei gegooid. Daar naast zijn we begonnen met grondwerk, borstel, scheren en heel veel wandelen. Dit allemaal deed hij perfect! Zo'n brave pony hadden mijn meeste stalgenoten nog nooit gezien.

Afbeelding
Daarna zijn we begonnen met het inrijden van mijn scharminkel. Ook dit deed hij super braaf, op een paar kleine ongeplande galopjes na deed hij het alof hij nooit anders gedaan had.

Na dit een tijdje gedaan te hebben begonnen we met het echte werk. Springen, buitenritten, Western en cross, we hebben het allemaal geprobeerd. Het ging niet altijd zonder pijn en moeite maar dat was eigenlijk altijd mijn schuld.

Afbeelding
Voor het eerst zonder zadel op een hele vieze pony.

Afbeelding
Mooi staan.

Afbeelding
Wandelen in het bos.

Afbeelding
Beleren voor de kar.

Toen bliksem net 5 was kregen we helaas het nieuws dat we van pension stal moesten veranderen.

Afbeelding
Bliksem in de nieuwe pension stal.

Hier ging het helemaal mis. Bliksem mocht alleen nog maar in de stapmolen en kwam eigenlijk niet buiten. Bliksem werd vervelend tegen andere paarden, vervelend tegen mij en vrij agressief tegen de stal baas. Rijden of longeren kon niet meer veilig, ik werd mee gesleurd of eraf gegooid.

Na een maand hebben toen besloten om terug te gaan naar de pension stal waar mijn eerste paard stond. Dit was een stuk duurder en er was geen bos maar tenminste kon bliksem weer naar buiten in een kudde.

Afbeelding
Bliksem voor het eerst in de bak op stal Simba.

Op deze stal besloot ik ook dat ik te lang werd voor bliksem. Alleen mijn bijrijder reed hem nog en we zijn toen op zoek gegaan maar een nieuw plekje voor hem. En gelukkig wou de eigenaar van de stal hem graag over kopen!

Afbeelding
Lekker buiten.

Afbeelding
Onze laatste wandeling samen.

Afscheid nemen is altijd moeilijk maar bliksem heeft nu een goed huis. Het is een gouden pony waar ik heel veel van geleerd heb en hij word nu gebruikt om ruitertjes ook veel te leren.

mie123gie

Re: 3 jaar met bliksem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:16

Zijn er toevallig ook mensen die bliksem kennen van de manege waar hij nu staat?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:44

Leuk zeg! Ik ken hem niet.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:46

Ik rijd op die stal! Heb hem bij de vorige wedstrijd staan invlechten voor mijn zusje. Heerlijk beest!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 22:01

Femke_Nikita schreef:
Ik rijd op die stal! Heb hem bij de vorige wedstrijd staan invlechten voor mijn zusje. Heerlijk beest!

Wat leuk! Doet hij het een beetje braaf in de lessen nu het kouder word? Hij was bij mij namelijk heel fris rond deze tijd van het jaar.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 07:33

mie123gie schreef:
Femke_Nikita schreef:

Wat leuk! Doet hij het een beetje braaf in de lessen nu het kouder word? Hij was bij mij namelijk heel fris rond deze tijd van het jaar.

Ik zie hem niet veel in de lessen lopen omdat ik op een andere dag rijd. Maar laatst deed hij mee aan de proefjes met 1 van zijn leasers (jaja hij was zo in trek, meteem geleased) en toen deed hij het zo super! Keurige 2e plaats met een heel jong ruitertje